Hadde du reagert? (gravid)

Trultan

Gift med forumet
Når man var ca 5-6mnd på vei. Og sitter å snakker med kjente og ukjente. Og de kjente spør deg hvordan formen er og om graviditeten din. Kommer det en kommentar fra ukjente (vet hvem de er, men kjenner de ikke noe særlig); "Åhh... Er du gravid? Trodde bare du hadde spist mye i det siste, haha!!!..men så koselig da.." Har hørt det opptil to ganger jeg.... Ble helt satt ut og viste ikke helt hva jeg skulle si.. Le med de? Jeg så bare dumt på de og snakka videre med de andre!

er det noe å reagere på da? er grenser for hvor nærtagen man skal være assa... Vedkommende visste tydeligvis ikke at du var gravid, men hadde kanskje registrert at du har fått litt mage. Da er det ikke så rart å si sånn.

3xS skrev:
er det noe å reagere på da? er grenser for hvor nærtagen man skal være assa... Vedkommende visste tydeligvis ikke at du var gravid, men hadde kanskje registrert at du har fått litt mage. Da er det ikke så rart å si sånn.

Nei vel?? Er liksom fint å si at man syns vedkomne er feit? Går an å si det på en annen måte mener jeg... Greit at ho ikke viste jeg var gravid.. Men ja tok meg litt nær av det, pga jeg faktisk ikke er ei av de tynne i samfunnet.. Hadde lite lyst til å ta ei til kjeks på bordet etter det.... Men ok, jeg er nok for nærtagende..

Trultan skrev:

3xS skrev:

Nei vel?? Er liksom fint å si at man syns vedkomne er feit? Går an å si det på en annen måte mener jeg... Greit at ho ikke viste jeg var gravid.. Men ja tok meg litt nær av det, pga jeg faktisk ikke er ei av de tynne i samfunnet.. Hadde lite lyst til å ta ei til kjeks på bordet etter det....

Er enig med 3xS her. Du er jo faktisk gravid da, så ikke rart at vedkommende syntes at magen var blitt større, og jeg syntes ikke det var så galt å si det på den måten. Det betyr ikke at vedkommende mente du var feit, men det hører faktisk med å legge på seg når man går gravid..

Trultan skrev:

3xS skrev:

Nei vel?? Er liksom fint å si at man syns vedkomne er feit? Går an å si det på en annen måte mener jeg... Greit at ho ikke viste jeg var gravid.. Men ja tok meg litt nær av det, pga jeg faktisk ikke er ei av de tynne i samfunnet.. Hadde lite lyst til å ta ei til kjeks på bordet etter det.... Men ok, jeg er nok for nærtagende..

Ehm... man sier vel ikke til en fremmed at de ser ut at som de har spist for mye vel?
jeg hadde aldri sagt noe sånt, hadde heller bare så sagt gratulerer så hyggelig...

Okei... Da er det tydeligvis bare meg... Jeg følte meg ikke bra der jeg satt. For mye mage hadde jeg ikke...

Hadde nok reagert, men vet ikke helt hvordan! Litt merkelig ting å si kanskje! Ikke noe jeg hadde sagt...

Jeg hadde reagert på samme måte som deg.. Feil å kommentere på den måten :/

Ikke noe jeg hadde sagt selv, men om noen hadde sagt det til meg hadde jeg sagt "Haha, takk for den !" og ledd med :) 

Hadde familie eller nærevenner sagt det, hadde jeg ikke reagert. Men syns bare man ikke sier slik til fremmede..

Sannheten skrev:
Ikke noe jeg hadde sagt selv, men om noen hadde sagt det til meg hadde jeg sagt "Haha, takk for den !" og ledd med :) 

ja, altså er man gravid så må man forstå at man får kommentarer som oi så stor du er, skal du ha to osv.. jeg syns ofte at andre gravide ser svææære ut når jeg selv ikke er gravid! 

er også mange ganger jeg har lurt på om vedkommende har "bare" lagt på seg litt eller faktisk er gravid?! noen får ikke kule mage og da kan det ofte se ut som om man har lagt litt på seg heller, spes. om man har litt fra før av. 

Jeg har fått den samme like etter at frøkna kom.
Jøss, har du vært gravid, trodde du bare hadde lagt litt på deg..

Jeg bare overhørte det..

Jeg hadde arkivert kommentaren i skuffen for "så dumt at man ikke kan bruke energi på det".

hvis man har litt ekstra så er det ikke alltid lett å se at man er gravid og ikke bare tykk. eller om man har liten mage. så forstår de godt at man ikke alltid ser det. men man sier jo ikke sånt nei!

Trultan skrev:
Okei... Da er det tydeligvis bare meg... Jeg følte meg ikke bra der jeg satt. For mye mage hadde jeg ikke...

Skjønner deg veldig godt! Jeg hadde følt det som deg. Skjønner ikke disse kommentarene som noen slenger ut. Hva er vitsen i å si slike ting? Må da gå an å tenke seg om!

Pucca skrev:
Jeg hadde ikke reagert, syns ikke det var frekt.

Sign!

LadyOnHeels skrev:

Sannheten skrev:

ja, altså er man gravid så må man forstå at man får kommentarer som oi så stor du er, skal du ha to osv.. jeg syns ofte at andre gravide ser svææære ut når jeg selv ikke er gravid! 

er også mange ganger jeg har lurt på om vedkommende har "bare" lagt på seg litt eller faktisk er gravid?! noen får ikke kule mage og da kan det ofte se ut som om man har lagt litt på seg heller, spes. om man har litt fra før av. 

Selv om du synes gravide ser svææære ut, kommenterer du det?
Mange er klar over at de er store, men hva er vitsen i å fortelle dem det? Hvorfor si noe hvis man ikke har noe hyggelig å si?

Back
Topp