hadde dere sluttet med puppen?

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
jenta mi er 9,5 mnd og ho har begynt å bite![:(][:(]
og når hun får pupp så er det ikke lenge hun har tid til å suge om gangen.

problemet er at jeg ikke har noe å erstatte puppemåltidene med.
ikke vil hun ha brød og ikke middag.

Jeg sluttet når han var 5 mnd, for jeg måtte nesten sy på brystvorta igjen pga biting!
For hans del så bet han fordi han ikke interessert i puppen lenger. Heldigvis var han veldig glad i all annen mat, så var ikke stress å slutte!

ORIGINAL: Cookiemonster

Om JEG hadde sluttet, nei... Det er jo bare en liten periode, trekk henne mot deg når han biter slik at hun slipper taket, også pakker du sammen og tilbyr en liten stund etterpå. Fortsett, hun skjønner tegninga tilslutt! [:)]

hæ?? skjønte ikke helt det der jeg[;)]
er jo som overnevnt sier at de biter jo gjerne fordi de ikke er interresserte. ho gidder jo ikke suge. ikke har ho tid heller.
vet ikke om jeg skal truge på. dessuten er jeg livredd hver gang jeg skal putte puppen i munnen hennes. er jo snakk om gode to mnd til hun er ett år.

Her må det også være fullstendig ro og bare oss to. Ammer som regel i forbindelse med at han skal sove. Forsøker jeg å amme når det er full fart og han ikke er int. kan han småbite, merker rimelig fort om han er klar for litt puppekos eller ikke [:)]

Du vet nok best selv om du skal fortsette eller ei! Men dette er min erfaring..

I den alderen er de veldig nysjerrige og har ikke tid til å sitte å puppe lenge om gangen. Hvertfall ikke hvis det er ting som skjer rundt dem. Da er min erfaring at man kan tilby pupp, og så får de springe avgårde når de ikke vil ha. Og heller gi pupp igjen når de vil ha igjen. Hvis du prøver å tvinge puppen inn i munnen, så kan det hende han biter igjen. Og når han først har bitt en gang,og sett at du reagerer voldsomt på det så kan det hende han syns det er morsomt å se hva som skjer hvis han gjør det en gang til. Her prøvde mini seg med biting en gang om dagen hver dag i en uke. Jeg vurderte å slutte jeg også, men det gikk over. Jeg satt klar til å stikke lillefingeren min inn mellom tennene hans når jeg amma, og amma bare når han ville. Hvis han beit sammen så beit han ikke så hardt heldigvis. Men da var det å vise lite reaksjon, si au det er ikke lov. og ikke få pupp før han spurte om det igjen. Når han var søvnig drakk han mye og koste seg som da han var baby. Nå er de blitt så store at man nesten må forvente litt tull med puppen, men ikke noe hinder for å fortsette lenge ennå. Forutsatt at han ikke biter deg skikkelig gang på gang.

Mini har hatt to perioder der det virket som jeg måtte slutte, en periode da han bet, og en periode der han var mindre interresert. Men begge gikk over på en uke. og så var det over i samme tralten som før. Senere kom en periode der han bare skulle tulle, men det gikk også over.[;)]

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

Om JEG hadde sluttet, nei... Det er jo bare en liten periode, trekk henne mot deg når han biter slik at hun slipper taket, også pakker du sammen og tilbyr en liten stund etterpå. Fortsett, hun skjønner tegninga tilslutt! [:)]

hæ?? skjønte ikke helt det der jeg[;)]
er jo som overnevnt sier at de biter jo gjerne fordi de ikke er interresserte. ho gidder jo ikke suge. ikke har ho tid heller.
vet ikke om jeg skal truge på. dessuten er jeg livredd hver gang jeg skal putte puppen i munnen hennes. er jo snakk om gode to mnd til hun er ett år.

Altså, du ammer fordi du har lyst, og hvis tanken er å slutte i det barnet fyller året så må du jo se selv hva du vil. Selv hadde vi en periode hvor han beit, men jeg fortsatte å tilby og gjorde det man burde gjøre når de biter, for de aller fleste babyer er det bare perioder. Plutselig er puppen det beste i hele verden igjen...

jeg vil ikke slutte egentlig og vil gjerne amme lenger enn året om det lar seg gjøre.
men hva skal jeg gjøre om ho biter da? det er det første hun gjør i det puppen kommer inn i munnen...[&:]

ORIGINAL: Heidileidy

Du vet nok best selv om du skal fortsette eller ei! Men dette er min erfaring..

I den alderen er de veldig nysjerrige og har ikke tid til å sitte å puppe lenge om gangen. Hvertfall ikke hvis det er ting som skjer rundt dem. Da er min erfaring at man kan tilby pupp, og så får de springe avgårde når de ikke vil ha. Og heller gi pupp igjen når de vil ha igjen. Hvis du prøver å tvinge puppen inn i munnen, så kan det hende han biter igjen. Og når han først har bitt en gang,og sett at du reagerer voldsomt på det så kan det hende han syns det er morsomt å se hva som skjer hvis han gjør det en gang til. Her prøvde mini seg med biting en gang om dagen hver dag i en uke. Jeg vurderte å slutte jeg også, men det gikk over. Jeg satt klar til å stikke lillefingeren min inn mellom tennene hans når jeg amma, og amma bare når han ville. Hvis han beit sammen så beit han ikke så hardt heldigvis. Men da var det å vise lite reaksjon, si au det er ikke lov. og ikke få pupp før han spurte om det igjen. Når han var søvnig drakk han mye og koste seg som da han var baby. Nå er de blitt så store at man nesten må forvente litt tull med puppen, men ikke noe hinder for å fortsette lenge ennå. Forutsatt at han ikke biter deg skikkelig gang på gang.

Mini har hatt to perioder der det virket som jeg måtte slutte, en periode da han bet, og en periode der han var mindre interresert. Men begge gikk over på en uke. og så var det over i samme tralten som før. Senere kom en periode der han bare skulle tulle, men det gikk også over.[;)]

men om ho biter når det er tid for mat og jeg skal pakke vekk puppen, da blir hun gåene sulten da?[&:]
tusen takk for flotte erfaringer![:)]
ikke greit når man gruer seg hver gang en skal putte den i munnen. det første hun gjør er jo å bite. får helt angst!![:o]

Nei jeg hadde ikke sluttet.
Han beit bare når han klødde i tennene, da ga jeg han noe å tygge på før vi ammet videre.
Han skjønte uansett fort at puppen forsvant når han bet. (Tok den ut, og så tilbake med en gang.) Ga ingen annen reaksjon på biting enn det, for han syntes bare det var morsomt med reaksjoner.

Back
Topp