hadde dere også blitt skuffa? *langt*

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
i bhg har de flere dager juleverksted hvor de lager julegaver. det er jo vanlig å få med julegaver fra barna enten til foreldrene eller som man kan velge hvem det skal være til, f.eks. besteforeldre eller lignende. Eller julepynt eller noe sånt. I sønnen min sin bhg maler de papirposer som disse gavene blir lagt i og de lager også kort.

På plassen til sønnen min var det en pose som det ikke var malt på. Oppi var det 2 kort og et perlekjede som ikke var pakket inn. Perlekjeder lager de daglig. Ingen (andre) julegaver.
Har jeg grunn til å bli skuffet??? Han har ikke fått laget noen ting.

jeg kjenner jo sønnen min og han er veldig glad i å male og lime og bruke glitter og sånne ting. Så det at han ikke har malt posen sin skjønner jeg ikke. Han er tre år og som mange treåringer kan de jo være for opptatt med noe annet og ikke ha lyst til å gjøre noe annet voksenstyrte aktiviteter akkurat der og da. Men sånn jeg ser på den avdelingen har går på så får ungene lov til å gjøre akkurat hva de vil, men en treåring trenger jo faktisk voksne til å oppmuntre og sitte sammen med barna å gjøre sånne ting. Sønnen min er ikke vanskelig å få med, dersom de voksne er engasjert. Burde vel kunne forvente av barnehageansatte motiverer og engasjerer barna til aktiviteter?? jeg ser for meg at de har satt fram ting på et bord og ungene som vil kan lage ting uten hjelp av voksne, og med unger som løper fram og tilbake så blir det ikke et miljø for en aktivitet i fellesskap med konsentrasjon, innlevelse og felles fokus.

Der jeg jobber så har vi få barn av gangen ved formingsbordet og de voksne er aktivt med og hjelper til med hva barna gjør. Det er en koselig aktivitet som man gjør sammen. I tillegg så passer vi på at alle barna får laget alle de planlagte tingene, selv om de kanskje har vært syk en dag eller sov på den tiden den dagen eller ikke hadde lyst forrige gang så prøver vi igjen.

Om ungen min hatet forming så hadde jeg skjønt det, men han elsker det. Og jeg er ganske så skuffa! Hva synes dere?[8|]

Jeg synes det var veldig rart!! har selv jobbet 4 år i bhg, og passet alltid på at alle barna laget ting til jul... De fleste barn elsker jo å få lage ting i små grupper med voksen-hjelp. Den kontakten som da skapes mellom barn og voksen er kjempe god! Trist hvis barna ikke får dette i bhg de går i synes jeg...

ORIGINAL: Augustspire!

Jeg synes det var veldig rart!! har selv jobbet 4 år i bhg, og passet alltid på at alle barna laget ting til jul... De fleste barn elsker jo å få lage ting i små grupper med voksen-hjelp. Den kontakten som da skapes mellom barn og voksen er kjempe god! Trist hvis barna ikke får dette i bhg de går i synes jeg...
nei de får ikke det... det er så stor barnegruppe, de deler den aldri i mindre grupper og de som roper høyest får oppmerksomhet, de andre blir oversett. det er alltid støy og kaos der[&o]

Ja, hadde blitt skuffet jeg også.

Her heller har ikke jeg fått julegaver i fra b.hagen.. [&o] Vet at andre har fått..(Har venner som har unger i samme b.hage).

hadde blitt skuffa ja.. er ikke vanskeligere enn å ha med få om gangen! De burde ha en liste hvor de skriver ned hvem som har laget og ikke sånn at alle får lage det samme eller like mange gaver. Gutten min er snart 3 år nå om hadde laget 4 gaver som vi fikk i går.
- Stort kubbelys med glitter på
- syltetøyglass med vann,perler og glitter
- liten keramikkklokke som var malet
og en blomst sådd i jord i en melkekartong

Da ville jeg vurdert å skifte bhg!!

[8|]

.......
hadde blitt skuffet ja

Jeg hadde blitt skuffa ja! Her fikk vi to innpakkede julegaver som venter til imorgen i tillegg til lyslykt (malt syltetøyglass), tovet julenisse, tovet mus, håndavtrykk og en fin sånn rund eske som alt lå oppi... Barnehagen har vært kjempeflinke til å passe på at alle har fått lage alt, selv om mini har hatt endel fravær før jul også..

ja det er allerede bestemt. venter bare på at den andre bhg skal bli ferdig utbygget (det ble utsatt et år).

selvfølgelig ikke bare pga julegavene, men mange ting jeg er missfornøyd med. ingen struktur, forutsigbarhet, rammer, grenser og alt for mye uro og vold blandt barna.

Jeg er i utgangspunket imot "produsering" fordi jeg vet at ungene ofte ikke vil. Men som du sier: du kjenner sønnen din! og hvis han liker sånt så synes jeg det er rart..

Vi fikk 3 innpakkede julegaver- på alle stod til "Til mamma Fra M****"
Mannen min lurer litt på hva galt han har gjort [&:][8D]

helt enig! Vi gjør de slik at om et av barna ikke vill akkuratt der og da så prøver vi igjen litt senere! alle får uansett laget til begge foreldrene sine! [:D] Forstår godt at du ble skuffet!

Vi har fått julekort, tegninger, hjulehjerter og maleri som gutten vår har laget.. (og han er 11 mnd). Forventa det ikke av han egentlig.. men de har brukt tid på å gjøre dette sammen med han! satte veldig pris på det [:D]

her lager de ikke så mye julegaver... eldste har lagd en til meg og en til lillebroren, mellomste kom hjem med to pakker i sekken, men vet ikke hva enda siden de skal åpnes imorra[:D]

i fjor fikk vi håndavtrykk av mellomste og et glass til telys malt med rødt og glitter... eldste hadde lagd en engel og et kremmerhus til juletreet, ingen julegaver...

syns det er litt skuffende hvis de ikke lager en liten ting i barnehagen....

Her hadde hun heller ikke med noen julegaver hjem til jul, enda jeg veit hun bl.a. har tegna på en kalender en dag (iallfall begynt på).
Fått med litt julepynt da! :D

ORIGINAL: ene[L]

[8|]

.......
hadde blitt skuffet ja

haha, på grunn av noen gaver?? skifte bhg pga gaver?
wow..

finnes ørten andre RELEVANTE grunner til å skifte bhg, men pga ikke nok julegaver og en umalt pose??

velvel... ja, jeg hadde blitt skuffet, men nei... ikke vurdert bhgskifte BARE pga dette.

VET du at sønnen din elsker å gjøre sånt i barnehagen også? Noen barn blir usikre og motvillige i barnehagen og vil ikke selv om de elsker å gjøre sånt hjemme....

Min knert hadde tegna 3 streker på posen og satt på et klistremerke...
Hjemme kan han tegne på maaange ark før han blir lei og klistremerker er selve lykken.

Kanskje de har fått velge selv hva de ville? Kanskje han BARE  ville lage kort...

Synes det er dumt og bare anta at de ikke har "giddi" å lage noe med han....

Men jo, jeg hadde også blitt skuffa med en gang. Men så tenkt at jeg aldri hadde villet at sønnen min skulle bli tvunget til noe han ikke ville.... Og jeg vil heller ikke ha noe voksenprodusert noe bare fordi han ikke ville..

Hæææ? Hvilken planet bor du på?

ORIGINAL: *Meya*

Hæææ? Hvilken planet bor du på?

nei de får ikke det... det er så stor barnegruppe, de deler den aldri i mindre grupper og de som roper høyest får oppmerksomhet, de andre blir oversett. det er alltid støy og kaos der
Var pga dette utsagnet hun sa dette da

det var jo trist..

jobber selv i bhg og i år hadde vi på avdelingen blitt enig om at vi ikke lager så mye julegaver da det som regel ikke er barna som spør eller har så lyst egentlig men det er vi voksne som vil at barna skal ha med seg julegave..
Men de fikk alle barn lagd en lykt hver [:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: ene[L]

[8|]

.......
hadde blitt skuffet ja

haha, på grunn av noen gaver?? skifte bhg pga gaver?
wow..

finnes ørten andre RELEVANTE grunner til å skifte bhg, men pga ikke nok julegaver og en umalt pose??

velvel... ja, jeg hadde blitt skuffet, men nei... ikke vurdert bhgskifte BARE pga dette.
tror hun kan ha svart på innlegget mitt rett over.

minien min har våre masse syk i desember.. vannkopper og hull på trommehinnen så jeg trudde ikke hu hadde laget noe...men jammen har hu det...malt på et handlenett(kjempefint) og ei lys lykt... men hu åpnet det selv fordi navnet hennes sto jo på pakken og da er det hennes....

Back
Topp