Hadde dere

HøstVinterMamma

Forumet er livet
VIP
reist fra 2 barn på 12 og 10 år alene hjemme for å dra på fest???

Må bare høre andre`s meninger...

(Ps! Det har jeg aldri gjort, og kommer jeg aldri til å gjøre! Bare så det er nevnt...)

nei aldri! Mine 2 eldste er akkurat så gammel, og jeg har en regel at etter kl 19 skal de ikke være alene hjemme.

Jeg var fly forbannet på sambo en gang i vår han hadde vært på et foreldremøte på skolen da jeg var bortreist (skolen ligger 40 meter fra blokka vi bor i) og møte ikek var ferdig før kl 22.

og det er ikke fordi de er uansvarlig, uselvstendig eller noe, men jeg syns ikke noe om det. Og HVERTFALL ikek for å dra på fest!

nei aldri! Mine 2 eldste er akkurat så gammel, og jeg har en regel at etter kl 19 skal de ikke være alene hjemme.

Jeg var fly forbannet på sambo en gang i vår han hadde vært på et foreldremøte på skolen da jeg var bortreist (skolen ligger 40 meter fra blokka vi bor i) og møte ikek var ferdig før kl 22.

og det er ikke fordi de er uansvarlig, uselvstendig eller noe, men jeg syns ikke noe om det. Og HVERTFALL ikek for å dra på fest!

NEI! Aldri! Hadde årdna med barnevakt,hvis ikke jeg hadde fått det hadde jeg holdt meg hjemme! De er alt for små til å være hjemme på kvelden når de er 10 & 12! Min mening!

Ja det tror jeg at jeg kunne.. mot at de hadde en trygghet i en nabo som kunne stille opp om det var noe..

Nei d hadde jeg ikke gjort!

nei nei !

det hadde aldri skjedd her. nå er vi avholds så det blir aldri et tema her engang,

turboquattro skrev:
det hadde aldri skjedd her. nå er vi avholds så det blir aldri et tema her engang,

Det går jo ann å dra på fest selv om dere er avholds da.. Står ingen ting om alkohol i HI... Eller er dere aldri sosial fordi dere er avholds?

Jeg kunne nok gjort det ja, men det kommer jo helt ann på hvor langt unna man skal, at barna er trygge på å være hjemme, at det er noen i nabolaget som kan se til dem om det er nødvendig og selvfølgelig hadde jeg (eller sambo) holdt oss edru så vi kunne kjørt hjem om noe hadde skjedd, de hadde blitt redd el. En 10-12 åring klarer fint å ringe om noe skulle skje.

HVis dere har noen som de kan ringe feks besteforeldre , så burde det jo gå bra. 10 og 12 år er ganske stort da. Husker selv da jeg var på den alderen,..

Litt forskjellige meninger om dette ser jeg...

Saken er at jeg fikk høre at pappaen til de 2 eldste og dama hadde reist fra dem alene hjemme for å dra på fest. Noe jeg IKKE liker! Garantert ikke ordna med noen som kunne stille opp ved behov, og begge drakk da de tok taxi hjem.

*Annie86* skrev:

turboquattro skrev:

Det går jo ann å dra på fest selv om dere er avholds da.. Står ingen ting om alkohol i HI... Eller er dere aldri sosial fordi dere er avholds?

Jeg kunne nok gjort det ja, men det kommer jo helt ann på hvor langt unna man skal, at barna er trygge på å være hjemme, at det er noen i nabolaget som kan se til dem om det er nødvendig og selvfølgelig hadde jeg (eller sambo) holdt oss edru så vi kunne kjørt hjem om noe hadde skjedd, de hadde blitt redd el. En 10-12 åring klarer fint å ringe om noe skulle skje.

så jeg må reise på fest for å være sosial?? nei jeg reiser ikke på fester eller. feste var jeg ferdig med før jeg fikk barn. det finnes faktisk andre måter å være sosial på enn å reise på fest!

Nå er ikke mine unger så store enda, men det kan godt hende at jeg gjør det en gang i fremtiden. Det kommer helt an på hva slags fest det er snakk om, og hvordan ungene er når de er blitt så store. Jeg var selv hjemme alene på den alderen, og da hadde jeg ofte en venninne på overnatting.

Enkelt svar. Nei, det hadde jeg ikke.

Back
Topp