Haha, FrP slår til igjen!

IsThaBeth skrev:

heidu skrev:
Denne tråden er jo faktisk helt latterlig. Mange her har tydeligvis et problem med Frp, helt greit det. Men da må dere heller fremme "deres" parti i stede for å desperat forsøke å rakke ned på Frp. Og om dere skal rakke ned på dem, så finn en gyldig grunn for å rakke ned på dem.

Denne VGsaken Løsa linker til handler om en mann fra Kvinherad som er Sykepleier, 6 varamedlem tl kommunestyret i Kvinherad, han er også varmedlem i både helse-og udanningskommiteen.VG vinkler selvfølgelig overskiften sin slik at den skal lage blest. Og dere går jo rett på limpinnen ; "Herregud sa hva Frp har gjort igjen!!" Hvis dere leser litt mer en overskriften ser dere at det ikke er heeelt sånn ;-) Vi kan da like så godt la oss sjokkere av at han er sykepleier eller at han er medlem i helsekommiteen.

Og hvis man slår til å leser hele artikkelen, ser man at han mener overvekt er selvvalgt, derfor skrev han dette for å lage litt blest og diskusjon rundt dette. Og man vet jo folk går i FISTEL om det blir nevnt at overvekt er selvvalgt.

Uffda, Vg som vinklet det slik at det ble blest og alle idiotene gikk rett på, mens han hadde ikke vinklet det for å få blest, eller var det det han hadde gjort, eller hvordan var det nå igjen? Jeg er forvirret. Og om en er hundreste varamedlem, så bør en ha såpass sirkulasjon i toppetasjen at en vet hvordan en skal fremme saker og være klar over at ting en skriver på nettsteder eller ytrer offentlig, vil, og kan bli brukt i mot deg. 

Les innlegget mitt 1 gang til, hvis du er forvirret :-)
Ja, han fyren der var en tosk, har ikke noeprblem med å være enig i det! Forsvarer ikke noe av det han sier jeg.  Men det er ikke Frp som kommer med disse utsagnene, han kommer med dem som privatperson, det er tydeligvis det som er litt vanskelig og forstå...

Kleo79 skrev:
Bare for å ha sagt det, denne enkeltpersonen kom med disse uttalelsene. At han tilfeldigvis var medlem av FrP, tror jeg ikke var så tilfeldig :) En annen morsom observasjon er dobbeltmoralen her inne. Lille frøken Paradise Hotel med sin tyggis-video, ble forsvart over all forventning da hennes utseende ble kommentert. Et utseende hun bevisst spiller på. Denne mannen, som ikke spiller på egen kropp selv om han har muskler de fleste menn misunner han, blir kommentert mindre pent her inne uten at noen syns at det er fælt.

Utseende som spilles på bevisst bør kommenteres mindre pent, og utseende som ikke bevisst spilles på bør også kommenteres ettersom det er mye muskler involvert? Eller skulle vi ikke kommentere utseendet? Eller skal vi konsentrere oss om mannens utseende og ikke det han sier, mener du? Jeg er forvirret

Nedsig skrev:

Kleo79 skrev:
Bare for å ha sagt det, denne enkeltpersonen kom med disse uttalelsene. At han tilfeldigvis var medlem av FrP, tror jeg ikke var så tilfeldig :) En annen morsom observasjon er dobbeltmoralen her inne. Lille frøken Paradise Hotel med sin tyggis-video, ble forsvart over all forventning da hennes utseende ble kommentert. Et utseende hun bevisst spiller på. Denne mannen, som ikke spiller på egen kropp selv om han har muskler de fleste menn misunner han, blir kommentert mindre pent her inne uten at noen syns at det er fælt.

Utseende som spilles på bevisst bør kommenteres mindre pent, og utseende som ikke bevisst spilles på bør også kommenteres ettersom det er mye muskler involvert? Eller skulle vi ikke kommentere utseendet? Eller skal vi konsentrere oss om mannens utseende og ikke det han sier, mener du? Jeg er forvirret

Mente jeg var tydelig, men tydeligvis ikke. Det var et lite stikk til de her inne som ble fullstendig forarget da utseendet til tyggis-dama ble kommentert. Det var nemlig ingen som reagerte og ble fullstendig forarget da utseendet til mannen i denne artikkelen ble kommentert. Hvilket jeg vil kalle dobbeltmoral. Jeg mistenker at du så mitt poeng ved første innlegg, men at du prøver å forvirre av en eller annen grunn.

Kleo79 skrev:

Nedsig skrev:

Kleo79 skrev:

Mente jeg var tydelig, men tydeligvis ikke. Det var et lite stikk til de her inne som ble fullstendig forarget da utseendet til tyggis-dama ble kommentert. Det var nemlig ingen som reagerte og ble fullstendig forarget da utseendet til mannen i denne artikkelen ble kommentert. Hvilket jeg vil kalle dobbeltmoral. Jeg mistenker at du så mitt poeng ved første innlegg, men at du prøver å forvirre av en eller annen grunn.

Oi, da var det et stikk til meg, for så vidt jeg husker var jeg den eneste som syntes det var skikkelig lavmål å latterliggjøre tyggisparadiseberta på den måten. Det samme synes jeg forøvrig her. Meningene til mannen henger ikke helt på greip, men utseendet hans har virkelig ikke noe med saken å gjøre. Da beklager jeg på det sterkeste at jeg ikke gikk inn for å irettesette de som sa noe negativt om hans ytre her, og skal huske det i andre tråder heretter. 

heidu skrev:
Haha..fordi han tilfeldigvis er LOKALpolitiker i Frp, så er dette Frp skyld...jadda.. Frp kan ikke være så ille om det er dette dere er nødt til å "ta" dem på ;-)

Nå er vel HI satt en smule på spissen, kjenner jeg Løsa rett (fått med meg at hun ikke akkurat er formann i Frps fanklubb). Uansett er det vel en gang slik at selv om det understrekes at meningene som ytres er fremmet av en privatperson, vil det likevel alltid falle tilbake på partiet personen er medlem av, uavhengig av hvilket parti det gjelder. 
Det er nok av tilfeller som har blitt belyst i media hvor politikere har handlet lite klokt og kommet med mindre intelligente uttalelser som privatperson, og det har jo ikke akkurat vist seg å være god reklame for partiet. 

Selv om jeg er enig i at man skal skille parti og privatperson er man som representant for partiet pliktig til å tenke seg om før man legger ut om såkalte ømtålelige tema i det offentlige - mener jeg. 

Åh herregud så lei jeg er av denne hetsingen av FrP. Dobbeltmoralen lenge leve. Respekt er visst noe som ikke ligger så høyt for enkelte. Folk hyler og skriker om toleranse for andre sine livssyn, religioner, me politisk syn? Nei, der kan vi si akkurat hva vi vil.

Lissyjane skrev:
Åh herregud så lei jeg er av denne hetsingen av FrP. Dobbeltmoralen lenge leve. Respekt er visst noe som ikke ligger så høyt for enkelte. Folk hyler og skriker om toleranse for andre sine livssyn, religioner, me politisk syn? Nei, der kan vi si akkurat hva vi vil.

Hva med respekten for de stakkars, feite mannfolka? 

FrkPedersen skrev:

Lissyjane skrev:

Det er jo ikke sån at de våkner opp en dag og finner ut at de er 140 kilo Neida xD Jeg støtter han ikke altså. Jeg synes han er en klyse, men det var ikke det det gikk på Jeg liker at mannfolkene mine ikke knekker når jeg setter meg på dem jeg 

Lissyjane skrev:

FrkPedersen skrev:

Lissyjane skrev:

Det er jo ikke sån at de våkner opp en dag og finner ut at de er 140 kilo Neida xD Jeg støtter han ikke altså. Jeg synes han er en klyse, men det var ikke det det gikk på Jeg liker at mannfolkene mine ikke knekker når jeg setter meg på dem jeg 

Neida, jeg så poenget ditt - kunne bare ikke dy meg! Mannen er en oppmerksomhetskåt jålebukk i mine øyne, og nå snakker jeg om ham som privatperson.

FrkPedersen skrev:

Lissyjane skrev:

FrkPedersen skrev:

Lissyjane skrev:

Neida, jeg så poenget ditt - kunne bare ikke dy meg! Mannen er en oppmerksomhetskåt jålebukk i mine øyne, og nå snakker jeg om ham som privatperson.

Den første kommentaren er faktisk sitert fra han hahaha! Ja, jeg er enig med deg :p

IsThaBeth skrev:

Kleo79 skrev:

Nedsig skrev:

Kleo79 skrev:

Oi, da var det et stikk til meg, for så vidt jeg husker var jeg den eneste som syntes det var skikkelig lavmål å latterliggjøre tyggisparadiseberta på den måten. Det samme synes jeg forøvrig her. Meningene til mannen henger ikke helt på greip, men utseendet hans har virkelig ikke noe med saken å gjøre. Da beklager jeg på det sterkeste at jeg ikke gikk inn for å irettesette de som sa noe negativt om hans ytre her, og skal huske det i andre tråder heretter. 

Neida, vi var to! :p

Jeg kunne sikkert spart meg for å kalle ham hr. Melanotan, men synes likevel ikke at denne tråden er sammenlignbar med en ørti siders hetsefest mot ei jente fordi hun leker Barbie. Jeg mener heller ikke at noe kan rettferdiggjøre mobbing av folks utseende på den måten, derfor syns jeg det er totalt irrelevant å trekke inn hvorvidt noen spiller på utseendet sitt eller ei, som om det gjør mobberne til bedre mennesker. Dermed blir det vanskelig å se hva som er så dobbeltmoralsk.

Back
Topp