Habituell abort

Jente_27

Betatt av forumet
Noen som har vært utsatt for dette? Hva skjedde i utredningen og hvor lang ventetid var det?Evt gjort det privat?

Jeg var på utredning for det i november.
Fastlegen min sendte brev til sykehuset, Rikshospitalet i mitt tilfelle.
Ca 1,5 mnd fikk jeg svar med time og mange blodprøve ark.
Blodprøvene skulle tas på bestemte dager i syklusen + mannen skulle ta noen og sperm prøve.
Når vi kom til timen gikk vi gjennom prøvesvarende.
På oss fant de ikke noe konkret, men en indikasjon.
De mente at egget ikke fester seg ordentlig, og av den grunn går til grunne.
Hadde hatt 3 MA'er i uke 9-10 hvor alle døde i ca uke 5.

Fikk med meg mange resepter på medisiner jeg skulle begynne på så fort jeg fikk positiv g-test. Skulle da også skrive et brev til sykehuset, så skulle jeg få innkalling til tidlig UL.

Er nå 11+2, har vært på 2 UL'er og fant hjertelyden med min angelsound før i dag.
Medisinene hjalp for oss.

Lykke til med deg

Oki..Da gikkd et jo veldig bra med dere ser det ut som..Så hvor lang tid gikk det samlet da?Regner med du tok det gjennom fastlegen?

Jeg er også igang med utredning for habituell abort, har mistet tilsammen 5 ganger. Ventetiden for meg var bare ca 2 mnd, for jeg var allerede inne i systemet på Riksen i forbindelse med IVF. Tok en hel masse blodprøver, blandt annet tester de for trombosetendens. De fant at jeg hadde økt sjanse for blodpropper og skal nå finne ut om dette kan være forklaringen. Så nå fikk jeg enda en masse rekvisisjoner til blodprøver, de første skulle taes på dag 3 av syklusen. Måtte vente kjempelenge for å komme igang med dem, pga laaange sykluser, men nå har jeg tatt de første (tror de tok 15 glass med blod!), og skal ta nye dag 19, 21 og 23 av syklusen. Så skal mannen levere blod og sædprøver, og vi har time sammen hos legen 16 august. Så det tar litt tid ja, vi får bare håpe de finner utav noe.

Lykke til, håper de finner løsningen for dere også!

Vi skal ta blodprøver for det i morgen faktisk :) Eneste jeg vet videre, er at det kan ta flere mnd før vi får svarene :( Vet ikke hva som skjer etter det heller.

Jeg måtte ikke vente så lenge, fordi jeg allerede var inne i systemet på Riksen pga IVF. Det som tok tid for meg var å vente på syklusen, for de første prøvene skal taes på dag 3 av syklusen. De tok en hel masse blodprøver, tror det var 15 glass med blod, de tester bl.a trombosetendens, og de fant at jeg hadde økt sjanse for blodpropper. Så ville de ta alle prøvene om igjen for å sjekke pånytt, og prøver skal taes på dag 3, 19, 21 og 23 i syklusen. Så skal mannen levere blod og sædprøver. Vi fikk satt opp legetime ca 2 mnd etter at blodprøvene ble tatt, så det er ikke så lang ventetid.

Jente_27 skrev:
Oki..Da gikkd et jo veldig bra med dere ser det ut som..Så hvor lang tid gikk det samlet da?Regner med du tok det gjennom fastlegen?

Som jeg skrev, fastlegen sendte brev, 1,5 mnd senere fikk jeg svar (ringte å maste da de hadde klart å rote bort rekvisisjonen).
1 mnd senere time. Tok masse prøver før timen.
Var på timen.
Ferdig.
Så det tok 2,5 mnd fra jeg var hos fastlegen

flere som har vært borti dette?

Back
Topp