Hadde du epidural?

Jeg hadde epidural men den funka ikke :( åsså endte det med ks å da fikk jeg spinal :)
Hva er forskjellen? Med spinal blir man jo lam. Hadde ks jeg og (og du har mer til felles med Betinamor ;) ). Og epidural da klarer du å bevege deg men kjenner lite smerte?
 
Har ikke fått epidural, men det er ikke på grunn av at jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan få.
Vær glad dere har muligheten til å få epidural. Vi som bor i gokk må nøye oss med lystgass uansett hvor høyt vi roper på epidural. Her er det ingen som kan sette det..
 
Je har tre fødsler bak meg, alle uten noen smertelindring:) nr en og to gikk fint uten, med nr tre spurte jeg etter men hun ville vente litt, og 20 min etter var hun ute..
 
Spurte etter det, men fikk mer angst for nåla enn å skulle føde :p Når de skulle sjekke så viste det seg at jeg hadde 9 cm allerede. Da var det bare å presse da :p
 
Hadde i utgangspunktet tenkt å se det an, og be om det hvis det ble for ille, men så hadde de ikke sånne fancy ting i seakingen :p

Fra æppen :)
 
Hva er forskjellen? Med spinal blir man jo lam. Hadde ks jeg og (og du har mer til felles med Betinamor ;) ). Og epidural da klarer du å bevege deg men kjenner lite smerte?
Nå vet ikke jeg hvordan det er normalt å føle det med epidural, men på meg så bare flytta smerten seg fra magen til mellom bena etter at den ble satt, fikk sykt spreng :eek: men tror forskjellen er på hvor langt inn dem setter bedøvelsen? Hmm spinal var ivertfall helt fantastisk når jeg hadde spreng til tusen å pressrier :D
 
Hva er forskjellen? Med spinal blir man jo lam. Hadde ks jeg og (og du har mer til felles med Betinamor ;) ). Og epidural da klarer du å bevege deg men kjenner lite smerte?
Joda her skumleser man fort igjennom :) Hehe jeg kunne fint bevege meg med epidural (sett bortifra at jeg ikke hadde hatt så vondt) å på meg fjerna den ikke noe av smertene, den flytta smertene å det ble bare værre og vondere enn før jeg fikk den :/
 
Hva er forskjellen? Med spinal blir man jo lam. Hadde ks jeg og (og du har mer til felles med Betinamor ;) ). Og epidural da klarer du å bevege deg men kjenner lite smerte?
Jeg ble "lam" i venstre side med epidural og ble liggende på sykehus 6(!) dager etter fødsel før følelsen i kroppen kom tilbake.
 
Jeg ble "lam" i venstre side med epidural og ble liggende på sykehus 6(!) dager etter fødsel før følelsen i kroppen kom tilbake.
Såpass ja...! Huff :( fikk du noe forklaring på hva som skjedde? jeg måtte jo ha spinal pga ks. Og uansett bedre enn narkose. Men var ikke noe god følelse å være lam altså....
 
Gikk litt for fort her. Etter at jeg hadde blitt undersøkt så ble spurt om jeg ville legge meg litt i badekaret. og der ble jeg til hun var ute (ca 30min senere). så det ble ikke tid til noe :p
 
Såpass ja...! Huff :( fikk du noe forklaring på hva som skjedde? jeg måtte jo ha spinal pga ks. Og uansett bedre enn narkose. Men var ikke noe god følelse å være lam altså....
Bare at det kunne skje noen. Jeg fikk veldig stor dose da fødselen var litt frem og tilbake;p så ikke noe annet enn at det kunne skje noen:p men ganske nedvergende å måtte dra i en stor for hver minste ting;p
 
Gikk litt for fort her. Etter at jeg hadde blitt undersøkt så ble spurt om jeg ville legge meg litt i badekaret. og der ble jeg til hun var ute (ca 30min senere). så det ble ikke tid til noe :p
Nesten så jeg misunner dere dethR gått fort med...;p kanskje ikke alltid like godt det heller men;p
 
Bare at det kunne skje noen. Jeg fikk veldig stor dose da fødselen var litt frem og tilbake;p så ikke noe annet enn at det kunne skje noen:p men ganske nedvergende å måtte dra i en stor for hver minste ting;p
Å jeg som syns det var ille å måtte ligge 2 timer på oppvåkning (etter spinal) og ikke fikk gå ut av senga før dagen etter pga ks :eek: kan tenke meg det var kjipt å være lamma så Lenge etter pga epidural :/ jeg var heldig å hadde sambo sammen med meg fra vi kom å til vi dro hjem, hvis ikke hadde det nok blitt en del snor draing på meg :p Hehe
 
Jeg tenkte ikke tanken på noe smertelindring, før de spurte.. Etter og ha holdt på i over et døgn, og der var himmelen! Klarte og slappe av og hente inn litt krefter. Så vi slapp keisersnitt (mor og baby sliten etter 30t)

Tror ikke jeg kommer til og spørre om det blir en nestegang heller, så lenge alt er ok. Men jeg lå i badekar da!
 
Begge fødslene har gått sin gang uten så mye smertelindring. Kun lystgass og pilatesball.. det har gått så fort at epidural har aldri vært et tema. Hadde fødslene drøyd ut hadde jeg ikke vært i tvil om at epidural skulle vært prøvd :)
 
Etter 14 timer med rier spurte jeg etter epidural.. Gud, det var deilig!! :p
 
Brukte både lystgass og epidural...ble satt i gang og hadde fryktelig mye vondt i starten så hadde vært helt utslitt hvis jeg ikke hadde fått epidural og dermed ett par timer fri til å sove litt før selve fødinga :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp