Hadde dere smertestillende?

ORIGINAL: Kastela

Med tanke på riestorm etter å ha fått drypp, tror jeg ikke at jeg hadde overlevd uten epidural.

Husker bare at jeg ikke fikk puste og at det var forferdelig vondt siden riene kom med ca 10 sekunders mellomrom, men om fødselen hadde startet av seg selv tror jeg nok at jeg hadde klart meg med lystgass. Jordmor mente at jeg hadde greid det uten epidural også hvis det ikke var for riestormen. [:'(]

Akkurat slik hadde jeg det også! Det er bakdelen med de igangsettingspillene[:'(]

ORIGINAL: Siljemor88

hadde epidural

hadde ikke klart meg uten med en stjernekikker og vakuum hjelp[&o]
fortsatt skuffet over meg selv for det, men.. får være flinkere neste gang[;)]

du trenger ikke å være skuffet over deg selv for at du hadde epidural!!! smerten er individuell, og alle har vi født om d er med el uten smertestillende om d er ks el hvordan du fikk barnet ut. den største gaven du kan få!![:D] så ingen som rakker (el skal rakke) ned på deg selv om du brukte epidural, ikke engan DU[;)] flink har du vært uansett!!!![:)]

ORIGINAL: RonjaR

Her ble det BÅDE lystgass og epidural!![:D]

Og avsluttet det hele med en god porsjon spinal til hastesnittet... [8D]

jeg insisterte på å få epedural... Måtte ha det, og jammen fikk jeg ikke viljen min også... problemet var bare det at den aldri rakk å funke for når den skulle ha virket var ungen alt ute[8D] (fikk den på 5 cm og den bruker ca 20 min på å virke)

hmmm..jeg hadde overhodet ingenting, ikke lystgass en gang..så jeg kunne ikke stemme[8D]

ORIGINAL: anahen

Med tanke på riestorm etter å ha fått drypp, tror jeg ikke at jeg hadde overlevd uten epidural.

Husker bare at jeg ikke fikk puste og at det var forferdelig vondt siden riene kom med ca 10 sekunders mellomrom, men om fødselen hadde startet av seg selv tror jeg nok at jeg hadde klart meg med lystgass. Jordmor mente at jeg hadde greid det uten epidural også hvis det ikke var for riestormen. [:'(]

Akkurat slik hadde jeg det også! Det er bakdelen med de igangsettingspillene[:'(]

Sånn var det for meg også! [:'(]

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

ORIGINAL: Tine_mor

Krysset av for ingenting, men hadde ikke lystgass engang!

Oi, det var jo bra [:D]...
Jeg ble jo klippet uten bedøvelse og rier, så tror ikke jeg hadde klart det uten lystgass [&:]

Hallelujas! Det forstår jeg godt!!! Var så heldig at jm la vekk saksen og lot meg holde hodet i åpningen så jeg slapp å bli klippet![:)]

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

Krysset av for ingenting, men hadde ikke lystgass engang!

Oi, det var jo bra [:D]...
Jeg ble jo klippet uten bedøvelse og rier, så tror ikke jeg hadde klart det uten lystgass [&:]

Hallelujas! Det forstår jeg godt!!! Var så heldig at jm la vekk saksen og lot meg holde hodet i åpningen så jeg slapp å bli klippet![:)]

Jeg hadde en sånn dumme fødselslege som tvinget jm til å klippe [:(]

Jeg kom inn ned full åpning, så fikk litt lystgass og riedrypp, men jm tok fra meg lystgassen når jeg begynte å puste gjennom pressrirne... Sta dame som ikke ville presse, for ut ville ikke revne...

Skulle egentli ha epidural, men kom inn med 9 cm åpning så det var ikke tid.. Men følte vel egentli ikke noe behov for det heller:)

Ingen verdens ting..

Ikke lystgass, ikke badekar, ikke akupunktur (det var jo lissom planen da [8D]) nada niks null...
Alt gikk så fort etter vi kom oss på fødeavd. at fosj så var han ute [:D]

epidural, men ingen lystgass.

samme her

mhm... og ble jo så sliten av det også. Hadde vært bedre å vente hjemme. På sykehuset var det jo tre dager med litt vondt og venting og enda mer venting... [:'(] sov dårlig også, men har nå fått en nydelig sønn så skal vel ikke klage alt for mye. [:-] Må vel skrive en fødselsnovelle her også. [:-]

Hadde ingenting,ikke lystgass engang.. Den hadde de skrudd oksygen på så jeg bare fikk noe annet å tenke på enn smertene![:)]

Holdt på 4 timer denne gangen uten noe.
Holdt på 35 timer sist uten noe(2morfin sprøyter som varte i hele 10 min til sammen bare)[:D]

mhm... og ble jo så sliten av det også. Hadde vært bedre å vente hjemme. På sykehuset var det jo tre dager med litt vondt og venting og enda mer venting... [:'(] sov dårlig også, men har nå fått en nydelig sønn så skal vel ikke klage alt for mye. [:-] Må vel skrive en fødselsnovelle her også. [:-]

Sånn jeg hadde det også, men klarte meg uten.. Første halvtimen var d 1 min mellom riene, neste 3 1/2 5 sek mellom hver! Sliiiitsomt og vondt[:'(]

Da jeg fikk storebror fikk jeg stort sett alt av det "gamle"a-hus hadde å by på... epuderal, saltvannsampuler, en eller annen sprøyte i mormunnen, støt i ryggen, morfin ja you name it... Var bare akupunktur jeg ikke fikk tror jeg...
Denne gangen fikk jeg litt lystgas, og tro meg jeg var skikkelig på tur etter første draget. Tak et så kraftig magedrag at det svimlet helt for meg... men det var fantatisk!!! jordmor var ute for å ordne til epuderal, men rakk det aldri for mens hun fikset så kom pressriene og fra 4- 10 cm kom iløpet av tiden hun var ute for å ordne til... Gikk fort i svingene helt plutselig...

ORIGINAL: *AnjaElise*

Sånn jeg hadde det også, men klarte meg uten.. Første halvtimen var d 1 min mellom riene, neste 3 1/2 5 sek mellom hver! Sliiiitsomt og vondt[:'(]

Huff ja. Jeg hadde nok overlevd uten om det hadde kommet gradvis, men hos meg kom riene med sinnsyk kraft og uten noe særlig mellomrom, uten noe som helst forvarsel. Hadde ikke skjedd noe av pillene og hadde gått på drypp i 3 timer nesten så trodde jo ikke at det kom til å bli naturlig fødsel i det hele tatt. :P Så det ble litt for mye for meg når jeg var så sliten.

Med førstemann hadde jeg lystgass og akupunktur mot slutten. Var en veldig grei fødsel da [:)]

Denne gangen rakk jeg ingenting, eller jo, jeg tok en paracet da vi dro hjemmefra! [:D] Aurora kom ut 10 min etter vi kom til sykehuset så var ikke behov for noe da gitt!! [:D]

eg hadde absoultt ingenting..ikke lystgass en gang, for eg fikk ikke tid til noe.. Det gjekk så innmari fort... (20 min fra eg ble trilla inn på fødestua til han var ute...)

Eg fikk epidural, og det var bare helt fantastisk. Riene kom så fort og ble så intense, så eg stoppet litt opp på 5 cm. Etter at eg fikk epidural og slappet litt av i kroppen, tok det ikke lang tid før eg hadde full åpning (max en halvtime). Gikk fra å være helt sløvet av smertene, til å ta del i siste delen av fødselen min. Angrer ikke et sekund på at eg takket ja til epidural! [:D]

Back
Topp