Hagearbeid og planting av frø.

Avokado kjernen blir en fin plante, men denne må legges i en potte sammen med en "mamma" plante av hvilket som helst slag når den spirer flytter du den over i egen potte.

Paprika frø er kjempe spirevillig, sleng noen på jord neste gang du spiser en skikkelig god paprika

Melon og gresskar frø kan fint slenges i jord etter e

Litt rask med å trykke på knappen, fullførte ikke setningen engang!

Hvitløk om skrevet over spirer også lett!

Sitron og appelsin frø trenger sannet jord, jeg blandet jord med akvarie sand- funket meget bra, men de vokser TREGT!

Måtte le høyt i bilen der jeg satt og hørte på radion før i dag.
Settingen var en kone og mann som pratet om hans kjøp og planting i hagen den dagen;
Kona; - Har du planta grantre? Vet du hvor store de blir eller?
Mannen; - Njaaaaaaaaa...

Det var reklame for vedkløver på tilbud! ;)
Det føltes litt ut som at det er en sånn type hage vi ender opp med etter at jeg har vært på plantasjen ;) Haha! :D

;)

Jeg kjøper frø fra impecta, svensk nettbutikk. MYE billigere! Hold det under 200 kr, bestill heller i flere omganger. Her er det snart fullt for småplanter som er klare for prikling. Skal så neste runde til helgen tenkte jeg. Men det går i grønnsaker her for det meste da... Skal også snekre drivhus selv i sommer!

Går gartnerlinja, tror det er et sånt yrke hvor man tar med jobben hjem ganske lett :p

Her begynte det å lave ned med snø - igjen i dag.. .Så jeg vet ikke. Jeg kan jo handle men burde jeg begynne å så inne som planlagt for det?...

Snø ingem hindring. Plant ivei. Her spirer på veldig om dagen.

Laget en kjapp tråd nå. Fare for at det kommer endel oppdateringer der ja.

Back
Topp