Habituell abort og IVF

Dipsy

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Sommerfuglene
Hei! Jeg lurer på om noen av dere vet om det er økt sannsynlighet for å lykkes med IVF ved habituell abort? Jeg har lest litt begge deler, så hører gjerne deres historier. Vi er ved et lite veiskille føler jeg. Vi må uansett ha hjelp (kvinnelig partner), og nå har vi 3 mislykkede graviditeter i bagasjen. Har blitt gravid ved 2 IUI-forsøk og et IVF fersk (av totalt 7 forsøk - 5 inseminasjoner, et uttak + innsett og et fryseforsøk). Hva ville dere gjort? Vi blir jo åpenbart gravide, men det vil jo ikke sitte ❤

Hei! Jeg lurer på om noen av dere vet om det er økt sannsynlighet for å lykkes med IVF ved habituell abort? Jeg har lest litt begge deler, så hører gjerne deres historier. Vi er ved et lite veiskille føler jeg. Vi må uansett ha hjelp (kvinnelig partner), og nå har vi 3 mislykkede graviditeter i bagasjen. Har blitt gravid ved 2 IUI-forsøk og et IVF fersk (av totalt 7 forsøk - 5 inseminasjoner, et uttak + innsett og et fryseforsøk). Hva ville dere gjort? Vi blir jo åpenbart gravide, men det vil jo ikke sitte ❤
Føler sånn med dere:Heartred Bare kaster inn et spm; siden dere holder til i DK. Har de lov til å genteste embryoene der? I så tilfelle, da vil de jo kunne sette inn et embryo uten en evt genfeil, og dermed øke sannsynligheten for vellykket graviditet? I så fall vil jo ivf være en «sikrere» løsning. Som du sier, du blir jo gravid!:Heartred:Heartred:Heartred

Føler sånn med dere:Heartred Bare kaster inn et spm; siden dere holder til i DK. Har de lov til å genteste embryoene der? I så tilfelle, da vil de jo kunne sette inn et embryo uten en evt genfeil, og dermed øke sannsynligheten for vellykket graviditet? I så fall vil jo ivf være en «sikrere» løsning. Som du sier, du blir jo gravid!:Heartred:Heartred:Heartred
Takk ❤ Det skal jeg sjekke med klinikken faktisk ❤ Tror det er lov, men vet ikke om det er spesielle regler for å få gjennomføre det.

Har du fått prøve blodfortynnende sprøyter? Her fikk jeg de siste forsøk, 4. innsett, To første endte i abort. Pluss en før det etter EL sprøyte. Men da satt den. Tok de til uka 14-15. Og jenta blir ett år på lørdag :)

Har du fått prøve blodfortynnende sprøyter? Her fikk jeg de siste forsøk, 4. innsett, To første endte i abort. Pluss en før det etter EL sprøyte. Men da satt den. Tok de til uka 14-15. Og jenta blir ett år på lørdag :)
Gratulerer med jenta ❤ Jeg har kun prøvd albyl-e, men det er jo blodfortynnende, så det burde ikke være så stor forskjell?

Albyl e og klexane er begge blodfortynnende, men funker på to forskjellige måter. De kan derfor ikke erstatte hverandre for eksempel. Uten at jeg greier å forklare dette bedre.

Slår et slag for prednisolon jeg. St Olavs har som begrunnelse for prednisolon at en skal enten ha hatt mange innsett uten graviditet eller flere graviditeter med tap.

Albyl e og klexane er begge blodfortynnende, men funker på to forskjellige måter. De kan derfor ikke erstatte hverandre for eksempel. Uten at jeg greier å forklare dette bedre.

Slår et slag for prednisolon jeg. St Olavs har som begrunnelse for prednisolon at en skal enten ha hatt mange innsett uten graviditet eller flere graviditeter med tap.
Ja, har tenkt litt på prednisolon. Føler jeg må lese meg litt godt opp på det før jeg ber om det. Vet ikke om jeg orker å gå gjennom flere runder uten å endre på noe hverfall, og er i villrede på hva slags behandling vi bør gå for. Vet ikke om IVF kan hjelpe oss noe mer, siden vi blir gravide (sålangt) på ca 50 % av inseminasjonene også. Kan du noe om intralipid behandling?

Ja, har tenkt litt på prednisolon. Føler jeg må lese meg litt godt opp på det før jeg ber om det. Vet ikke om jeg orker å gå gjennom flere runder uten å endre på noe hverfall, og er i villrede på hva slags behandling vi bør gå for. Vet ikke om IVF kan hjelpe oss noe mer, siden vi blir gravide (sålangt) på ca 50 % av inseminasjonene også. Kan du noe om intralipid behandling?
Hei Dipsy. Innom med en klem. Dette var bare trist å lese. :Heartred Intralipid er immundempende, det kan bli et alternativ til prednisilon, jeg har prøvd begge deler men dessverre uten hell. Jeg tok biopsi som viste forhøyet nivå av NK-celler og det var med bakgrunn i det dette ble prøvd ut noen ganger. Intralipidbehandling er langt mer kostbart enn prednisilon da, og på en måte litt aggressivt i følge en utenlandsk klinikk jeg snakket med. Antar at de sa det fordi det er mer omfattende, du må ligge i ro med veneflon over tid etter innsett, etter positiv test og etter tul. For det er jo ellers ufarlig. Jeg lest mye om det for en tid tilbake siden, det er ikke bevist at det har effekt, men er en del av det man kan prøve ut etter flere innsett uten endelig resultat.

Last edited:
Hei Dipsy. Innom med en klem. Dette var bare trist å lese. :Heartred Intralipid er immundempende, det kan bli et alternativ til prednisilon, jeg har prøvd begge deler men dessverre uten hell. Jeg tok biopsi som viste forhøyet nivå av NK-celler og det var med bakgrunn i det dette ble prøvd ut noen ganger. Intralipidbehandling er langt mer kostbart enn prednisilon da, og på en måte litt aggressivt i følge en utenlandsk klinikk jeg snakket med. Antar at de sa det fordi det er mer omfattende, du må ligge i ro med veneflon over tid etter innsett, etter positiv test og etter tul. Noen klinikker tror jeg tilfører det flere ganger også. For det er jo ellers ufarlig. Jeg lest mye om det for en tid tilbake siden, det er ikke bevist at det har effekt, men er en del av det man kan prøve ut etter flere innsett uten endelig resultat.
Takk for at du deler ❤ Da høres det kanskje ut som prednisilon er verdt å forsøke først ❤

Takk for at du deler ❤ Da høres det kanskje ut som prednisilon er verdt å forsøke først ❤
Det er den rekkefølgen jeg har hatt, men du kan jo alltids spør klinikken du hører til om hva de tenker. Skjønner skepsisen til prednisilon. Jeg er selv satt på det på ny, denne gangen offentlig sykehus.

Gratulerer med jenta ❤ Jeg har kun prøvd albyl-e, men det er jo blodfortynnende, så det burde ikke være så stor forskjell?
Tror sprøyter mer mer sterke saker. Så tror det er en del forskjell på det.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp