Habituell abort

Høsteple

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei! Går må gjennom fjerde MA/SA og lurer fælt på om noen har erfaring å dele? Hva funket for deg? Vet at det er OK prognose om man bare prøver nok, men om noen har tips om behandling/medisin som hjalp, vil jeg gjerne høre om det.

Har ivf for andre grunner, pga skadde eggleder etter EXU.

Har prøvd prednisolon og blodfortynnende.

Hei! Går må gjennom fjerde MA/SA og lurer fælt på om noen har erfaring å dele? Hva funket for deg? Vet at det er OK prognose om man bare prøver nok, men om noen har tips om behandling/medisin som hjalp, vil jeg gjerne høre om det.

Ingen erfaring å dele, vil bare sende deg klem :Heartpink du er sterk

Stor klem fra meg til deg :Heartred
Den inderlige fortvilelsen du må føle nå er grusom. Stakkars deg.

Jeg ble utredet for habituell abort etter 2 MA’er. Fant kun stoffskifte som avvik på den utredningen.
Klinikken og fastlegen min slet med kommunikasjon, og stoffskiftet mitt ble ikke nok stabilisert.
Før neste forsøk sendte vi prøve til Athen, og fikk en heavy AB-kur. Ble gravid, men mistet i MA igjen. Pga. stoffskifte tror vi. (Verdiene ved MA var høye).

Ble gravid på neste syklus, fryseforsøk, og er nå 18+5.
Stoffskiftet er stabilisert, og følges opp. Står også på Prednisilon og Albyl-E.

Vet ikke om dette er kuren, men det har hjulpet så langt iallefall.

Håper du får utredning og det dere trenger for å lykkes :Heartred:Heartred:Heartred

Høsteple ❤ Vil bare sende deg en stor klem ❤

Som du vet, ingen gode erfaringer her så langt.
Du har sikkert forsøkt progesteron også?
Regner med du er blitt undersøkt for polypper, vev (hysteroskopi)? Og utelukket evt infeksjoner?

Å nei :( :(
Ingen erfaringer, bare sende over en klem ♥️♥️

Veldig leit å lese. 4 MA/SA det er ikke spøk. Og ikke tilfeldigheter.
Leste en artikkel om et par som hadde 10 SA før dem helt tilfeldig fikk hjelp i Danmark.
Her var den forresten:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelema...tte-bruke-google-for-a-finne-hjelp-1.14677088

Det er million grunner at ting kan gå galt. Jeg synes du burde få en skikkelig utredning for å prøve å finne årsakene til dine MA/SA.

Tusen, tusen takk for alle fine, informative og kloke svar :Heartred

Måtte ta litt avstand fra alt mens det sto på.

Har fått mifegyne i dag og får gjort aborten på søndag. Møte med st Olavs på tirsdag og da blir det nok å avtale hysteroskopi før sommeren.

Dersom hysteroskopi ikke viser noe unormalt, vet jeg ikke om vi kommer til å bruke embryo på frys engang. Orker ikke ny MA... Da blir det nok heller rett på eggdonasjon, men først vil vi se om det er livmoren det er noe feil med.

Det kommer til å bli en sykt lang sommer før eventuelt neste forsøk i august... Prøver å finne mening i hverdagen, men altså, vi har vært ivf pasienter i over 2 år. Vi er så sliten av søt, ivf krever så mye av oss...

Takk igjen :Heartred

Jeg mistet ni ganger før vi lyktes. Det vi gjorde annerledes da vi lyktes, var :
- lang protokoll istedenfor kort (kan ha betydning hvis det er endometriose man ikke vet om)
- satte inn to embryoer og begge festet seg (gir høyere hcg, som kan være av betydning for å opprettholde svangerskapet - kan evt bruke hcg-støtte istedet, som var neste ting jeg skulle forsøke)
- brukte 20 mg prednisolon istedenfor 10 mg.

(Jeg ble naturlig gravid uten noen støttemedisiner og beholdt 14 mnd etter fødsel, så kan selvsagt ha vært tilfeldig at det gikk med regimet jeg forteller om).

Klem til deg, vet hvor tøft det er å miste gang på gang.

Tusen, tusen takk for alle fine, informative og kloke svar :Heartred

Måtte ta litt avstand fra alt mens det sto på.

Har fått mifegyne i dag og får gjort aborten på søndag. Møte med st Olavs på tirsdag og da blir det nok å avtale hysteroskopi før sommeren.

Dersom hysteroskopi ikke viser noe unormalt, vet jeg ikke om vi kommer til å bruke embryo på frys engang. Orker ikke ny MA... Da blir det nok heller rett på eggdonasjon, men først vil vi se om det er livmoren det er noe feil med.

Det kommer til å bli en sykt lang sommer før eventuelt neste forsøk i august... Prøver å finne mening i hverdagen, men altså, vi har vært ivf pasienter i over 2 år. Vi er så sliten av søt, ivf krever så mye av oss...

Takk igjen :Heartred

Synes dette var ordentlig leit å lese. Sender mange klemmer din vei. Noen ganger føles livet ordentlig urettferdig.

Stor klem til deg <3
Skulle ønske jeg hadde oppskriften, men sitter dessverre i samme båt selv med 8 «uflaks» bak oss:sorry:

Back
Topp