Hadde du bestemt deg for hvor lenge ammingen skulle vare...

Var veldig bestemt på å fullamme i 6 mnd så ta det derifra, men gjerne amme i 2 år. Ligger godt an hittil :) 7 mnd nå og begynt med litt grøt, men puppen er fortsatt det beste og vi koser oss :D litt vondt å bli bitt i puppen, men det skal jeg få henne til å slutte med :p
 
På forhånd var jeg innstilt på å amme så lenge datteren min hadde lyst på pupp, dvs. at jeg så for meg å amme minst et år eller kanskje til og med to. Men fra 10-månedersalderen sleit jeg sånn med rifter og sår på brystknoppene pga de skarpe tennene hennes, derfor avvendte jeg henne med pupp da hun fylte ett år, da syns jeg jobben var gjort (det var åpenbart at hun fortsatt hadde lyst på pupp de første ukene etterpå, så hadde det vært opp til henne hadde jeg nok ammet fortsatt (hun er nå 14 måneder)).
 
Fikk svært lite melk med nr 2...bestemte meg for å ikke følge ammehysteriet og begynte å gi mme fra ca 2 mnd. Vi er lykkelige både mor og barn ! Med første opp til 9 mnd.
 
Tenkte mer på om jeg fikk til å amme enn hvor lenge faktisk
 
Hadde ingen planer, men med førstemann ammet jeg til hun var 2 år. Da fikk jeg beskjed på helsestasjoen at nå måtte jeg slutte. Hun ga meg tabletter som skulle stoppe produksjonen. Hun ga meg blikket; Hvordan i all verden kunne jeg finne på å amme til hun var 2 år....
 
Hadde ingen planer, men med førstemann ammet jeg til hun var 2 år. Da fikk jeg beskjed på helsestasjoen at nå måtte jeg slutte. Hun ga meg tabletter som skulle stoppe produksjonen. Hun ga meg blikket; Hvordan i all verden kunne jeg finne på å amme til hun var 2 år....
What? Da hadde jeg blitt sinna!!
 
jeg tenkte å amme minst et år. Nr 1 sluttet selv når han var året og nr 2 ved 10mnd alder. Da minnet det mer om barnemishandling enn kos å amme. Med begge hadde jeg mye melk i fryseren som de fikk i velling hver kvel
 
Hadde ikke noe mål for hvor lenge. Gutten min begynte å tulle fælt, bite osv fra 10 måneder. Etter det ble det mindre og mindre. Tror han fikk siste puppemåltid rundt ettårsdagen, så var det slutt. Fornøyd med det. Begynte å sove bedre, spise bedre fast føde osv. Får bare se hvordan nestemann er. Hadde masse melk sist, så regner med jeg får det nå også.
 
Planen var 1 år, nå er han 8 mnd og tenker kanskje det blir lengere enn et år er jo så koselig
 
Første delmål var å fullamme i 6 mnd. Nå er hun 6,5 så planen er 1 år. Håper det går!
 
Hadde jo sett for meg å amma ette anbefalingene, men melkå mi va for skumma og eg måtte starta me mme litt og litt. Når hu va 3,5 mnd va det slutt :( Det va veldig sårt, eg såg jo på det som ein selvfølge å amma!
 
Planen var å følge anbefalingene her også. Men det ble delamming fra han var en måned i stedet. Fortsetter sikkert å amme så lenge ungen vil.
 
Ønsker å fullamme til seks mnd, og fortsette til ett år. Vi får se.. hun er bare 7,5 uke.
 
Back
Topp