Haff...

Netta87

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Lurer virkelig på hva som river jenta mi om dagen[8|] Hu er kjempeurolig hele tida, og helt umulig å få til å sovne... Hu sover ingenting om dagen lenger, kun en liten powernap eller to på bare noen få minutter... Hun er også helt håååpløs å få lagt om kvelden, bruker maaaange timer på å få henne til å sovne ordentlig (hvis hun i det hele tatt gjør det)... Hender seg hun bikker så vidt, men våkner opp igjen med en gang omtrent... Syykt slitsomt, for jeg får jo ikke gjort noenting... Må jo inn hele tida for å putte i smokken eller roe hu ned...

Vanligvis så har hu sovna med en gang jeg har lagt hu sånn i halv åtte/åtte tida, og sovi sammenhengende til 5-6-7 på morrakvisten, helt til hu plutselig snudde helt om her om dagen[:'(] Får jo så vondt i mammahjertet når jeg ikke skjønner hva som er galt[:(]

Hadde det ikke vært for at hun er så liten så hadde jeg nesten trudd at det var tenner på gang, for hun har begynt å slagge (sikle) noe helt sinnsykt også...

Pappa'n drar i nordsjøen i morra, så jeg håper ikke hun har planer om å drive sånn hele tida mens han er borte, for ser for meg at det kan bli slitsomt med to uker uten søvn[&:]

uff såå kjempe slitsomt daa[:(] har hun noen rutine med soving på dagen?? kan ikke gi noen særllig med forslag siden jenta mi er egentlig veldig flink med sovinga sii [:)]

håper det går bedre når somboern din drar bort da..! kan jo bli slitsomt for både deg og lille baby når det blir sånn ja :/

Sånn var det like etter at vi kom heim i fra sykehuset. Eller rettere sagt ca 1-2 uka etter. Etter mye prøving og feiling fant e ut at gutten va sulten, og at e ha alt for lite melk i puppene t at han bei mett om kvelden. Så da e gav han ei flaske me mme så søv han fra kl 23-07.
På dagtid har e nok melk og da søv han mange tima. Elsker å ligge i vogna på altan. Søvndyssende å høre alle bilan som kjører forbi et stykke unna blokka... *gjesp*

Har faste leggerutiner på kvelden, men ikke på dagen, så kan jo prøve å få til det, og se om det hjelper[:)] Hvordan er deres rutiner på dagtid da?

Mat veit jeg at hu får nok av, for jeg pumper meg og gir på flaske siden hu ikke vil ta puppen, så det er ikke fordi hu er sulten at hu ikke vil sove hvertfall...

Rutinen vår på dagen er: Stå opp kl 7, fått pupp i senga fra kl 6-7, ordne frokost til meg og bf. Spiser mens Tobias sitt i vippestol og skravler med oss og katta. Så bi da meir mat på Tobias etter at han har fått mårrastell. Også bi han pakka inn i varm utedress og lagt i vogna og trilla ut på altan. Der kan han søv fra ca kl 9-14. Mat når han står opp også laga e middag t me og bf sånn at den e ferdi t kl 16. Og mens vi spis så enten søv Tobias, eller så ligg han på leketeppet sitt og leker og skravla me katta. Hender at han søvna under lekebøyla, så han treng nu fortsatt mye søvn. Han e 7 uka i dag. Kveldsstellet bi tatt ca kl 19, så får han mat også bi han lagt i senga si. Litt snøfting og fresing/gråt frem til mellom kl 20-23 så søv han heile natta frem til ca kl 6.

Det hørtes deilig ut[:)] Hehe...

Det er fare for at jeg jubler for tidlig nå, men er bare nødt til å gjøre det (så gjør det veldig stille):
Snuppa sover ute i vogna si[:D][:D][:D][:D]
Hihi... Jeg håper hu sover i hvertfall en time *krysse fingrer og tær*[:)]
Nå skal jeg kose meg med et kinderegg som sambo glemte å spise før han dro på jobb (luuuurt[8D]) og min "gode" venn pumpa[8D] Hehe...

Hurra for den....[:D]

Kos deg masse med kinderegget og pumpa[;)]

Nå er vi oppe i 40 minutter her[:D]
*tar en liten seiersdans*

Kinderegget borte, puppene er tomme og flaskene er vaska[:)] Then what to do?[8D] Hehe... Har vel egentlig mer enn nok å gjøre, men det er så fornuftig at jeg orker ikke[8D]

Jeg vet veldig godt hva jeg skal gjøre når (les hvis) snuppa mi sovner....; Rydde, vaske klær, legge sammen klær og vaske gulv... Blæææh!:)

Jeg vet hva du kan gjøre også.. Bare slappe av, og nyte stillheten[:D]

Er nøyaktig det jeg burde gjøre også, men det går ikke fra meg om jeg drøyer det litt[8D] Hehe...
Pluss at jeg skulle rydda i skuffene til Hannah og funni fram no 62 klær... Ja, kanskje jeg rett og slett skal gjøre det... Det er tross alt litt morsommere enn husarbeid i hvertfall[:D] Hehe...

Det kan du gjøre vettu..:)

Har sovna snuppa her au nå.. Ved siden mamman på soffan..<3

Vart visst ikke husarbeid med en gang på meg.. Det ble visst kaffe og sjokoladekake... Veldig fornuftig...;P

Oh, kaffe og sjokoladekake hørtes meeget fornuftig ut[:D] Hehe...
Her sover a jaggu meg enda! Hoho... I'm in heaven

Godt å sove ute i frisk luft..:) Er det første gangen du har prøvd å få henne til å sove ute? Eller har du prøvd du d hver dag kanskje..?:)

Jeg har prøvd det maaaange ganger, men hu har bare fått helt panikk og vært grisevill nedi der[8D] Hehe...
Går greit så lenge vogna humper og rister da, men da våkner hu som regel nesten med en gang vi stopper trillinga...
Men nå la jeg hu bare nedi der og satt vogna ut uten problem[:D] Nå skal det sies at hu så godt som sov når jeg la hu nedi da[8D] Men ikke en gang det har funka før, så hu var nok sliiiiten[;)] Hehe...

Oooki..:)

Har faktisk sovet over en time frøkena vår også nå.. Oppi vogna si faktisk..=P
Er jo så like jentene våre atte.. Måtte være noe med lufta på sykehuset tror jeg...;)[:D]

Hehe, var nok noe med den ja[:)] Hehe... Dem er utrolig fiiine jenter da, sjøl om dem har sine særtrekk[;)] Hehe...

Nå har jeg for første gang siden hu ble født vært ute å sjekka om hu puster[8D] Hehe... Hu har jo sovi i over 4 (FIRE!!!!) timer[:D] Hehe... Kanskje hu trur det er nattan nå[8|] Hehe...

Kanskje hun har en slik sovedag som Christine hadde rett før helga..;)
Hun lader nok opp batteriene sine slik at hun kan plage mamsen sin i 14 dager[:D] hehe..:) Får ikke håpe d da..:)

Haha, kan virke sånn ja, for nå sover hu jammen meg igjen[8D] Hehe... Var ikke våken en time en gang[8D] Så bli spennende å se hvordan det går i kveld[:-]

Vi får krysse fingrene for at d går bra:)

Det gjorde det ikke[&:]
Men måtte til slutt gi tapt etter et par-tre timer i dag også gitt[8D]

Back
Topp