Hadde du valgt keisersnitt om det var mulig?

Hadde jeg blitt spurt noen år etter fødsel nummer to som var ekstremt traumatisk hadde jeg sagt ja, uten tvil. Dette til tross for at jeg vet ALT om fordelene med vanlig fødsel. Det var så fælt!

Nå er det gått 11 år, og jeg satser på at det blir en finfin opplevelse med vanlig fødsel denne gangen.
 
Nei. Om jeg skal ha ks er jeg nødt til å ha full narkose pga at jeg ikke får epidural. Jeg vil se barnet mitt når det kommer til verden. Så nei, absolutt noe jeg vil unngå.
 
Håper virkelig ikke at det blir det, vil helst ha vanlig fødsel..
 
Vanlig fødsel.
Fødte første i statene og er langt fra så mange som det virker som som faktisk planlegger KS ut fra det jeg husker irl og på mamma forumene jeg var på.

Det kan godt være det ikke er like vanlig som jeg har inntrykk av :) men av de jeg gikk på skole med er det fryktelig mange som velger ks. Litt overrasket egentlig. Må være forferdelig kjedelig å være så hemmet I dagliglivet I lang tid etterpå.
Jeg ville bare gått med på ks selv hvis det var absolutt nødvendig.
 
Det kan godt være det ikke er like vanlig som jeg har inntrykk av :) men av de jeg gikk på skole med er det fryktelig mange som velger ks. Litt overrasket egentlig. Må være forferdelig kjedelig å være så hemmet I dagliglivet I lang tid etterpå.
Jeg ville bare gått med på ks selv hvis det var absolutt nødvendig.
Hvor du gikk på skole? Det er nok flere som vil ha KS men ja, husker ikke statistikken jeg leste på forumet jeg var på. :)
 
Det kan godt være det ikke er like vanlig som jeg har inntrykk av :) men av de jeg gikk på skole med er det fryktelig mange som velger ks. Litt overrasket egentlig. Må være forferdelig kjedelig å være så hemmet I dagliglivet I lang tid etterpå.
Jeg ville bare gått med på ks selv hvis det var absolutt nødvendig.
Jeg var mye mindre hemmet i dagliglivet etter ks enn jeg var etter vaginal fødsel. Akkurat det er like individuelt som fødsler ;)
Med ks var jeg i kjempeform da jeg reiste hjem fra barsel, etter fødselen min var jeg dårlig i mange uker, og klarte ikke sitte på flere mnd.
Poenget mitt er at ks trenger ikke nødvendigvis være så mye verre enn en fødsel. Jeg mener likevel at man ikke skal ta ks bare fordi man har lyst altsa, men jeg har full forståelse for dem som av psykiske/medisinske grunner velger ks foran vaginal fødsel.
 
Vil absolutt føde normalt!:)
 
Jeg var mye mindre hemmet i dagliglivet etter ks enn jeg var etter vaginal fødsel. Akkurat det er like individuelt som fødsler ;)
Med ks var jeg i kjempeform da jeg reiste hjem fra barsel, etter fødselen min var jeg dårlig i mange uker, og klarte ikke sitte på flere mnd.
Poenget mitt er at ks trenger ikke nødvendigvis være så mye verre enn en fødsel. Jeg mener likevel at man ikke skal ta ks bare fordi man har lyst altsa, men jeg har full forståelse for dem som av psykiske/medisinske grunner velger ks foran vaginal fødsel.

Da er det nok jeg som er lite opplyst om temaet! Og ser at innlegget mitt var skrevet litt krasst, det var absolutt ikke meningen :)
Jeg skjønner meget godt at noen velger ks. Det er nok flere tilfeller der det vil være et bedre alternativ enn en vaginal fødsel.

Selv håper jeg at jeg slipper. Jeg har forferdelig dårlig "grokjøtt" og får vonde og såre arr i mange år etter kutt. o_O
 
Fikk Ks sist, og aldri igjen om jeg kan unngå det! Tar mye lenger tid å komme seg og er veldig smertefullt.
 
Ville helt klart valgt vanlig fødsel. Men opplevde hastesnitt sist, og vil helt klart ha planlagt KS før jeg risikerer nytt hastesnitt. Og til dere som sier at fødsel ikke er farlig og ikke noe å grue seg til..: Det har kanskje litt med tidligere erfaringer å gjøre :)
 
Så absolutt ikke...

Måtte ha hastekeisersnitt med nr1 og og fødte vanlig med nr 2 og følte virkelig en annen type glede med nr2 etter fødselen var over...
Altså gleden var like stor på begge men med nr 1 og keisersnitt så mistet jeg de første 4 timene med min datter :(

Dessuten er det mye lettere å komme seg etter vanlig fødsel som KS.
Og melken kommer mye senere med KS.

Nei syntes man kun skal ha KS dersom det er medisinsk behov for det som f.eks for trangt bekken osv...
 
Dette er kanskje ikke helt representativt da. Å selv ønske ks er jo blitt litt stigmatisert. Så da er det jo naturlig at færre har lyst til å dele sitt ønske om det. Noe som er synd, jeg mener alle må bestemme for seg selv. Istedet for kritikk burde det heller være mer informasjon slik at valget om ks er et godt informert valg.
 
Har alltid vært redd ks, men etter en svært rask styrtfødsel sist så kjenner jeg at jeg gruer meg til å føde igjen. Så akkurat nå vet jeg ikke hva jeg hadde valgt ;)
 
Back
Topp