H1N1/vaksine-statistikk

Kal-El

Forumet er livet
Noen som er interessert i å hjelpe til med noe?

Jeg skal lage en avansert finstatistikk angående H1N1 og vaksine ettersom alle tydeligvis klør seg i hodet over alt dette, FHI bare tar inn statistikk-tilfeller via sykehus/leger og ikke brukere direkte og FHI sin statistikk har veldig få faktorer.

Den kommer til å inneholde mange faktorer slik at man etterhvert (med mange nok som registrerer seg) vil f.eks kunne gå inn å se om det at man spiser brunost til daglig har noen innvirkning på f.eks alvorligheten av symptoner/bivirkninger/sykdomslengde osv. Regner med å være ferdig med å programmere systemet i løpet av 8-10 dager slik at alle kan fylle ut og delta (anonymt) i statistikken så man kan danne seg et detaljert bilde over mange faktorer som kan påvirke risiko ved både H1N1 og vaksinen.

Det vil være en statistikk for både H1N1-smitte bekreftet/ubekreftet, en for vaksine og en for de som har vært igjennom begge deler.
Det jeg trenger er forslag til kategorier/faktorer som burde være med som viktige indikatorer.

Følgende jeg trenger faktorer til er:
Risikosituasjon/gruppe/underliggende:

F.eks at man kan krysse av for at man fra før av har Astma, ADHD, Epilepsi osv.
Hva trenger jeg av de 20-30 vanligste underliggende/kroniske sykdommer her?

Andre jeg trenger faktorer til er næringsinntak:

F.eks brunost, kaviar, egg, Omega 3 kapsler, multivitamin, nesespray, hostesaft.
Jeg trenger ca 20-30 vanlige husholdningsvarer/pålegg/matvarer som er konkrete (kjøtt er ikke spesifikt). Det må være noe som det er sannsynelig at enden veldig mane Nordmenn bruker daglig, men kan også være faktorer man vet få bruker men som man allerede mistenker kan ha en påvirkning.

Alle i næringsinntaksgruppen vil ha 3 moduser: aldri/sjelden/daglig.

Den tredje er sykehus. Kan noen nevne de 10-20 største/mest sannsynlige sykehusene i Norge som evt. behandler H1N1-syke og vaksinasjonsskader?

Viktig at jeg har alle faktorene klare når jeg legger ut statistikk-skjemaet som man kan fylle inn ettersom jeg ikke kan legge til/fjerne faktorer i etterhånd ettersom det vil gjøre statistikken feil.

Back
Topp