Hadde dere latt ungen deres ?

Gudle i magen

Elsker forumet
Reise til Tyrkia i 2 uker med bessen sin ner til farmoren sin ? Ungen min går i første klasse ? Så hva med skolegangen ? Han vil vel miste mye av det han trenger å lære ? Farmoren er der nere pga hun blir friskere der nere og savner ungen min så fælt . Åsso dette med krigen så e så nerme :o En kan jo aldri forutsee at det kommer en å sprenge selv å folk rundt seg :/ men postive er jo ungen min får kose seg i bassenget, får oppleve masse å ha der kjekt ! Huff er så i tvil ! Hva hadde dere gjort ?

Reise til Tyrkia i 2 uker med bessen sin ner til farmoren sin ? Ungen min går i første klasse ? Så hva med skolegangen ? Han vil vel miste mye av det han trenger å lære ? Farmoren er der nere pga hun blir friskere der nere og savner ungen min så fælt . Åsso dette med krigen så e så nerme :o En kan jo aldri forutsee at det kommer en å sprenge selv å folk rundt seg :/ men postive er jo ungen min får kose seg i bassenget, får oppleve masse å ha der kjekt ! Huff er så i tvil ! Hva hadde dere gjort ?
Hvor i Tyrkia? Er ikke alle steder som er ansett farlige. Når er det snakk om? Jeg liker ikke å sende ungene mine til besteforeldre som bor i et annet land. Hadde ikke sendt mine barn til Tyrkia i 2 uker hverken nå eller i sommerferien. Hadde vurdert det om barnet selv ville, men hadde aldri sendt 2.klassingen alene til Tyrkia.

Når det er sagt kan det skje noe (terror) over alt. Skjedde jo her i Norge, så det er litt ekkelt uansett, men vi må jo leve som normalt. :)

Dette med skolen må du se ann... Snakk med læreren og hør om du først og fremst får "permisjon" om du får så må det lages et alternativt opplegg for de 2 ukene ;)

Nei. Ville ikke latt 7-åringen min reise så langvarig med besteforeldrene, og ville ikke tatt ham ut av skolen for feriereise.

Jeg hadde sent ungene mine med besteforeldrene sine på ferie! Mamma og/eller pappa er like flinke som meg:P Men det med skole kan du snakke med skolen om... Jeg hadde nok ikke tatt de ut i 2 uker:o Og skeptisk til Tyrkia(pga det som skjer, vært der maaange ganger før), det må jeg innrømme:)

Litt lenge med 2 uker synes jeg, men sønnen min var med besteforeldre i 1 uke da han var 5! Null problem!
Men jeg hadde nok ikke tatt han ut fra skolen i 2 uker altså... Mange plasser vil det vel heller ikke være "lov"?! Altså at man ikke får permisjon?

Jeg er ikke for å ta ut ungene fra skolen utenom ferier, så ville ikke sendt ungen på ferie i skoletiden. Tror heller ikke jeg ville turt å sendt ungen min til Tyrkia slik ting er i dag, men hadde ikke hatt noe problem å sende ungen min på ferie med besteforeldrene, bare ikke til områder jeg synes er skumle og ikke i skoletiden

Ser på fri fra skolen som det mest negative. Blir det over 10 dager fri må dere søke om permisjon fra skolen..

Jeg hadde gjort det lett, det de gjør på skolen får han med som ferie arbeid. Stas for besteforeldre å få ha han med seg og i tillegg ha litt skole sammen med han der :) Ti dager fri får dem som regel :) Dattra mi er til syden hvert år i beg av juni med sin bestemor og tante, masse minner og opplevelser!!! Jeg er så klart kjempe misunnelig ;)

Hadde ikke tatt ungen ut av skolen fordi en av besteforeldrene kjente på savn, med mindre det var snakk om alvorlig sykdom og besteforeldrene var sikre på å dø før skoleferien.
Men kunne fint sendt ungen på ferie med besteforeldrene, også til Tyrkia.

Min hadde ikke fått reise til Tyrkia i disse dager. Har selv opplevd terror og ville ikke oppsøkt et land som opplever det Tyrkia gjør nå. Det ville helt sikkert gått fint, men det er ikke en sjanse jeg ville tatt.
...dessuten er 2 uker heeelt utelukkende ;)

Tusen Takk for alle svar :) han skal på ferie med dei i sommar til utlande så dei kan fint vente til då:) til kemer i Tyrkia er plassen men eg føler det ikke er tryggt der nå og i tillegg er 2 uker lenge Vekke frå skolen :/ . Kjekt å høre deres innspill

Hadde aldri sendt 6 åringen alene nedover.
Jeg hadde måtte være med selv ja.
Å jeg hadde ikke dratt til tyrkia pga av krigen.

Nei... da hadde jeg heller valgt å dra dit sammen med ungen når jeg selv hadde ferie :)

Nei... da hadde jeg heller valgt å dra dit sammen med ungen når jeg selv hadde ferie :)

Back
Topp