Hadebra!

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
nå er jeg kjempe lei dette blir 3 spontanabort og 4 med en missed abort jeg har hatt dette er på under 1 år!!!
Nå er jeg dritt lei... skjønner ikke hva som er galt med kroppen min , legen mente sist gang jeg bare har vært uheldig, jeg regner vertfall med at dette er over for denne gang, jeg har blødd i små mengder siden mandag, hcgen på forgie mandag var 384 denne mandagenen var den også 384! så dette hørtes , veldig spesielt ut å jeg er iskkert på at legen har lest av feil svar..! jeg kunne ha hatt mange håp om at dette er en tvilling jeg spontanaborterer eller at dette er en normal blødning men dette tviler jeg sterkt på, så da ønsker jeg resten av dere lykke til og må dere få fullverdige svangerskap! :)

Off håper det forsatt er håp i å med at hcgen var forsatt på det samme krysser fingrer for deg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff, så trist å lese :( men kan du høre med legen din om h*n har lest av feil svar? Litt rart om de er helt like liksom tenker jeg.. Uansett så håper jeg så inderlig for deg, vi har mistet så alt for mange her inne <3

Huff, så tøft og trist det må være når det skjer så mange ganger :-( Håper snart du lykkes, og får en spire som blir der i 9 mnd <3 stor klem til deg!

Ring opp igjen til legen, dette hørtes rart ut. Krysser fingrene for deg!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja dette hørtes rart ut! Akkurat den samme med en ukes mellomrom?
Men jeg hadde uansett krevd å få utredning.
Ikke bare har dere holdt på i over ett år, men nekter å tro at det er tilfeldig at du har mistet så mange ganger så tett opp til hverandre på så kort tid!
Det finnes jo hjelpemidler som hjelper med å holde spiren på plass. Både crinone og progesteron, og sikkert enda mer.
En person skal ikke måtte gå gjennom så mye uten å få noe hjelp!

Så forferdelig kjett!! Dere må ha krav på ekstra hjelp nå.. ingen burde måtte gjennom så mye vondt :( Masse lykke til videre, håper det beste for deg ♡

Tusen takk så søte dere er <3 jeg ringte netopp min lege og det stemte at det lå akuratt på det samme 384, så her har det jo skjedd ettlerant kluss som er negativt da, som han sa. og at han skulle henvise til en gynekolog å skrive om han kunne undersøke innen en uke. jeg føler ikke at de prøvene virker så pålitlige kan jo umulig være akuratt det samme ? janei jeg vet ikke om jeg kan få noe hjelp, er bare så utrolig frustrerende første gutten min var jo et såkalt ''uhell'' stygg måte å si det på men jeg var 18 når jeg fødte han så han var ikke så veldig planlagt.. ( veldig velkommen altså) men nå får ikke kroppen min til å være gravid engang! gud altså så irrriterende, og tiden går så saaakte! og føler jeg alldrig kommer til å oppleve og bli mamma en gang til! :'/ er det ikke i 20 årene man skulle være på sitt mest fruktbare da,, gud å irriterende!! for en dritt kropp!! :) men nåda ifølge statistikken SKAL ingen av dere andre flytte ut ifra her! :) det håper jeg vertfall ikke , nå har vell nok folk forlatt september 2014!!!

Huff, rare greier. Håper du får time til gynekologen fort. Jeg fikk dagen etter mot at jeg betalte selv, det var det verdt. Jeg blør enda, men alt var bra forrige fredag. Krysser fingrene for deg og at du nå får god hjelp videre.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Tusen takk så søte dere er <3 jeg ringte netopp min lege og det stemte at det lå akuratt på det samme 384, så her har det jo skjedd ettlerant kluss som er negativt da, som han sa. og at han skulle henvise til en gynekolog å skrive om han kunne undersøke innen en uke. jeg føler ikke at de prøvene virker så pålitlige kan jo umulig være akuratt det samme ? janei jeg vet ikke om jeg kan få noe hjelp, er bare så utrolig frustrerende første gutten min var jo et såkalt ''uhell'' stygg måte å si det på men jeg var 18 når jeg fødte han så han var ikke så veldig planlagt.. ( veldig velkommen altså) men nå får ikke kroppen min til å være gravid engang! gud altså så irrriterende, og tiden går så saaakte! og føler jeg alldrig kommer til å oppleve og bli mamma en gang til! :'/ er det ikke i 20 årene man skulle være på sitt mest fruktbare da,, gud å irriterende!! for en dritt kropp!! :) men nåda ifølge statistikken SKAL ingen av dere andre flytte ut ifra her! :) det håper jeg vertfall ikke , nå har vell nok folk forlatt september 2014!!!
Sniker her litt fortsatt, selvom jeg egentlig forlot dere for 2uker siden jeg.. Håper ikke jeg skremmer deg altfor mye nå, men det er faktisk mulig at hcg har stagnert med nøyaktig samme verdi. Jeg hadde også nøyaktig samme nivå med 5 dagers mellomrom (33000 akkurat). Dette betydde dessverre at utviklingen hadde stoppet helt opp og det samme hadde hjertet på den lille spiren:( Legen min tok det heldigvis veldig alvorlig at hcg hadde stagnert, så jeg ble sendt rett på sykehuset med henvendelse for øyeblikkelig hjelp. Syns det er litt dårlig av legen din å gi deg en henvendelse til undersøkelse innen en uke... Synes du burde ringe tilbake til legen og kreve øyeblikkelig undersøkelse, så du slipper å gå å lure. Håper imidlertid at grunnen til at hcg-nivået har stagnert betyr noe annet enn at du mister enda en gang! Kanskje det er en tvilling som du sier, eller at spiren har gått i dvale.. Krysser fingrene for at du ikke må gjennom enda en spontanabort igjen nå! Og dersom du må det håper jeg du hvertfall får noe hjelp etter å ha mistet så mange ganger! Lykke til!

Last edited:
Sniker her litt fortsatt, selvom jeg egentlig forlot dere for 2uker siden jeg.. Håper ikke jeg skremmer deg altfor mye nå, men det er faktisk mulig at hcg har stagnert med nøyaktig samme verdi. Jeg hadde også nøyaktig samme nivå med 5 dagers mellomrom (33000 akkurat). Dette betydde dessverre at utviklingen hadde stoppet helt opp og det samme hadde hjertet på den lille spiren:( Legen min tok det heldigvis veldig alvorlig at hcg hadde stagnert, så jeg ble sendt rett på sykehuset med henvendelse for øyeblikkelig hjelp. Syns det er litt dårlig av legen din å gi deg en henvendelse til undersøkelse innen en uke... Synes du burde ringe tilbake til legen og kreve øyeblikkelig undersøkelse, så du slipper å gå å lure. Håper imidlertid at grunnen til at hcg-nivået har stagnert betyr noe annet enn at du mister enda en gang! Kanskje det er en tvilling som du sier, eller at spiren har gått i dvale.. Krysser fingrene for at du ikke må gjennom enda en spontanabort igjen nå! Og dersom du må det håper jeg du hvertfall får noe hjelp etter å ha mistet så mange ganger! Lykke til!
neida du skremmer meg ikke , sist jeg hadde mised abort , ble jeg sendt rett fra ul til sykehuset for og dobbelt sjekke alt og få tabletter for å få graviditeten ut. Men denne legen jeg har nå sender alltid henvisning til privat praktiserende gynokologer ! Ikke vet jeg hvorfor men! Har nok ingen håp ang denne graviditeten... Hvordan gikk dt md dg ?

Sent from my ST21i using BV Forum mobile app

Huff :( Håper du snart får den hjelpen du bør ha etter å ha mistet så mange ganger på rad. Sender deg en trøsteklem.

Ånei så trist :( Du bør bli utredet for habituell abort. Det har man krav på etter 3 aborter.

Får så utrolig vondt av deg :( Ta vare på deg selv! Det kommet nok en lillebror eller søster en dag. Klem

neida du skremmer meg ikke , sist jeg hadde mised abort , ble jeg sendt rett fra ul til sykehuset for og dobbelt sjekke alt og få tabletter for å få graviditeten ut. Men denne legen jeg har nå sender alltid henvisning til privat praktiserende gynokologer ! Ikke vet jeg hvorfor men! Har nok ingen håp ang denne graviditeten... Hvordan gikk dt md dg ?

Sent from my ST21i using BV Forum mobile app
Det ble avdekket på ul på sykehuset at grunnen til at hcg hadde stoppet helt opp hos meg var fordi det ikke lenger var noe liv i lille spiren. Dette ble min andre MA på 3mnd. Fikk beskjed om å ta tabletter for at det skulle komme ut av seg selv, men det klarte jeg bare ikke.. Så endte med utskrapning på sykehuset 4 laaange dager etterpå.. Du er sterk som har klart deg igjennom så mange spontanaborter på kort tid! Jeg vurderer om jeg vil ta en liten pause fra prøvingen nå, synes to MAer på 3mnd var ganske tungt å gå gjennom..

Det ble avdekket på ul på sykehuset at grunnen til at hcg hadde stoppet helt opp hos meg var fordi det ikke lenger var noe liv i lille spiren. Dette ble min andre MA på 3mnd. Fikk beskjed om å ta tabletter for at det skulle komme ut av seg selv, men det klarte jeg bare ikke.. Så endte med utskrapning på sykehuset 4 laaange dager etterpå.. Du er sterk som har klart deg igjennom så mange spontanaborter på kort tid! Jeg vurderer om jeg vil ta en liten pause fra prøvingen nå, synes to MAer på 3mnd var ganske tungt å gå gjennom..
uff så grusomt!! virker kansje som på på meg at det ikke pleier å flytte inn noe foster , for når jeg var på ultralyd når jeg hadde MA ifjor fant de ikke foster kun alt det andre , jeg tok tabelettene da , skønner godt du ikke klarte det, det er hardt,, oj det var ofte da 2 ganger på 3 mnd :O!! neste gang håper jeg spiren din sitter løpet ut det fortjener du, alle gode ting er 3? :) jeg ble vertfall så sur igår når jeg snakka med legen at jeg gikk å kastet alle positive graviditestestene jeg har tatt i søppla, og ja jeg er litt sær har tatt vare på de alle positive jeg har tatt når jeg har vært gravid før men nå er alle i søpla, endelig! :)

Last edited:
Regner med hcgen snart kommer ut av kroppen , tok en grtest, ikke den sterkeste streken jeg har sett heller så , bare teit ikke hcgen har kommet helt ut enda da jeg hadde 384 i hcg på mandag nå er det fredag den burde jo snart være under 5?? ! fordi jeg burde jo hatt under 200 på onsdag 0g en godel under 100 idag?

Back
Topp