Hadde du epidural?

Å jeg som syns det var ille å måtte ligge 2 timer på oppvåkning (etter spinal) og ikke fikk gå ut av senga før dagen etter pga ks :eek: kan tenke meg det var kjipt å være lamma så Lenge etter pga epidural :/ jeg var heldig å hadde sambo sammen med meg fra vi kom å til vi dro hjem, hvis ikke hadde det nok blitt en del snor draing på meg :p Hehe
Hadde samboer der jeg også, men ville la han slippe unna en del han ikke trenger å se;p han så nok under fødsel:p
 
Hadde samboer der jeg også, men ville la han slippe unna en del han ikke trenger å se;p han så nok under fødsel:p
Av sånne ting han ikke trengte å se så gikk han bort når pleierne kom :) men ja, min så vel nok under fødselen min også (var i aktiv fødsel før det ble bestemt haste ks) :p
 
Hadde med første. Nå rakk jeg ikke, bare varmeflaska mi <3 Glad for det, og jeg håper jeg ikke bruker hvis vi skal ha flere. Følte meg bedre etterpå :)

Men man er ikke svak hvis man bruker epidural. Smerter og fødsel kan jo være veldig forskjellig, både fra kvinne til kvinne og for samme kvinne som føder flere ganger. Alle føder jo likevel, og ungen kommer ut samme vei med eller uten epidural. En stor og ærefull jobb er det å føde, syns jeg :)
 
Hadde med første. Nå rakk jeg ikke, bare varmeflaska mi <3 Glad for det, og jeg håper jeg ikke bruker hvis vi skal ha flere. Følte meg bedre etterpå :)

Men man er ikke svak hvis man bruker epidural. Smerter og fødsel kan jo være veldig forskjellig, både fra kvinne til kvinne og for samme kvinne som føder flere ganger. Alle føder jo likevel, og ungen kommer ut samme vei med eller uten epidural. En stor og ærefull jobb er det å føde, syns jeg :)
Må innrømme jeg deler samme syn som deg!:) føler det er så mange som har fordommer mot keisersnitt og epidural og det irriterer meg da som du Sier: alle er forskjellige. , og ingen fødsler er like:)
 
Etter over et døgn med rier ba jeg om epidural, Fantastisk! Men glad jeg holdt ut så lenge, ellers hadde det nok tatt enn å lenger tid. Hadde da litt under 3 timer igjen, halvparten med pressrier.
 
Fikk med første, da holdt jeg på i nesten to døyn .
Skulle ha denne gangen og. Fikk satt nåla i ryggen og alt var klart da jeg følte jeg måtte presse. :p
 
Jeg har hatt lystgass begge gangene. Har liksom aldri blitt så gærent at jeg ville ha epidural.. Eller, det blir jo det til slutt, men da er det jo for sent :p Hvis vi skal, mot formodning, ha en til så lurer jeg på å prøve ;)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13
 
Ja, hadde egentlig tenkt at jeg skulle klare meg uten. Men siden fødselen dro ut så veldig i tid er jeg veldig glad for at jeg tok den.
 
Rakk det ikke med første eller andremann...;) andre fødsel hadde jeg ikke noe smertelindring. Kun rå muskelkraft.;);)

Sent from my HTC Legend using BV Forum mobile app
 
Ja, hadde egentlig tenkt at jeg skulle klare meg uten. Men siden fødselen dro ut så veldig i tid er jeg veldig glad for at jeg tok den.

Ja det er noe med det. Hadde jeg hatt en sånn 4-6 timers fødsel så hadde det ikke vært noe problem. Men når ting tar tid blir man sliten.



*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*
 
Hei.. apropo epidural. . Er d slik at man skal miste følelsen i bena? Har aldri spurt noen men når jeg fødte så varte det i 20 timer etter 48 timer med falske rier..
De jeg husker bare intense smerter og fikk haste epidural to timer før jeg var "ferdig" var oppe og gikk rett etter fødsel og hadde ikke problemer med å tisse eller gå.. har lurt litt på om den ikke funket? Eller om det er sånn det skal være??
Jobber med nr to nå så begynte å tenke på dette til neste fødsel. .. håper noen kan svare. .

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hei.. apropo epidural. . Er d slik at man skal miste følelsen i bena? Har aldri spurt noen men når jeg fødte så varte det i 20 timer etter 48 timer med falske rier..
De jeg husker bare intense smerter og fikk haste epidural to timer før jeg var "ferdig" var oppe og gikk rett etter fødsel og hadde ikke problemer med å tisse eller gå.. har lurt litt på om den ikke funket? Eller om det er sånn det skal være??
Jobber med nr to nå så begynte å tenke på dette til neste fødsel. .. håper noen kan svare. .

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Du skal vel i teorien ha kroppen i behold og følelse alle steder, men noen får jo forskjellige reaksjoner. I mitt tilfelle fikk jg lammelse i 5 dager men har ikke hørt om andre som har fått det:s
 
Hei.. apropo epidural. . Er d slik at man skal miste følelsen i bena? Har aldri spurt noen men når jeg fødte så varte det i 20 timer etter 48 timer med falske rier..
De jeg husker bare intense smerter og fikk haste epidural to timer før jeg var "ferdig" var oppe og gikk rett etter fødsel og hadde ikke problemer med å tisse eller gå.. har lurt litt på om den ikke funket? Eller om det er sånn det skal være??g
Jobber med nr to nå så begynte å tenke på dette til neste fødsel. .. håper noen kan svare. .

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er visst normalt. Men jeg blir litt forvirra.
Med første syns jeg ikke epiduralen virket så bra,og jm kommenterte det også: "trenger du lystgassen fremdeles da? Virker ikke epiduralen?"
Jeg syns den virka litt kanskje,men ikke så mye. Kunne jo fortsatt bevege beina og kjente at jeg tissa litt :oops: når det kom en ri..
Så etter mange timer og jeg hadde byttet stilling flere ganger,da mistet jeg følelsen i beina.
men da jeg fortalte det denne gangen fikk jeg beskjed om at nei,man skal fint kunne bruke beina med epidural.



*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*
 
Last edited:
Du skal vel i teorien ha kroppen i behold og følelse alle steder, men noen får jo forskjellige reaksjoner. I mitt tilfelle fikk jg lammelse i 5 dager men har ikke hørt om andre som har fått det:s

Uff :( det var jo en veldig uheldig og ikke minst skummel (!) reaksjon på det da!!
Tror nok jeg har sett for mye på fødeavdelingen kanskje ^^ virker som de fleste roer seg når dem får det.. her var det ingen forandring på smertenivået.. er det en slik "senest" man kan få den før det er for sent?
 
Uff :( det var jo en veldig uheldig og ikke minst skummel (!) reaksjon på det da!!
Tror nok jeg har sett for mye på fødeavdelingen kanskje ^^ virker som de fleste roer seg når dem får det.. her var det ingen forandring på smertenivået.. er det en slik "senest" man kan få den før det er for sent?
Jeg fikk på 7 cm åpning, men har lest at det er best mellom 3-5 cm men ingen før det er for sent tid:s
 
Back
Topp