Hadde du reagert om barnet ditt hadde utegym i regnvær?

*Skorpion84* skrev:

Skytten84 skrev:
Ikke slakt meg, er ikke mine regler;) Men ja, er nok en enkelttime i gym, så disse elevene har ikke med gymtøy nå. Er en grunn til jeg lurer, for syns det er merkelig at foreldre ikke sende med gymtøy! Ble informert om at de skulle ha med innesko på foreldremøte, 2 av 22 hadde med gangen etterpå.. Syns det er sløvt! Og derfor er jeg skeptisk til utegymmen om de faktisk har med klær etter vær! Håper virkelig ikke jeg er så sløv når mini blir skolegutt!

Moro å se at folk er engasjerte :)

Vet du, da tror jeg jeg hadde skrevet på et ukebrev at dersom man ikke har med gymtøy og får skifta, så kan de dessverre ikke ha gym. Synes det er en skikkelig uting med at barna ikke trenger å skifte til gymtøy. Det er en del av å lære seg om kroppens funksjoner og hva som forventes i ulike fag. Vet at det er flere barneskoler som har sånne retningslinjer, og synes det er hårreisende. Nå skal vi ha norsk og dere skal lese, men dere trenger ikke ta med dere boka deres. Riktig utstyr til alle fag må læres tidlig, og i mitt hode så hører gymtøy med til gymmen.

Og til spørsmålet ditt, nei, hadde ikke reagert på at barnet mitt hadde hatt utegym i regnemoticon

Bra innspill:) Husker vi hadde gymtøy før 4.klasse! Så er rart at de ikke har det..

Storebror går i 1 klasse og der har de bestemt at de skal ha utegym hele året. Så de har ikke gymsal dette skoleåret.
Mulig det blir endringer på enkelte gymtimer, men ikke mange gangene i tilfelle... og jeg tror ikke de kan ha gym ute i ett år uten regn. Ihvertfall ikke her på vestlandet...

Men det er jo viktig å ha tørre klær i hylla slik at de slipper å gå våte etterpå da.

Hadde nok ikke reagert hvis temperaturen var grei ute. Men nå så er det jo ikke supervarmt ute når det regner, så hadde kanskje reagert nå.

Mikke skrev:
Storebror går i 1 klasse og der har de bestemt at de skal ha utegym hele året. Så de har ikke gymsal dette skoleåret.
Mulig det blir endringer på enkelte gymtimer, men ikke mange gangene i tilfelle... og jeg tror ikke de kan ha gym ute i ett år uten regn. Ihvertfall ikke her på vestlandet...

Men det er jo viktig å ha tørre klær i hylla slik at de slipper å gå våte etterpå da.

1.klasse pleier ikke å ha vanlig gym hos oss heller. Er som regel turdag, også har de fys.ak og aktivitet i trimrom:) Bra at de små får beveget seg litt:)

Nei, det hadde jeg ikke.
Regn har aldri skadet noen, og ungene har bare godt av å være ute i all slags vær..

- Nå skal det sies at jeg var en gymHATER selv, og enda verre var det de gangene vi fikk vite at vi skulle ha utegym - da var det veldig lett å skulke unna..
Håper selvfølgelig barna mine ikke blir like dumme som det jeg var, som strøk i gym på vgs..

vi hadde gym ute når det var over 30 minusgrader når jeg gikk på skolen så nei.

Hæ? Har de ikke med gymtøy?
Hadde nesten bare enkelttimer vi, og da hadde ALLE med gymtøy, og ALLE dusja etterpå. Glemte man gymtøy så var man heller ikke med i gymmen.

Tåpelig med enkelttime i gym synes jeg da, det blir jo ikke mye tid igjen til gym, hvis alle skal skifte først, og så dusje og skifte etterpå.. Men det er det vel ikke du som bestemmer;)

Kan du ikke gi ut beskjed om at alle må ha regntøy da?

Hvis de har ukeplan, så skriver du bare på den, at alle må ha med seg gymtøy den dagen det er gym. (og husk å skrive om det er ute eller inne gym, sånn at vi som foreldre ikke trenger sende med barna både ute og inne klær og sko. 

Presiser at de som ikke har med gymtøy, heller ikke få ha gym. Sånn er det i alle fall hos oss. 

MammoC skrev:
Tåpelig med enkelttime i gym synes jeg da, det blir jo ikke mye tid igjen til gym, hvis alle skal skifte først, og så dusje og skifte etterpå.. Men det er det vel ikke du som bestemmer;)

Kan du ikke gi ut beskjed om at alle må ha regntøy da?

ENIG! 45 min til å samle elevene/skifte/ telle opp(i tilfelle syke/brannalarm osv), skifting og komme seg til neste time. Er ikke mye tid igjen til gym faktisk skal de skifte. Er vel derfor valget er tatt! Men, nå finner jeg køya! Natta folkens :)

Tror ikke det nei.. hadde kanskje ikke likt om 6åringen sto ute i T-skjorte i kuling og rein, men har jo hatt min del våte gymtimer oppigjennom årene.. ;P Regnvær hører med når man vokser opp på vestlandet! ;)

Regn har vel aldri skadet noen vel?? Så nei, hadde overhode ikke stusset over det engang:)

Nei, jeg syns det er flott at barn er ute i alt slags vær. 

Back
Topp