hadde dere

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
...blitt skuffa om dere fikk 250 kr i bursdag gave av moren deres og thats it?
og dere er vant til å alltid måtte betale om dere møtes, enten det er middag/lunch ute, eller hjemme?

Ja..

Jeg er meget bortskjemt[:-], så ja da hadde jeg reagert... Jeg har aldri betalt når jeg har vært på kafe e.l. med mamma og pappa. 

hehe jeg er litt lei a å måtte betale FOR HENNE og når vi er ute, greit nok jeg kan betale for meg selv seff.. og at jeg kommer på besøk og jeg må betale middagen hos henne :S .. hun betaler jo aldri når hun er hos oss..
og altså.. 250 kr er det jeg gir til ei venninne jeg ikke kjenner så godt.. ville aldri gitt det til noen i familien engang jeg.......

Nei det hadde jeg ikke..
Fordi mamma hjelper meg alltid når jeg ber om det og hun stiller alltid opp..
Dessuten er det ikke str på gaven som teller,men tanken...
Hadde ikke reagert om jeg kun så fikk en god klem og et "glad i deg"..
Vi er ikke bortskjemte og setter pris på det vi får..

Nei, vet du hva.. Hadde ikke reagert hvis jeg fikk 250 kr av mamma i gave.. Men så er vi heller ikke "bortskjemte" i vår familie.. Vi er ikke vant med mange og dyre gaver.. Og at jeg hadde betalt for mamma når vi var på Cafe hadde bare vært koselig.. Hun har tross alt betalt for meg i mange år og hadde vært glad hvis jeg kunne gjøre det tilbake..

Nei, vet at mamma ikke har all verden med penger fordi hun har dårlig økonomisk sans.[8D]
Forventer egentlig ikke noe fra henne, men får som regel noe like vel, fornøyd jeg da [:)]

ORIGINAL: barn2

Jeg er meget bortskjemt[:-], så ja da hadde jeg reagert... Jeg har aldri betalt når jeg har vært på kafe e.l. med mamma og pappa. 

Her og...[:-]

Hadde ikke blitt skuffet over gaven, men det at du må betale så mye selv hadde jeg blitt veldig skuffet over!

Syns ikke du virker bortskjemt akkurat, jeg kjenner bortskjemt, og det er ikke 250,- i bursdagsgave og betale all mat selv på den måten på.

ORIGINAL: siw_82

Her og...[:-]

grunnen til jeg var skuffet var fordi jeg alltid betaler for mat osv når jeg er hos henne, kan sikkert si jeg har betalt over 2000 i mat når jeg har vært der(og jeg er ikke der ofte altså) men hun betaler aldri ett øre, når jeg spør om hun kanksje kunne kjøpe en pakke bleier til min datter gjør hun ikke det engang.. er alltid jeg som må betale, og jeg har tross alt litt mindre penger enn henne..  hadde hun gitt meg 250 kr og jeg hadde sluppet betale mat når jeg er hos henne hadde ting vært no annet.. men føler det er omvent, jeg er moren og hun dattern...

ORIGINAL: Alexandra82

Det at du betaler mat og slikt når du er der eller betaler for henne hver gang dere møtes synes jeg er ganske så spesielt. Med mindre det ikke er noe vi ikke vet lixom. Men har hun vanlig god råd og du har vanlig god råd synes jeg det er merklig.
Hadde foreldrene mine hatt dårlig råd og jeg god råd hadde jeg gladelig betalt litt mat og slikt for dem. De betalte tross alt alt for meg de 16 årene jeg bodde hjemme. Og fått masse penger og gaver etter det også.

250 kroner i gave er vel helt greit det. Hadde ikke blitt skuffa om jeg ikke fikk noe som helst. Hadde derimot blitt KJEMPE skuffa om de ikke ringte meg på bursdagen min.
Og vi ikke feiret sammen. (Mamma og jeg har bursdag samme dag)

veldig enig! [:)]

hadde blitt kjempe skuffa, så er det jo sånn at jeg får ikke mer enn 200 kr av ,mamma til bursdag, og ho slår til med en 50 lapp ekstra til jul.
ellers betaler jeg alt av mat å sånn viss vi er ute i byen.

sign

Betaler aldri hvis vi er noe sted sammen. Men ville ikke blitt skuffet over å få 250 kr tidligere. Nå har hun mye bedre økonomi enn for et par år siden, så ville kanskje blitt pitte litt skuffet. Men kommer jo an på forholdet deres og økonomien hennes da.

Nei, tenker på hvor mye mamma har brukt på meg gjennom oppveksten, så hadde ikke blitt skuffa.

Jeg hadde ikke blitt skuffet, men det er sikkert fordi jeg er vant til å ha det slik. Hvis vi er ute betaler vi hver for oss. De siste bursdag/julegavene har jeg fått at de har passet bikkja mi når jeg har vært på tur. Det er den eneste måten jeg har fått de til å passe henne på. Sagt jeg heller vil ha bikkjepass enn noe annet siden det betyr mer for meg. De gangene jeg har fått noe har jeg fått 2-300 kr.

Jeg hadde blitt skuffa. Ble nettopp 25 og da fikk jeg et kort med 1000 kroner i. Ble kjempeglad. Er ikke vant til å få noe utenom bursdager og jul, så jeg ble glad.

Hvis det var en vane så hadde det ikke vært så mye å bli skuffa over. Man vet jo ikke åssen økonomien til foreldrene er, og er den dårlig så kan man jo ikke forvente så mye.. Men sånn som det er hos oss, og jeg plutselig hadde kun fått 250 kr og må begynne å spandere (noe jeg gledelig gjør)hele tiden, så hadde jeg helle begynt å lure. Ikke skuffet, men bekymret over at ho ikke får det til å gå rundt.

hun har bedre råd enn meg men virker som det er omvent..  hver gang jeg kommer på besøk har hun tilfeldigvis tomt på kontoen, skjer hver gang, så ender opp med at jeg må betale mat og alt..
250kr hdde vært helt greit det, om jeg hadde slippi å måtte betale ting hele tiden ellers..

Back
Topp