Hadde dere smertestillende?

ORIGINAL: sid10

Med en utrolig laaang fødsel, hadde jeg rett og slett ikke klart det uten epidural 

Takk gud for epidural etter 17 timer med non stop beinharde rier, men ingen fremgang!![:D]

Ingenting[:)] De tilbyr ikke lystgass heller på sykehuset der jeg fødte. 

Ikke smertestillende, men benyttet meg av akupunktur og en liten tur i badekar! [:)]

Hadde ingenting før siste timen der riene overlappa hverandre å det var kjempe vondt, det hjalp bitte bitte litt me noen nåler jeg fikk :-D

Men jeg må virkelig si, smertestillende eller ikke..

UANSETT EN SUPER JOBB AV OSS ALLE!![:D][:D]
UANSETT HVORDAN UNGEN KOM UT, ELLER HVA SOM BLE BRUKT/IKKE BRUKT[:)][:D]

ORIGINAL: Tine_mor

Krysset av for ingenting, men hadde ikke lystgass engang!

ORIGINAL: *AnjaElise*

Helt enig [:D]

Brukte ingen smertestillende....fikk akkupunktur og barnefødsler[:D]. Hadde i utgangspunktet tenkt badekar, men då va riene så vonde at sengen va best[:D]

Signerer denne her! For hver fødsel er individuell, noen MÅ ha smertestillende for å i det hele få fremgang i fødselen, mens andre klarer det fint uten!!
ORIGINAL: *AnjaElise*

ingenting. ikke lystgass heller. var ikke tid til epidural elv om jeg skrek etter det[;)]

klarte meg uten noenting, fikk masken med lystgass, men jeg hadde mer enn nok med å puste inn ren luft,om jeg ikke skulle puste i maske :-P lå i badekar litt da,det er vel en form for smertelindring det også :)

MEN, jeg har full respekt for de som benytter seg av smertestillende. min fødsel varte i 2,5t, men hadde jeg måttet ligge i maaaaange timer slik som mange andre så hadde jeg uten tvil villet hatt noen form for smertestilende midler. for en skal jo være istand til og ta vare på barnet etterpå, og man blir jo veeeeeldig utslitt av og føde :-)

ORIGINAL: Frk.Maja

ORIGINAL: sid10

Med en utrolig laaang fødsel, hadde jeg rett og slett ikke klart det uten epidural 

Takk gud for epidural etter 17 timer med non stop beinharde rier, men ingen fremgang!![:D]

Oh Yes!! Hehe.. her holdt jeg halvannet døgn med rier uten fremgang[&:][&:][&:] Ble FORELSKA i legen med epidural da kan man si når jeg eendelig fikk slappe av litt [;)][;)][;)]

du klippet i en rie? Å synes du det var vondt (å bli klippet)?
ORIGINAL: *ØnskeBaby*

ORIGINAL: lul

hadde full åpning når jeg kom til sykehuset så rakk ingenting. fikk smake lystgass oppe på fødeloftet men funket dårlig så hadde ikke den så lenge. etter en time ble jeg sendt ned til fødeavdelinga og der fikk jeg ingenting. ble klippet å han ble tatt me vakum etter mange timer me pressing :p sying hadde de bedøvelse men syns det gjorde kjempevondt.

Vi hadde ganske lik fødsel da :P.. Jeg heler rakk ikke epidural, å når pressingen og klippingen og vakumet kom hadde jeg ikke tid til lystgass...

Men ble du klippet i en rie? Å synes du det var vondt (å bli klippet)?

merka ikke at jeg ble klippet, så bare saksa. klippet på siste pressria tror jeg.

du klippet i en rie? Å synes du det var vondt (å bli klippet)?
ORIGINAL: *ØnskeBaby*

hadde full åpning når jeg kom til sykehuset så rakk ingenting. fikk smake lystgass oppe på fødeloftet men funket dårlig så hadde ikke den så lenge. etter en time ble jeg sendt ned til fødeavdelinga og der fikk jeg ingenting. ble klippet å han ble tatt me vakum etter mange timer me pressing :p sying hadde de bedøvelse men syns det gjorde kjempevondt.

Vi hadde ganske lik fødsel da :P.. Jeg heler rakk ikke epidural, å når pressingen og klippingen og vakumet kom hadde jeg ikke tid til lystgass...

Men ble du klippet i en rie? Å synes du det var vondt (å bli klippet)?

merka ikke at jeg ble klippet, så bare saksa. klippet på siste pressria tror jeg.

Her klippet di uten bedøvelse og uten rie [&:].. Så det er den verste opplevelsen jeg har vært med på [&:]

Back
Topp