Habituell abort og ivf

Takk for info! Jeg satt opp time der 24.5. så blir spennende! Fikk time hos en som heter Nytun..kjenner du til han? Jeg har jo frikort (etter ekstremt mange gyn-besøk dette året), hva kan jeg bruke det til der da..? Vi blir søkt til det offentlige i juni så blir evt et forsøk privat i ventetiden. Brukte dere icsi tilslutt? Har du noe annet som endo feks?
Nytun er også utrolig dyktig, men har ikke offentlig avtale. Du må med andre ord betale for konsultasjonen selv om du har frikort. Har ikke endo eller lignende. Kun påvist mangler ved mannens svømmere.. Endte opp med ICSI til slutt av den grunn, men prøvde vanlig ivf også (men mistet).

Lykke til!
 
Nytun er også utrolig dyktig, men har ikke offentlig avtale. Du må med andre ord betale for konsultasjonen selv om du har frikort. Har ikke endo eller lignende. Kun påvist mangler ved mannens svømmere.. Endte opp med ICSI til slutt av den grunn, men prøvde vanlig ivf også (men mistet).

Lykke til!
Ok skjønner. Tusen hjertelig takk for at du deler, det er gull verdt for meg!
 
Han er dyktig, men litt rolig type. Det er lurt å spørre spørsmål om du lurer på noe spesifikt, han er veldig god til å forklare. Når man blir kjent med han så merker man at han virkelig bryr seg. Kontroller og slikt går raskt unna.
 
Han er dyktig, men litt rolig type. Det er lurt å spørre spørsmål om du lurer på noe spesifikt, han er veldig god til å forklare. Når man blir kjent med han så merker man at han virkelig bryr seg. Kontroller og slikt går raskt unna.
Så bra:) vet du noe om han har kunnskap om habituell abort?
 
Nytun er også utrolig dyktig, men har ikke offentlig avtale. Du må med andre ord betale for konsultasjonen selv om du har frikort. Har ikke endo eller lignende. Kun påvist mangler ved mannens svømmere.. Endte opp med ICSI til slutt av den grunn, men prøvde vanlig ivf også (men mistet).

Lykke til!
Ble litt nysgjerrig på dette. Man betaler jo en pris for et helt forsøk, så jeg trodde ikke man måtte betale for konsultasjoner og undersøkelser i tillegg? Er det virkelig sånn? Da er jeg i så fall glad jeg skal til Holst :eek:

Edit: så nå at det er 330 kr per UL-undersøkelse, så det er altså den man kan få dekket av frikort? :)
 
Ble litt nysgjerrig på dette. Man betaler jo en pris for et helt forsøk, så jeg trodde ikke man måtte betale for konsultasjoner og undersøkelser i tillegg? Er det virkelig sånn? Da er jeg i så fall glad jeg skal til Holst :eek:

Edit: så nå at det er 330 kr per UL-undersøkelse, så det er altså den man kan få dekket av frikort? :)
Ja, jeg fikk i alle fall dekket de konsultasjonene som normalt må betales utenom (og all oppfølgingen både i forkant og etterkant av forsøket) med frikort! :)
 
De 330 kr er ikke så mye i det store og det helr ettersom du kun betaler det vel ul-kontroller, ikke ved innsett/uttak,og ikke ved ul når du har blitt gravid. For et forsøk ble det da 330x3 for meg ;) men, alle monner drar i dette regnestykket, ivf koster en del, særlig privat...
 
De 330 kr er ikke så mye i det store og det helr ettersom du kun betaler det vel ul-kontroller, ikke ved innsett/uttak,og ikke ved ul når du har blitt gravid. For et forsøk ble det da 330x3 for meg ;) men, alle monner drar i dette regnestykket, ivf koster en del, særlig privat...
For min del med lavtlønnet yrke, er enhver hundrelapp spart, en stor fordel :))
 
Hei!

Har tre MA i uke 8 bak meg, er så heldig å ha fått en frisk datter i mellom første og andre MA. I tillegg er jeg jo ikke blitt noe yngre med årene nå blitt 36, og derfor henvist til IVF på Riksen. Tøff første samtale hvor vi har «ingen garantier» for ny abort. Fra og med nå har jeg tenkt å være positiv og se framover. Har noen noen fine og gode erfaringer, historier, tips, andre i samme situasjon som vil joine på en støttegruppe?
 
Back
Topp