Hadde dere smertestillende?

*ønskebaby*

Elsker forumet
Jeg bare lurer på hvor mange det egentlig var som hadde fødsel uten smertestillende ;).. spennende å se :D

Selv hadde jeg ingenting, eller hadde lystgass :D

EDIT: folk sier jo at vi ikke har fødsler uten smertestillende lenger

Krysset av for ingenting, men hadde ikke lystgass engang!

ORIGINAL: Tine_mor

Krysset av for ingenting, men hadde ikke lystgass engang!

Oi, det var jo bra [:D]...
Jeg ble jo klippet uten bedøvelse og rier, så tror ikke jeg hadde klart det uten lystgass [&:]

epidural, men ingen lystgass.

hadde INGENTING.. ikke lystgass engang

Dette er jo veldig bra jenter :D... Føler alle sier vi ikke føder lenger uten bedøvelse [&:]

Ikke at det er noe gale, hadde jeg valgt hadde jeg og hatt epidural.. Men da viste jeg ikke hvor IKKE vondt det gjorde :P... Synes ikke det gjorde noe særlig vondt.. Uten om å bli klippet uten bedøvelse og rie [&:][:'(]

kun lystgass begge gangene. denne siste gangen ville jeg uansett ikke hatt tid til noe mer. men hadde jeg trengt eller blitt fortalt at jeg burde hatt, hadde ikke nølt med å fått epidural[:)]

Har ikke brukt noen medisiner på noen av fødslene, men har brukt mange forskjellige smertemestringsteknikker.[:)]

Med en utrolig laaang fødsel, hadde jeg rett og slett ikke klart det uten epidural 

hadde full åpning når jeg kom til sykehuset så rakk ingenting. fikk smake lystgass oppe på fødeloftet men funket dårlig så hadde ikke den så lenge. etter en time ble jeg sendt ned til fødeavdelinga og der fikk jeg ingenting. ble klippet å han ble tatt me vakum etter mange timer me pressing :p sying hadde de bedøvelse men syns det gjorde kjempevondt.

ORIGINAL: lul

hadde full åpning når jeg kom til sykehuset så rakk ingenting. fikk smake lystgass oppe på fødeloftet men funket dårlig så hadde ikke den så lenge. etter en time ble jeg sendt ned til fødeavdelinga og der fikk jeg ingenting. ble klippet å han ble tatt me vakum etter mange timer me pressing :p sying hadde de bedøvelse men syns det gjorde kjempevondt.

Vi hadde ganske lik fødsel da :P.. Jeg heler rakk ikke epidural, å når pressingen og klippingen og vakumet kom hadde jeg ikke tid til lystgass...

Men ble du klippet i en rie? Å synes du det var vondt (å bli klippet)?

Hadde ikke tid til bedøvelse for fødselen gikk så fort. Prøvde lystgass,men blei så dårlig av den så jeg prøvde bare på en rie [:)]

Her har det gått fort begge gangene, så kun lystgass!
Men hadde det ikke gått så fort, hadde jeg ikke nølt med å få epidural[:D]!
Men takk for lystgass!!!!!

ingenting - ikke lystgass heller :)

Ikke noe smertestillende.Ikke lystgass heller.Skreik etter epidural , men det gikk for fort!!Grusomt vondt[:(]
Hadde epidural forrige fødsel.Hadde aldri trodd det skulle gå så fort denne gangen(halv annen time)men godt å bli fort ferdig da[:)]

Jepp, epidural med god effekt [;)]

Har hatt to fødsler nå med intense rier som varer rundt 1 min og 1 min pause i flere timer..
Kanskje jeg tørr å føde uten epidural neste gang [;)] he he

Med tanke på riestorm etter å ha fått drypp, tror jeg ikke at jeg hadde overlevd uten epidural.

Husker bare at jeg ikke fikk puste og at det var forferdelig vondt siden riene kom med ca 10 sekunders mellomrom, men om fødselen hadde startet av seg selv tror jeg nok at jeg hadde klart meg med lystgass. Jordmor mente at jeg hadde greid det uten epidural også hvis det ikke var for riestormen. [:'(]

krysset ikke av, for hadde ingenting. hadde epidural første gang, ikke de to siste. og synest faktisk at de uten epidural var "best"!!!

hadde epidural

hadde ikke klart meg uten med en stjernekikker og vakuum hjelp[&o]
fortsatt skuffet over meg selv for det, men.. får være flinkere neste gang[;)]

Back
Topp