Hadde du valgt keisersnitt om det var mulig?

Skogkløver

Forelsket i forumet
Her I Norge er det ikke vanlig med keisersnitt, med mindre det er særdeles gode grunner til det.

Har masse venninner fra statene. Det ser ut nesten som at alle bestiller keisersnitt lege før fødsel med den største naturlighet.

Hva ville du valgt om du kunne velge fritt?
 
Ville valgt fødsel, keisersnitt er for meg en "siste utvei"
 
Vanlig fødsel.
Fødte første i statene og er langt fra så mange som det virker som som faktisk planlegger KS ut fra det jeg husker irl og på mamma forumene jeg var på.
 
Kjenner jeg har fødselsangst så kanskje. Men har sjukehusskrekk og så hadde nok fått angst om jeg måtte ta ks også.
 
Vanlig fødsel så langt det er forsvarlig. Forstår virkelig ikke de som tar det fordi de tror de er mindre risiko eller smerter. Man får jo ikke gjort noe å 6 uker etterpå. Forstår de som velger det pga dårlige erfaringer med vanlig eller av medisinske grunner selvfølgelig
 
Er livredd ks, så nei. Nå sist kom knivene frem i en fei og jeg hørte ordet skalpell. Jeg kjente at jeg var livredd og holdt på å svime av. Men klarte å få han ut i en fart på egenhånd.
 
Jeg har angst for KS! Sånn type ang som andre har for fødsel. Hvis jeg ender opp med å måtte ta det skal jeg ha narkose, ferdig snakka!
 
Kjenner jeg har fødselsangst så kanskje. Men har sjukehusskrekk og så hadde nok fått angst om jeg måtte ta ks også.
Jeg har skrekk for alt som har med blod, sprøyter og alt med lege og gjøre.. Første fødsel gikk smertefritt (om man kan si det :p ), og du er så klar for å få den lille babyen ut av magen og opp i armene dine at du ikke tenker over angsten når du er i gang! Jeg gleda meg til min neste fødsel, samme dag som jeg fødte sist! :)
 
Jeg fikk ikke velge og måtte ha KS. Var ødelagt i lang tid etterpå og etter rier når man har sydd i magemusklene..... det er IKKE å anbefale!
Har hele tiden hatt fødselsangst, men jeg vil heller føde vanlig enn å ta ks en gang til!
 
Jeg valgte ks sist, og kommer med stor sannsynlighet til å ta det igjen denne gangen.
For MEG var ks ti tusen ganger bedre enn vanlig fødsel, og en velur fin opplevelse :)
 
Første fødsel endte med klipp og sugekopp, når de sa det fikk jeg helt panikk for da var ks neste alternativ hvis de ikke fikk henne ut! Var redd for ks hele svangerskapet. Absolutt siste utvei for meg!
 
ville heller født å revna istedet!
hatt en fødsel, epidural og et gikk fort når det først kom igang, ble klippa og vips så var hun der! og et katastofesnitt, unner ingen det..
 
Det er mye større risiko med ks (under normale omstendigheter), så jeg vil for en hver pris unngå det. Det er også best for barnet å bli født vaginalt.
Ks er en ganske heftig operasjon som jeg synes folk tar alt for lett på.
 
Back
Topp