Hadde du brukt denne på babyen?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Vil ha sånn selv, hadde vært genialt å kunne ta en lur i basseng når bekken og mage ikke trives i sengen :-D

Jeg ville ikke brukt det, syns ikke det ser behagelig ut overhodet, og som flere nevner har jeg mine tvil om hvor gunstig dette er for nakken :/

Tenker først: hehe, nei tror ikke det. Men uten å ha lest om den så ser den ikke så gal ut? Hvis man selvfølgelig står rett ved siden og passer på hvert sekund da. Men kjøper den ikke, hadde nok vært nervøs for at den skulle løsne

Ikke snakk om. Jeg tror dette verken er behagelig, smart, eller trygt.

Tenker det er med på å gi barna en utrygghet i vannet, at de blir veldig vare for å få vann mot fjeset eller mot hodet generelt.
En annen ting er at man kan tro barna er tryggere enn de er, og plutselig faller de enten ut av ringen, de får for lite luft på grunn av ringen, eller det kommer vann inni ringen som barnet kan drukne i. Så små barn må man følge med hele tiden i vannet, og da kan man like gjerne holde dem, så har man kontroll og barna får bevege seg naturlig.

Ser ikke trygt ut, ville ikke brukt det. Liker ikke at små barn har ting rundt halsen pga fare for kveling.

Tenkte først nei, når jeg så en slik en for noen år siden, men så var det flere som fortalte at de bruker slike under babysvømming og da tenker jeg de ville ikke gjort det om det var farlig eller vondt. Så jeg vet virkelig ikke. Men uansett om man bruker armringer, badering eller andre ting, så må man jo uansett passe på babyen.
Håper ingen fester en sånn en rundt hodet på babyen eller setter den i en badering i badekaret og går på stua å vasker til helga liksom.

Nei, så absolutt ikke!
At babyen koser seg er jo ikke noe argument.
Min sønn på 14 mnd hadde sikkert kost seg med popkorn, men han får jo ikke det av den grunn..

Hvorfor skal man i det hele tatt ha et slikt produkt? Kan vi ikke engang holde babyene våre når de bader lenger?
Det kan da ikke være sunt å flyte sånn etter hodet??

På hvilken måte er det ikke bra for babyen?
Er jo ikke bra å henge etter hodet, selv om man er i vann! Og det kan fort oppstå uhell. For mye vann oppi der så kan det gå gæli!
Skal sies at jeg er imot flytelementer som denne og baderinger! Barn trenge å kjenne hvordan kroppen fungerer i vann! Synes armringer holder i massevis når de er store nok til det!
Dessuten bør man heller holde ungen sin når mAn bader!

Er jo ikke bra å henge etter hodet, selv om man er i vann! Og det kan fort oppstå uhell. For mye vann oppi der så kan det gå gæli!
Skal sies at jeg er imot flytelementer som denne og baderinger! Barn trenge å kjenne hvordan kroppen fungerer i vann! Synes armringer holder i massevis når de er store nok til det!
Dessuten bør man heller holde ungen sin når mAn bader!

Men den brukes på babysvømming flere steder... Rart om de bruker det der om den ikke er bra for nakken... Har ikke kjøpt selv men fant bilde og ingen info på nett...

Back
Topp