Hadde dere kunnet spurt om dette?

dolly duck

Elsker forumet

Har så lyst å bare spørre, men er redd det er frekt å spør om det. 

Skal i bryllup en dag før termin dagen min, men blir nok satt i gang og lille kommer nok 2 - 3 uker før. Vi har ordna barnevakt til de andre tre barna år og har eldig lyst å gå. Vi har sagt fra at vi kommer med forbehold om hvordan ting er.

Men vi har jo så lyst å gå sammen. Er det frekt å spørre om jeg kan ha med lillegutt på 2 - 3 uker? Klart om hun sier nei, så får i bare la ær for leverer ikke minste gullet so er så liten til noen (selv om noen rundt meg ikke ser problemet med å gjøre det *gjør meg litt sint for han er for liten noe enkelte ikke skjønner)

Ja så spørsmålet er: er det frekt å spørre?:O Tenkte klart at vi går når at og taler er ferdig når de begynner på festligheter.

Ikke quote:)

Det er ikke frekt å spørre om i det hele tatt,men jeg vil bare gjøre det oppmerksom på at det er sikkert en fordel om du ikke er så skråsikker på at lille kommer 2-3 uker før,for dersom han ikke gjør det har du noen veldig lange dager frem til termin.Jeg sier dette kun fordi jeg gjorde akkurat det samme selv,så jeg vet hvor lange dagene plutselig blir

Det er sant men skal inn til samtale for å bli satt i gang pga fødselsangst, så går ut i fra at kommer tidlig ettersom jeg forhåpentligis får en dato som er i uke 37 - 38 (siden de andre har kommet da) TIlegg går det veeeeldig fort, så trenger den trygghet jeg kan få:/  )

Men ellers så burde jeg kanskje ikke det nei:) (en vet jo aldri sikkert)

Hadde helt klart spurt! En baby på 2-3 uker er noe helt annet enn eldre babyer og eldre barn.
Men hadde villet sett det an, og ikke dratt med en kolikkbaby så klart, he he.

I mitt bryllup var det flere som hadde med babyer. Falt meg ikke inn at de burde spurt om det var greit en gang. Så, selvfølgelig kan du spørre om du kan ha med deg babyen!

Synes det er bedre å ta med seg en baby som stort sett bare sover enn en på 1 eller 2...
Så hadde jeg gifta meg så hadde jeg ikke forlangt å bli spurt en gang.
Bare ikke babyen ligger og griner og forstyrrer alt:P

Jeg tar det egentlig som en selvfølge at små spedbarn blir med jeg da. Hadde nok spurt selv, men hadde jeg fått nei hadde jeg ikke kommet selv heller. Jeg reiser ikke fra en baby på 2-3 uker. Ikke 1-2 mnd heller.

Vi gifter oss neste lørdag og det kommer 2 eller 3 babyer på 2 uker til 3 mnd. Hadde aldri ramla meg inn å ikke latt de komme!!! Da er man passe hoven om man ikke tillater sånt..

Jeg tok selv med lillemor i bryllup da hun var 4 mnd gammel, jeg spurte ikke en gang.

jeg har ei vennine som gifter seg to dager etter termin min.. og jeg har spurt henne om jeg kan ta med ungen vis den kommer før tiden.. men har også svart ja med forbehold for og si det sånn..

Hadde det vært jeg som giftet meg, så hadde jeg helt klart regnet med at du hadde med deg babyen i bryllupet mitt om du kom 

Jeg spurte ikke, jeg tok han med jeg ;D
Og han var bare 3 mnd og var med til 00.30 om kvelden :D

jeg hadde spurt...

vi var i bryllup i fjor da var em 5 uker, jeg var gravid når jeg fikk innbydelsen å sa ja med forbehold om at vi da måtte ha med lillegutt..
å da fikk vi svar at ja selfølgelig!..  :) så hans første bryllup var på 5ukers dagen :P

TonjeJenta skrev:
Jeg tar det egentlig som en selvfølge at små spedbarn blir med jeg da. Hadde nok spurt selv, men hadde jeg fått nei hadde jeg ikke kommet selv heller. Jeg reiser ikke fra en baby på 2-3 uker. Ikke 1-2 mnd heller.

dolly duck skrev:

Det er sant men skal inn til samtale for å bli satt i gang pga fødselsangst, så går ut i fra at kommer tidlig ettersom jeg forhåpentligis får en dato som er i uke 37 - 38 (siden de andre har kommet da) TIlegg går det veeeeldig fort, så trenger den trygghet jeg kan få:/  )

Er vel ingenting som tilsier at de skal sette deg i gang så tidlig selv om de andre ungene kom da? Med mindre de har sagt det? For all erfaring jeg og andre har med helsevesenet, er at de helst vil vente lengst mulig med å sette i gang fordi det er som regel det beste for barnet.
Jeg hadde ikke spurt engang om å ta med en så liten baby. Det burde være en selvfølge.

Sicily skrev:

dolly duck skrev:

Er vel ingenting som tilsier at de skal sette deg i gang så tidlig selv om de andre ungene kom da? Med mindre de har sagt det? For all erfaring jeg og andre har med helsevesenet, er at de helst vil vente lengst mulig med å sette i gang fordi det er som regel det beste for barnet.

Jeg hadde ikke spurt engang om å ta med en så liten baby. Det burde være en selvfølge.

Ingen selfølge klart! Men de sa uansett jeg skulle få bli satt i gang i uke 38 så blir ikke gående til termin-

Det ser jeg på som en selvfølge at du kan, og nei det er ikke frekt å spørre.. :-)

Jeg hadde ikke hatt noe problem me å spørre om d..eller for meg er d en selvfølge at en så liten baby må få bli med mammaen og pappaen sin=)

Vi skal selv i bryllup når babyen vår er ca 2 mnd gammel.. og vi sa at vi hadde veldig lyst å komme, hvis vi kunne få ta med oss henne.. vi har ingen til å passe på henne siden hun er så liten og resten av familien min også skal i bryllupet.. (mannen min sin familie skal passe på eldstejenta vår, men vi kan ikke levere babyen til dem, siden vi må være borte hele helga, og hun er så liten...)

Ingen problem å få ta henne med... har henne jo i vogna uansett... de sover jo mye når de er så små.. Og hvis hun blir urolig, så går jeg bare ut med henne så hun ikke forstyrrer :-)

Back
Topp