Hadde ALDRI gjetta.. *Oppdatert*

Mammaia 81

Elsker forumet
..at en vulkansky fra Island muligens kan stoppe min aller aller siste hjemreise fra Hammerfest til Trondheim!!

Luftrommet mellom Trondheim og Tromsø er stengt, så om det holder seg kommer jeg meg til Tromsø i alle fall, men videre da? Hurtigryta til Trondheim tar vel sikkert 4-5 døgn!!

Etter nesten 3 år med pendling hver 14. dag har jeg opplevd både reinsdyr på rullebanen og at været har skiftet fra Sol fra klar himmel til snøstorm som er så sterk at man ikke ser veien foran seg på 20 min, men dette??

Har i alle fall hatt min siste arbeidsdag på her i Hammerfest nå, så da blir det hjem for å ruge på heltid :) Gleder meg egentlig veldig, samtidig som at det er vemodig at dette eventyret er over!
Har vært på kjempekoselig avskjedsmiddag med herlige kollegaer i kveld, og fikk gavekort på blomster for 500,- i avskjedsgave :)
(Jeg har fortalt at sambo vanner de 2 jeg har så mye at det flyter vann 2 cm over jorden i krukka. Han har dermed fått forbud mot å røre dem, for det er "pendler-blomstene" mine som klarer seg fint 2 uker uten vann etter streng oppdragelse fra meg [:D])
Ble helt rørt jeg!! I går fikk jeg også et kjempekoselig personlig brev fra en annen kollega som jeg kommer til å savne masse, og det betyr selvfølgelig kjempemasse å bli satt slik pris på :)
Huff.. merker at jeg blir litt emosjonell her nå..

Tror bare jeg får hive meg rundt å pakke pendlerkofferten for siste gang her!
Kryss fingrene for meg i morgen tidlig da, jenter!

Torsdag 15/4:
Da har jeg vært på flyplassen og blitt booket om til første ledige avgang til Trondheim. Om luftrommet er åpent igjen reiser jeg 14:33 og drar fra Hammerfest til Troms. deretter til Oslo og så til Trondheim hvor jeg vil lande 20:20 i kveld..

Fikk beskjed om at ingen aner om de vil åpne for flytrafikk igjen kl 14, og at det bare var å smøre seg med tålmodighet..
Om flyet mitt blir kansellert i ettermiddag også, går at ut fra at alt er fullt resten av dagen, og at jeg tidligst kommer meg hjem i morgen!
IRRITERENDE, men ingenting å gjøre noe med.. håper det blåser opp og at asken forsvinner ASAP!!

Oppdatering Torsdag kveld
Flyet mitt 14.33 ble selvfølgelig kansellert, og den nye avgangen jeg ble booka om på Fredag morgen er også kansellert, så siste nytt er at jeg skal prøve å reise kl 17 i morgen ettermiddag! Han på Widerøe ville først bare booke meg rett på lørdage, for han (som jeg) tviler på at det går noen fly i morgen, men jeg ba på mine knær om at han satte meg opp på en avgang i morgen likevel, bare for at jeg skulle kunne ha et lite håp, jeg sa "beklager så mye at jeg maser, men jeg er 6 mnd gravid, og full av hormoner og hjemlengsel" og det hjalp tror jeg! Har sjekket Hurtiguten, som tar 2 døgn og 17 timer herfra, men der var det fullt i morgen, og lørdag og søndag hadde de fått beskjed om å ikke ta imot flere bestillinger på for kapasiteten var helt sprengt, og de måtte få skikkelig oversikt først.

Huff.. jeg vet det ikke er noe å gjøre noe med, men det er likevel ganske frustrerende å sitte helt alene på et hotellrom uten noen formening om når du får komme hjem..
Har egentlig lite og klage over når jeg tenker meg om, for det står verken om liv eller helse, er bare humøret som er litt dritt akkurat nå, sikkert fordi jeg har så vondt i ryggen/beina også.
Skal ta meg en varm dusj og krype under dyna, så satser jeg på at dagen imorgen blir litt bedre!
Natta snupper!![:)]

Lurer på om flyselskapene kommer til å påberope seg Force Majeure, og isåfall om de da ikke plikter å gjøre noe for å få passasjerene videre.. Kunne mye mere om dette før, men husker ikke detaljene!

oi, trur æ må sett på tv`n . Ikke fått med meg hva som har skjedd.
Så koslig at du har hatt så fin avskjed med arbeidskolegaene dine . Blir så fort rørt når jeg leser sånt, snufs hehee

Krysser fingrene for at flye ditt skal gå,  du må jo vær med på egon i mårra.

Hører nå på nyhetene at all flytrafikk i landet stanses fra kl 10 i dag.
Kjedelig da...

Har du sluttet på Melkøya nå?? For godt?
Skjønner det er vemodig, men kos deg masse med magen, og ta var på deg selv...godt å bare sitte å ruge[;)]

ORIGINAL: Diddij

Kjedelig da...

Skjønner det er vemodig, men kos deg masse med magen, og ta var på deg selv...godt å bare sitte å ruge[;)]

Ja, sør og østlandet stenges vel også nå snart ja, men allerede i går kveld stengte de fra Namsos og nordover til Tromsø. Rett etter midnatt stengte de Finnmark også!

Jeg skal over på svangerskapspenger nå ja, og ser ikke for meg å begynne å reise igjen etter fødsel.. 14-14 innebærer rett og slett at man er halve året borte hjemmefra, noe jeg ikke helt ser for meg med en liten baby hjemme :) Så jeg det er vel igrunn for godt, selv om arbeidsforholdet enda ikke er avsluttet.. Kanskje firmaet har fått kontrakter i Trondheimsområdet når jeg er ferdig med permisjon, slik at jeg kan fortsette, men det vil bare tiden vise..

Huff.. nå ble jeg rørt igjen!!!

MELHUSPIA: Ja, for guds skyld, jeg skal jo på EGON med dere i morgenkveld, få meg hjem!!! :D

ORIGINAL: Mammaia 81

Kjedelig da...

Ja, sør og østlandet stenges vel også nå snart ja, men allerede i går kveld stengte de fra Namsos og nordover til Tromsø. Rett etter midnatt stengte de Finnmark også!

Jeg skal over på svangerskapspenger nå ja, og ser ikke for meg å begynne å reise igjen etter fødsel.. 14-14 innebærer rett og slett at man er halve året borte hjemmefra, noe jeg ikke helt ser for meg med en liten baby hjemme :) Så jeg det er vel igrunn for godt, selv om arbeidsforholdet enda ikke er avsluttet.. Kanskje firmaet har fått kontrakter i Trondheimsområdet når jeg er ferdig med permisjon, slik at jeg kan fortsette, men det vil bare tiden vise..

Huff.. nå ble jeg rørt igjen!!!

MELHUSPIA: Ja, for guds skyld, jeg skal jo på EGON med dere i morgenkveld, få meg hjem!!! :D

Ja akkurat, da skjønner jeg jo situasjonen...
Hadde nok heller ikke villet ha en pendlerjobb når man har barn...jeg jobba turnus da Leon var liten (mindre) og det synes jeg og var tungt...mange kvelder, og annenhver helg...ikke noe koselig...

Ja akkurat, da skjønner jeg jo situasjonen...
Hadde nok heller ikke villet ha en pendlerjobb når man har barn...jeg jobba turnus da Leon var liten (mindre) og det synes jeg og var tungt...mange kvelder, og annenhver helg...ikke noe koselig...

Turnus er kjipt ja.. Håper jeg klarer å holde meg unna hotellbransjen etter permisjon.. Er ikke gira på å begynne i hotellbransjen igjen med dårlig betaling og skikkelig kjip turnus... Om du ender opp som avdelingsleder eller f.eks bookingansvarlig, vil du være heldig å kunne gå dagtid, uten at du nesten har forskjell i lønna fra de som går vanlig turnus..
En stilling som f.eks administrasjonssekretær  et privar firma hadde passet meg ypperlig, så håper noe spennende dukker opp etterhvert :)

Hvor i hammerfest jobber du? Quality hotell?
Leste noe om hotellbransjen... Jeg har nemlig jobbet på quality i hammerfest!

ORIGINAL: carina marie

Quality, er det Rica-kjeden eller? Er bare Rica og Thon som har hoteller i byen her nå!
Har jobbet i Thon-kjeden i mange år før jeg begynte her oppe, men nå jobber jeg på Melkøya, som resepsjonsleder for boligleiren der :) Litt annerledes enn hotell, men likevel mye av det samme :)

Quality, er det Rica-kjeden eller? Er bare Rica og Thon som har hoteller i byen her nå!
Har jobbet i Thon-kjeden i mange år før jeg begynte her oppe, men nå jobber jeg på Melkøya, som resepsjonsleder for boligleiren der :) Litt annerledes enn hotell, men likevel mye av det samme :)

Aner ikke, når jeg bodde der, det var vel i 2003 da var det quality hotell og rica hotell.. Kansje Thon som har tatt over nå da... Jeg måtte bare spørre deg :)

Hehe, så du har jobba med alle mannfolka du da! :D Så artig! Tøffa!

Aner ikke, når jeg bodde der, det var vel i 2003 da var det quality hotell og rica hotell.. Kansje Thon som har tatt over nå da... Jeg måtte bare spørre deg :)

Hehe, så du har jobba med alle mannfolka du da! :D Så artig! Tøffa!

Ja, kan hende Thon har overtatt Quality! Thon ligger nede ved vannet, på andre sida av gata til DNB Nord. Er et dikotek i kjelleren der som heter Hans Høyhet nå!

Hehe, ja det er ikke mange damene her ute :) Jeg bruker å kalle det for norges største barnehage, for flere hjelpesløse mannfolk samlet på et sted skal du lete lege etter :D
Neida, SÅ ille er det nå ikke, men veldig gøy å få ha vært med på eventyret utpå den lille holmen her :)

Jaa, det stemmer... Jeg har jobbet på Hans Høyhet [8D][:D]
Hehe, var ikke noe problem å være blakk og dra ut som jente i hammerfest nei... 80% var jo mannfolk! ;)
Hihi, barnehage ja... Tviler ikke! De er nok litt bortskjemt til tider ;P
Bra de har/hadde deg til hjelp da!

Hehe... må bare le, jeg sitter jo i Hammerfest selv, og skjønner hva du mener:) Med tanke på alle ting som vanligvis stopper fly her oppe, det at en askesky skal hindre noen i å reise er bare merkelig:P Mannen har en kompis som har vært på intervju her oppe nå, og han skal også reise i dag, hvis flyet går da selvfølgelig:P

Hørte om d her på nyhetene ja, men d er jo ikke noen sin feil heller vøtt..[;)]
Naturen er ikke noe vi kan råde over, men håper jo at kuftrommet åpner seg såpass at noen 100 fly inkl ditt kommer seg avgårde..[:)]

ORIGINAL: Ju9ta

Hørte om d her på nyhetene ja, men d er jo ikke noen sin feil heller vøtt..[;)]
Naturen er ikke noe vi kan råde over, men håper jo at kuftrommet åpner seg såpass at noen 100 fly inkl ditt kommer seg avgårde..[:)]

Hehe, nei det skjønner vel alle[:)]

Da var luftrommet over hele norge stengt til kl 16, og muligheten for å komme seg hjem i dag forsvant!
Er booket om til kl 07:56 i morgen tidlig og krysser fingrene for at luftrommet ikke er stengt i morgen også, selv om de snakker om det..
Håper det blåser skikkelig opp i løpet av dagen, så hele svovelskyen legger seg over russland istedet..

En liten kveldoppdatering fra meg.. blei rene skjære dagboka fra meg, men føles godt å bare få skrive av seg frustrasjonen..

Back
Topp