Haircare

Theeri

Betatt av forumet
Er det noen som veit om gravide kan ta haircare tabletter? Har prøvd lese meg frem til det før jeg bestiller, men det står liksom ikke noe konkret.
Står at alt det inneholder er bare naturlige vitaminer og at det ikke er noe dokumentert farlig for foster, men skal jeg stole på det de selv skriver om produktet sitt?
Håret er blitt så slitt og tynt etter jeg ble gravid så trenger desperat noe som er godt for håret igjen... [emoji85]
 
Jeg ville ikke tatt det. Dessuten virker det jo ikke, det finnes ikke tabletter som gjør at håret vokser fortere, eller blir tykkere. Hør heller med legen din om du mangler noen vitaminer, hvis du gjør det, så ta heller tilskudd av det du eventuelt mangler [emoji3]
 
Jeg ville ikke tatt det. Dessuten virker det jo ikke, det finnes ikke tabletter som gjør at håret vokser fortere, eller blir tykkere. Hør heller med legen din om du mangler noen vitaminer, hvis du gjør det, så ta heller tilskudd av det du eventuelt mangler [emoji3]
Enig!
 
Jeg mister mye hår i starten på graviditeten. Nå vokser det som ugress igjen, men vet at det kommer nok til å bli stygt igjen til jeg begynner å amme. Det er hormoner så er ikke så mye vi kan gjøre med det bortsett fra hva Alma30 sier, hør med legen. Kanskje du kan ta noe vitaminer.
 
Hadde ikke tatt noen tabletter som ikke er strengt tatt helt nødvendig. Selv om det står at det ikke er dokumentert farlig for foster, så kan du aldri vite hvilken type studier som er gjort, om det er velutprøvd osv. Sånne produkter har ikke samme krav til vitenskapelig dokumentasjon som vanlige medisiner.
 
Står det hvilke vitaminer det inneholder? Ser for meg at det er en del b-vitamin for eksempel. Isåfall kan du jo kjøpe lignende vitaminer på apoteket, og sjekke med de som jobber der at det er trygt å ta? [emoji6]
 
....tar selv en hel masse vitaminer for tiden, hatt mye liggende lenge så tenker det sikkert er greit å spise opp, men sjekka at de ikke gjør at eg får for mye av noe som kan gi forgiftning. Og så droppa eg d-vitamin nå, kan vel egentlig begynne igjen med alt regnet som er her [emoji23]
 
Både jeg og ei venninne har opplevd tykkere hår/mer hårvekst + krøller/fall(!!) når vi begynte på proteinpulver ifm med mye trening. Ellers har jeg brukt et wella anti scalp serum. (noe i den duren) Det har også gitt meg mer hårvekst i vikene. Har slitt mye med tynt hår i perioder etter jeg fikk barn.
 
Står det hvilke vitaminer det inneholder? Ser for meg at det er en del b-vitamin for eksempel. Isåfall kan du jo kjøpe lignende vitaminer på apoteket, og sjekke med de som jobber der at det er trygt å ta? [emoji6]
Det står at det inneholder: ølgjær, hirse, biotin, selen, sink og kobber... som gir næring til hårvekst. [emoji12]
 
Jeg har i utgangspunktet tynt hår. Har ikke merket at det er blitt tykkere i forbindelse med graviditeten, men jeg mister mindre hår tror jeg. Størst forskjell merker jeg på at det nesten ikke blir fett. Før kunne jeg ikke gå mer enn maks to dager uten hårvask, nå kan jeg gå lengre uten at det ser fett og uvaska ut.

Tror jeg også ville være forsiktig med å ta haircaretabletter mens jeg var gravid. Hadde heller gått for hvetekim på fastende mage for eksempel. Ølgjær kan man jo få kjøpt i butikken, vet ikke hvordan det er å ta mens man er gravid. Ellers har jeg hørt om folk som har brukt øl som skyllemiddet på håret med stort hell. Så lenge man ikke drikker det må det jo gå greit. Et gammelt råd er å bruke einerlåg (avkok fra einerbusk), min mor brukte vist det noen ganger i ungdommen med veldig stort hell.
 
Det står at det inneholder: ølgjær, hirse, biotin, selen, sink og kobber... som gir næring til hårvekst. [emoji12]
Ta lista med på apoteket og spør/finn det de har på lista - og så sjekker du med de når du betaler om det er trygt/greit å ta alt dette -gjerne med et hint til magen [emoji6]

Det ville iallefall eg gjort, føles tryggere og mer kontrollert ut slik.

Har gjort lignende selv - så tar nå en kombo av multivitamin, cvitamin+sink, krom, folat, kalsium, magnesium og en ting til eg ikkje husker hva er. De sjekker opp og teller over at det ikke er for mye av noe farlig [emoji4] usikker på om eg gidder kjøpe nye av alt når eg går tom, men det er en annen sak. Greit å sjekke at det ikke blir for mye!
 
Back
Topp