Hadde dere sendt bort lillemann?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Min svigermor ringte å lurte på om lillemann ville være med på hyttetur dagen før terminen min. Det er første gang de spør og det synes jeg er flott. Han hadde jo kost seg masse:) Og de tenkte vi trengte litt tid alene. Men jeg tenker hva om jeg føder, da får jo ikke lillemann treffe lillebror før han kommer hjem igjen. Og kanskje det blir helt feil? Og jeg er vel også litt skeptisk at noen skal kjøre bil med lillemann uten meg eller min samboer:) Ja jeg er hysterisk, jeg har hatt barnevakt 3 ganger på ett år så er ikke vant med det:)

Hadde syns det var supert jeg. Da kunne dere kost dere de første dagene med den lille og. Tror nok dine svigerforeldre kjører forsiktig med en så dyrbar last. Det er jo ikke mye du kan gjøre til eller fra om du sitter på. Jeg var og veldig beskyttende ovenfor barna. Men etterhvert lært me å sleppe taket litt etter litt.

Send avgårde. Jeg hadde ikke tvilt 

Sendt han på tur. Blir jo kjempefint for han å bli skjemt bort av besteforeldre enn å gå i bena på en overhormonell og gravidsliten mamma. Og han vet vel ikke forskjellen på om det tar to eller ti dager før han før møtt den nye (regner kanskje ikke med det blir ti da..)

Bare fortell han at han skal på tur, og dersom han er heldig så kommer Lillebror til å være der når han kommer hjem.
Dessuten slipper du å stresse med barnevakt når lillebror melder sin ankomst. Nr to kommer ofte raskere vet du ;-)

Kjør på!! Hadde med glede, av alle grunner, sendt han avgårdekåre!

Selv om han kanskje ikke får se han før dere kommer hjem, så har dere godt av å slippe stresset med å få noen til å ta han da dere må på føden og mens dere er der. 
Pluss dere har godt av totalt avslapning, så langt det lar seg gjøre he he, før fødselen.

Pluss han har jo bsolutt ikke vondt av å være med andre familiemedlemmer ;) 

Jeg hadde sendt han. Vi leverte datteren vår til svigers dagen før minsten kom. Hun var der en uke før hun fikk treffe lillebror ;) Det var meget behagelig å være hjemme "alene" så jeg kunne komme meg litt før det var to små!

Hadde sendt han på hyttetur,så heldig du er som har muligheten:) 
Siden du skrev i går at du er så trøtt for tiden, tenk så deilig for gutten din å være med besteforeldrene,som kanskje har mer overskudd enn en høygravid mamma?
Å så deilig for deg å få sove og hvile deg!:) 
Tror det er kjempegodt for alle parter, å noe besteforeldrene sikkert veldig ønsker,siden de spør nå:) Du kan jo selv sette bilstolen på plass, så vet du den er festa korrekt, å forklare de viktigheten av at beltet blir festa godt osv:)

Dere har helt sikkert rett:) Bare jeg som ikke er vandt med dette. Jeg aner ikke hvor lenge de har tenkt å være borte, de skal eventuelt reise på en tirsdag, om de blir over til helgen vet jeg ikke, ikke vet jeg om jeg klarer å være uten han så lenge heller:p Det har jeg aldri vært.. Hihi. Men hva om jeg føder rett før de drar, er det riktig å sende han bort da? Jeg vet ikke hvordan barna takler det å få søsken jeg, så er så usikker på alt rundt det der, er redd for sjalusi, kanskje de blir litt såre osv?

Ja, det hadde jeg gjort, uten tvil!!!!  Det har både du, besteforeldrene, og gutten din godt av.  Noras besteforeldre har hatt henne flere helger, og det har gått strålende, hun har storkost seg=)

Jeg hadde sendt gutten avgårde!

Men hadde nok snakket med de om muligheten for å komme hjem litt tidligere om savnet ble for stort ;)

Hadde sendt. Hadde ikke tenkt noe mer på det enn det gitt.

hadde helt klart sendt han avgårde. Mener huske tråder fra deg om både at du er sliten, trøtt, har vondt, vanskelig med å finne barnepass når du skal føde (moren din kunne ikke komme pga en hund?), så da løser du jo masse "problemer" i en smekk 

2x 24November skrev:
hadde helt klart sendt han avgårde. Mener huske tråder fra deg om både at du er sliten, trøtt, har vondt, vanskelig med å finne barnepass når du skal føde (moren din kunne ikke komme pga en hund?), så da løser du jo masse "problemer" i en smekk 

Ja, for oss løser det masse problemer om jeg går i fødsel da. Helt klart:) Men tenker litt på hvordan følelsen til lillemann blir om vi sender han så langt bort når han skal bli storebror. Også er han jo borte mer enn 24 timer. Ikke vandt med det:) Og jeg vet ikke om jeg takler det, men det er kanskje på tide å takle slik? Jeg er ikke veldig bortkjemt med å ha barnefri:)

Han er jo snart 4 år så da går det jo an og snakke med han om dette.

Hadde sendt han avgårde og føder du mens han er borte så får du ringe og fortelle han dette og høre etter hva han vil.

Om hytta ligger kjempelangt vekke så er det jo ikke så gøy kanskje, men som noen sier over her, Da får jo dere sjansen til å bli kjent med den nye babyen og ikke få dårlig samvittighet for at han ikke får noe oppmerksomhet etc.

Ja! Morro for gutten og dere kan slappe av og forberede dere med god samvittighet!

jinta85 skrev:
Ja! Morro for gutten og dere kan slappe av og forberede dere med god samvittighet!

Helt enig!

Skjønner faktisk ikke at du i det hele tatt har vurdert å ikke sende han avgårde. Han får masse tid senere til å bli kjent med lillebror. Dette løser jo masse utfordringer for dere også. Han skal vel ikke trenge å være hjemme med en høygravid og sliten mamma fordi mamma ikke klarer å vær borte fra han!! Tenk så mye morsommere han har det på hyttetur da

*Nyperose* skrev:
Jeg hadde sendt han avgårde ja =)

Back
Topp