hadde dere hatt noe imot

maryjoleen

Forumet er livet
å spise halal-kjøtt, dere som ikke normalt sett gjør det?
da mener jeg ikke som engangstilfelle.
vi går i åpen barnehage der vi blir servert det noen ganger.
hvis kan man spørre om det her uten at noen blir fornærma[8D]

ORIGINAL: Mrs.Cullen

hva er egentlig forskjellen?

har skjønt det er noe kjøtt muslimer spiser..men ikke mer enn det..[:-]

forskjellen er vel slaktemåten og at det blir sagt en slags 'bønn' når dyret slaktes?
om jeg ikke tar helt feil.

Nei det tror jeg ikke jeg hadde reagert på i det hele tatt. Er jo verre for dem som spiser halakjøtt å spise vanlig kjøtt enn omvendt

Hadde ikke blitt fornærmet nei[:D] Kjøtt er kjøtt. Tror jeg hadde slitt mer om jeg ble tilbudt retter fra en vegetarianers kjøkken enn fra en muslims gitt.

Hadde ikke reagert på det hvis de spiste det i bhg en gang iblandt.

Nei. [:)]

Nei, det hadde jeg ikke tenkt noe videre over, tror jeg.

Nå vet jeg ingenting om slaktemåten man gjennomfører for at kjøttet skal være halal da.. Hvis det er mer groteskt enn Gilde sin måte så hadde jeg kanskje tenkt mer over det.

ORIGINAL: rodstilk

Nei. [:)]

Jeg hadde ikke brydd meg om det var halal eller habibi.[8D] Jeg er ikke muslim, dermed har ikke bønnen noen betydning for meg. 

jeg spør fordi jeg liker ikke å få servert halal kjøtt.
jeg er ikke for den måten å slakte dyr på og synns ikke jeg skal bli servert det i barnehagen uten å engang få beskjed om at det er det.
hvor humant det er har jeg blitt fortalt mange ganger, men det overbeviser meg på ingen måte.
jeg betaler for maten og synns det blir feil.
nå er det sikkert noen som blir sinnt hehe...

Så lenge kjøttet ikke er rått og smaker godt så spiller det ingen rolle hvem som ber for hva før dyret slaktes.

jeg hadde ikke hatt noe imot det.. je elsker halal, å mamma dreper meg bare jeg nevner det..

Halal for alle penga

Jeg hadde hatt noe i mot det! Vet ikke hvorfor og har ikke noen logisk forklaring på det, men føler meg ikke komfortabel med det!

Har hørt noe om slaktemåten, men vet ikke i nærheten nok til å uttale meg. Men jeg ville nok satt pris på å få beskjed, slik at jeg fikk et valg... slik man får andre veien[:)] men mener bhg har rett å servere det[;)]

ORIGINAL: StinkiStini

Så lenge kjøttet ikke er rått og smaker godt så spiller det ingen rolle hvem som ber for hva før dyret slaktes.

det er jo ikke bare bønn..
hovedpulsårene i strupen kuttes for å tømme dyret for mest mulig blod så raskt som mlig.

ja om di sier det så får jeg jo selvsagt velge om jeg spise det.
men når jeg betaler for mat til meg og barna mine i åpen barnehage synns jeg det blir feil om det eneste som blir servert er halal.
det burde ikke være noe selvfølge at jeg vill spise det.

Er det ikke slik at dyret skal blø til det dør?
At det blir kuttet også ligger det bare å blør til det er borte?

Det er dette eg tror er halal-kjøtt, så om det eg tror stemmer, så nei hadde ikke likt det

Back
Topp