Ha med urinprøve på 1 svangerskapskontroll?

P.I.J

Elsker forumet
Junibarna 2015
Skal på svangerskapskontroll i morgen med fastlegen..har fått med meg at helsekort blir fylt ut og litt forskjellig,men skal jeg ta med urinprøve?☺ 12 uker i morra☺☺☺

Ja :) ta alltid med både til jordmor og lege. Anbefaler kjøpe sånne engangs tisseglass på apoteket :)

Jepp. Fikk 2 stk på legekontoret jeg :)
Første kontroll her også i morgen :D

Skal også i morgen. Kjøpt urinprøve glass på apoteket. Erfarte sist sv.skap at det gikk en del av de. Viktig å ta morgen urinen og sette den i kjøleskapet frem til timen!

Må man ha den i kjøleskap? Kan jo ikke akkurat ha den i kjøleskapet på jobb! Haha:)

Skal også i morgen. Kjøpt urinprøve glass på apoteket. Erfarte sist sv.skap at det gikk en del av de. Viktig å ta morgen urinen og sette den i kjøleskapet frem til timen!

I kjøleskap? Hvorfor det? Må pakkes godt inn da:p har sånn glass med skrulokk heldigvis☺

I kjøleskap? Hvorfor det? Må pakkes godt inn da:p har sånn glass med skrulokk heldigvis☺

Det skal helst være morgen urin og hvis man har time på ettermiddagen. Skal den stå i kjøleskapet til man skal ha timen :)

Det skal helst være morgen urin og hvis man har time på ettermiddagen. Skal den stå i kjøleskapet til man skal ha timen :)

Å da vet jeg det☺ skal være der klokken ni så da går det nok bra☺

Har også glass med skrulokk ;) har time 09:50 :) håper å få høre hjertelyd!

Har også glass med skrulokk ;) har time 09:50 :) håper å få høre hjertelyd!

Har heldigvis hatt to ultralyd tidligere,men hadde vært kjekt om man kunne hørt hjertelyd også☺ Lykke til Skjult☺☺

Urinen kan stå inntil 2 timer i romtemp. Om den står lengre, kan det vokse bakterier som ikke er der.

Men hvordan gjør man det når man da har legetime på ettermiddagen? Jeg skal dit 14.20 og har ikke mulighet til å ha urinen stående i kjøleskap frem til timen. ..

Men hvordan gjør man det når man da har legetime på ettermiddagen? Jeg skal dit 14.20 og har ikke mulighet til å ha urinen stående i kjøleskap frem til timen. ..

Hvis du kjører bil kan du bare la urinprøven ligge i bilen. Her jeg bor er det iallefall kjøleskapstemperaturer ute for tiden :)

Samme her.. Hvis det er så nøye at den er kald får jeg heller dra hjem og hente den før timen, ev. Ta en ny prøve rett før kontrollen.. Kanskje helst den siste blir aktuelt for meg.. Kan hvertfall ikke ha den stående i kjøleskapet på jobben :p

Samme her.. Hvis det er så nøye at den er kald får jeg heller dra hjem og hente den før timen, ev. Ta en ny prøve rett før kontrollen.. Kanskje helst den siste blir aktuelt for meg.. Kan hvertfall ikke ha den stående i kjøleskapet på jobben :p

Det er ikke en mulighet for meg å reise hjem å hente den. Og heller ikke mulig å sette den på kjøla på jobb akkurat...

Er viktigst med morgenurin når graviditet skal bekreftes. Bedre å ta urinprøve på ettermidagen enn å være ho som satte pisse sitt i kjøleskapet på jobb.

Er viktigst med morgenurin når graviditet skal bekreftes. Bedre å ta urinprøve på ettermidagen enn å være ho som satte pisse sitt i kjøleskapet på jobb.

Ja jeg får bare ta en prøve på ettermiddagen for jeg har ikke mulighet til å ha den kaldt på jobb.

Back
Topp