Hadde du noen 'surprise' i forbindelse med fødsel?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Er det noe du ønsket noe hadde fortalt deg ang fødsel, som ikke ble fortalt til deg????

For min del var det mye av det som skjedde under fødsel og plagene i ettertid.
Smerter, sår, sting, ødelagt kropp og ikke minst mangelen på søvn!!!!

Selve fødselen var jeg forberedt på! Men alle hadde fortalt meg at som førstegangsfødende kom jeg ikke til å merke så mye til etterriene. Eh, jo de kjente jeg. Gråt hver gang jeg ammet fordi det var så innmari vondt!

Er det noe du ønsket noe hadde fortalt deg ang fødsel, som ikke ble fortalt til deg????

For min del var det mye av det som skjedde under fødsel og plagene i ettertid.
Smerter, sår, sting, ødelagt kropp og ikke minst mangelen på søvn!!!!
Jeg var ganske forberedt, ble mest overrasket over hvor forskjellig to fødseler kan være! Første mann tok tre døgn, mens fødsel nr to tok en time..

Litt overrasket over at du nevner mangelen på søvn, har du aldri lest eller hørt om det før? Jeg husker jeg ble positivt overrasket, trodde alle babyer våknet klokka seks, mens vi lå langt utover dagen(var jo fordi han ikke sovnet før midt på natta, men det var jo en annen greie ;) )

Jeg var ganske forberedt, ble mest overrasket over hvor forskjellig to fødseler kan være! Første mann tok tre døgn, mens fødsel nr to tok en time..

Litt overrasket over at du nevner mangelen på søvn, har du aldri lest eller hørt om det før? Jeg husker jeg ble positivt overrasket, trodde alle babyer våknet klokka seks, mens vi lå langt utover dagen(var jo fordi han ikke sovnet før midt på natta, men det var jo en annen greie ;) )

Jeg fikk eldste for 10 år siden. Da eksisterte ikke babyverden forumet ;)
Og jeg var ikke så bevandret i den teknologiske verden.
Så jeg var ung, dum og uvitende :P

Slenger meg på her.
Venter mitt første barn i Mai 2015 hvis alt går etter planen.
Å jeg er nok litt skremt over alt jeg skal igjennom det neste året, da jeg føler jeg ikke har peiling på noe som skal skje!:/
Hehe:)

Jeg var ikke forberedt på hvor vonde etterriene var, og at de kom hver gang jeg ammet!

Jeg hadde heller ikke sett for meg hvor mye tid det faktisk tar å ha en nyfødt baby.

Mangelen på sexlyst lenge etter fødselen.

Jeg var ikke forberedt på at fødsler ikke trenger åvære rytmiske. Når de sier at du ikke trenger å reise inn til føden før det er under 5-7 mellom riene, og den varer i et helt minutt, så stemmer ikke alltid det.

Jeg har hatt tre styrtfødsler, og riene har vært forferdelig rotete. Rier på 20 sekunder en time før barnet er ute osv.

Jeg var ikke forberedt på at fødsler ikke trenger åvære rytmiske. Når de sier at du ikke trenger å reise inn til føden før det er under 5-7 mellom riene, og den varer i et helt minutt, så stemmer ikke alltid det.

Jeg har hatt tre styrtfødsler, og riene har vært forferdelig rotete. Rier på 20 sekunder en time før barnet er ute osv.

Jeg ventet lenge på de "rette" riene, men de var veldig rotete ja og var veldig forskjellig hele tiden. Er glad jeg allerede var på sykehuset når vannet gikk og de "rette" riene kom og ting skjedde utrolig fort :P

Trodde riene var mer i hele magen og bak i ryggen, så når jeg "bare" hadde vondt ned mot skambeinet tok det et døgn før jeg forsto at det var rier ;) OG ikke minst etterriene!! gråt når jeg ammet de første dagene, det var så vondt!! Og forsto heller ikke hva det var før dagen etter fødselen når jeg i ørska endelig fikk spurt noen hvorfor det gjorde vondt i magen å amme :P

Fødselen var jeg forberedt, men jeg var ikke forberedt på å bli SÅoverlatt til meg selv etterpå når alle gikk ut av rommet og var "ferdige". Og jeg skulle være alene med babyen på natta og dagen etter.

Jeg var heller ikke forberedt på at rie kunne være urtytmiske. Varte ikke alltid så lenge, men hadde korte mellomrom.

Renselsen var jeg ikke forberedt på. Hadde ikke tenkt noe over det. Er jo logisk, men ikke for meg. Fikk heldigvis med meg noe om det like før fødsel, så var likevel ikke heelt i sjokk.

Jeg var heldigvis innstilt på at ammingen kunne være trøblete i starten, men jeg var så innstilt på det at jeg ikke skjønte at noe var galt når jeg fikk sopp. Det gjorde noe så inn i %#$¥ vondt... Og så var jeg ikke forberedt på følelsene mine om amming når jeg kanskje burde slutte.. (jeg fortsatte, og er glad for det nå, siden det løsnet like etter, men hadde problemer fortsatt hadde det vært bedre med flaske.)

Ikke helt forberedt første gangen på hvor slitsom det er når babyen har magevondt og en ikke kan gjøre så mye med det. Var jo ikke bare å lukke ørene akkurat. Det var lettere med nr to, for da var jeg selv roligere og visste at det gikk over.

At en kunne blødninger SÅ mye etter fødsel! Trodde det var mer som en vanlig mens? :-p

Hadde lest så utrolig mye om amming, hvor vanskelig det kunne være! Så fikk litt sjokk når det gikk så lett. Men samtidig så hadde jeg ikke forestilt meg hvor sår en kunne bli! Ble noen tårer på det værste ;)

Jeg ikke forberedt på at melkespreng var så forbanna vondt! Ødela den lille søvnen jeg fikk på sykehuset...

Sent from my iPhone using BV Forum

Etterriene og hvor store brystene kan bli av brystspreng (samt vonde).

Med nr 1 kom etterriene som lyn fra klar himmel. Samme gjorde forøvrig alle problemene som kunne oppstå ved amming og at det var så vondt å sy :-P

Back
Topp