Haff...

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har plutselig blitt sår på den ene brystvorta igjen. Er ikke det litt rart? Sårheten begynte å gå over etter 3 uker og var helt bra fjerde uka. Babyen er nå 8 uker. Er også litt smerter innover i puppen, som om det er noen tråder som blir stramme/dratt i når hun dier. Og babyen er litt gul på tungen. Kan det være trøske? Går jeg til hs eller lege? Kjennes ut som jeg har fått uvi så må vel en tur til lege uansett...

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk beskjed fra hs om å gå til legen. De tar prøve fra puppene. Da får du svar på om det er trøske. Jeg får vondt etter amming og... Vet ikke om du merker noe da? Har hun hvite flekker på innsiden av kinna og?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Du vil sikkert få noe mentol luktende antibiotika til babyen og noe soppdrepende til brystvortene.. så da må du begynne å vaske brystene hver gang du skal amme og smøre vortene etter amming.. hadde det når han var en uke gammel... Men trøske er selvhelbredende mellom uke 3-8.. men ville tatt turen til legen..

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Var ikke selvhelbredende her akkurat. Fikk symptomene rundt uke 5. Begynte på medisin uka etter fordi det bare gjorde mer og mer vondt.
Har ikke fått beskjed om å vaske brystene før amming. Hva er vitsen med det når baby har sopp i munnen? Man skal smøre seg etter amming og skifte ammeinnlegg hver gang.

Får ikke til å se på innsiden av kinnene... Må vel ta en tur til legen i dag da... Typisk 3 dager før navnefest

Jeg bruker en qtips for å kikke på innsiden...

Skal prøve det neste gang hun er våken. Men tror ikke alle har både på kinn, lepper og tunge...?

Uvi kjennes bedre ut etter tranebær hvertfall :)

Nei. Alle har ikke det...spørs hvor lenge man har latt det utvikle seg. Her begynte hun å få hvite flekker på innsiden av leppa. Da jeg prøvde å ta det bort så gikk det ikke. Var da jeg tenkte at det måtte være trøske. Og jeg hadde jo så sykt vondt i puppene i tillegg.
Men du kan jo prøve å smøre med blå Farris på baby, og canesten på brystvortene. Kan jo hende du får det bort på den måten.

Back
Topp