Hadde dere en fin julaften?

Ja den var kjempekoslig:)

Vi var hos svigers i år:)

Var litt spent på lillejenta på 2,5 mnd for hun hadde litt magevondt tidligere på dagen og skrek litt men det gikk kjempebra! Hun sov, spiste, pratet og tullet litt og sov igjen.

Hun sov også igjennom middagen så vi alle fikk spise sammen. Helt over det vi forventet.

Og så bar vi så utrolig heldige å fikk så mye fine og nyttige julegaver!

Føler meg veldig takknemmelig for å ha en så flott familie på en slik dag:Heartred

Hadde du en fin feiring Kengu?
 
Nei. Overstimulert baby (ekstrem varianten) tross rolig og begrenset stimuli. Hyletokt med full panikk hos henne i 30 min hvor det tok ytterligere 10-15 min fra hun sovnet til hun ikke hikstet etter pusten. Resten av kvelden tilbragt på soverommet hos mamma. Så var det sovenekt utenom smådupper fra 18:30-22:30. Da sovnet hun endelig stakkars.
 
Ja, det hadde vi.

Vi var en tur og fikk sagt god jul til min bestemor, det var ingen selvfølge at hun ville være i form til det. Etter en liten drop-off av noen julegaver sånn i siste liten så dro vi hjem og laget middag. Greit nok så var ikke maten klar på slaget fem og stua var ikke helt ryddet og kjøkkengulvet var ikke vasket. (benkene var rimelig fulle også ja. .) men maten var god og ungene greie og stemningen god. Vi gikk rundt juletreet og nissen kom og gavene ble delt ut. Ungene var oppe kjempelenge, yngste ble lagt rundt 22 og sovnet på et blunk og se to eldste var i seng ca halv ett.

Og da. Akkurat da snudde det. Mine foreldre var akkurat kommet hjem. Mellomste sin varmeflaske var fylt, hun sliter med forstoppelse og vondt i magen, når eldstemann ropte på faren. Det var en så skummel ukjent lyd på rommet hans. Det sa liksom drypp. Drypp. Drypp.

Jeg ringer far din, da mannen, når jeg stusset på telefon i det jeg skysset mellomste i seng. Uansett hva de har glemt henter de det i morgen, mente jeg. De kommer jo uansett snart, yngre fyller 3 år og det er selskap fra 13.

Det er verre enn som så, sa han til min far som også svarte "hei, hva har vi glemt?" Derved kom mine foreldre tilbake. Og de dro ikke før klokka var over tre. Da hadde pappa og min mann fått festet en presenning på verandaen sånn at det sluttet å dryppe vann inne på rommet til eldste. (han har rom i tilbygget, som altså består av to soverom og en gang, og taket et verandaen vår)

Så etter frokost kommer de tilbake for da skal deler av taket ned for å se hvordan det ser ut oppi der.

Nevnte jeg at vi har bursdagsselskap klokka ett, ja? Halv ett kanskje? Det er ikke så mange som kommer og alle mannfolka kommer sikkert til å ta turen innom guttungens rom. Som han nektet å rydde til jul og ikke gadd pynte. Men som det altså i det minste ikke fortsatt drypper vann fra taket på da.

Men ja, i hadde en fin julaften. Bare en litt trøblete start på første juledag.
 
Ja, selv om jeg typisk nok skulle bli syk første gang jeg ordner til jul for hele hurven, ble det temmelig bra. :)
 
Ja, hadde en veldig fin julaften :) I år var hele familien på min side samlet, hele søskenflokken med partnere, foreldrene våre og besteforeldre (vi er så heldige å fortsatt ha 3 besteforeldre) :) Her er vi «barna» 21-31år gamle, og får fortsatt julestrømpe med godis og gave fra julenissen :p Til neste år blir det første året siden vi selv var små at det blir barn til jul - uansett hvilken side av familien vi skal feire med, og det blir stas.
 
Den var ganske fin, litt amputert ved at jeg var på jobb til 16 og mannen måtte på legevakta med lillegutt som kommer hjem med antibiotika og beskjed om at han har lunge-og ørebetennelse så høy crp men god allmenntilstand så de tok en del ekstra prøver også.

Men det var koselig, fikk god mat, ungene fikk gaver som om de elsker og samt at vi har koselig besøk av en venn som hjalp til med storesøster så vi slapp å dra med henne også.
 
Fin og slitsom. Var vi som hadde julaften i år. Var 10 stk. Så lenge unga er i humør, så går alt bra:)
 
Helt super, over all forventning med små barn :)
 
Ja den var kjempekoslig:)

Vi var hos svigers i år:)

Var litt spent på lillejenta på 2,5 mnd for hun hadde litt magevondt tidligere på dagen og skrek litt men det gikk kjempebra! Hun sov, spiste, pratet og tullet litt og sov igjen.

Hun sov også igjennom middagen så vi alle fikk spise sammen. Helt over det vi forventet.

Og så bar vi så utrolig heldige å fikk så mye fine og nyttige julegaver!

Føler meg veldig takknemmelig for å ha en så flott familie på en slik dag:Heartred


Hadde du en fin feiring Kengu?
Så bra ❤️

Ja hadde en fin feiring med familie og fikk mye fing
 
Ja det var veldig koselig :) stor koste oss alle sammen. Har masse rester igjen av mat da. Så blir masse pinnekjøtt å gå å gumle på idag :)
 
Vi hadde en kjempefin julaften med familien min med søsken m partnere og barn og våre foreldre.
 
Jeg hadde kun en fin julaften fordi barna mine hadde det så bra og at de koste seg så mye som de gjorde. Det er det viktigste for meg :Heartred
 
Ja det var hyggelig :)

Vi pleier å være alene, men i år kom svigermor og mannen. De kom søndag ettermiddag.

Svigermor hjalp mye til, og det var godt.

Ungene kjeda seg og venta fælt på dagen, men svigermor tok med Frøkna på 6 ut på skøyter en times tid.

Koste oss med god mat og gaver utover kvelden.
 
Tja.. jeg er alt for hjemmekjær merker jeg og jul hos svigers inneholder mye mer stress, kjeft og utakknemlige unger enn jeg er vant til.. så jeg skulle gjerne byttet den ut med en rolig jul hjemme hos mine foreldre :rolleyes:
 
Verdens beste julafta :D Jeg fikk til maten, fikk skryt, alle var fornøyde. Inkludert min farmor :p Jeg og alle var kjempefornøyd med hele dagen :D
 
Ja, var fin den. Var hos svigers frem til lillemann ble så trøtt at vi måtte hjem og legge han. Savnet min familie da, uvant å bare være voksne, og en baby da. Neste år vil jeg ha julefeiringa her hjemme. :)
 
Back
Topp