H&M bikinireklame

Nedsig skrev:

knotte81 skrev:
Jeg er enig med deg i det,men en reklame kan og tolkes på mange måter synes denne og mange andre reklamer har for mye fokus på tynne beinrangler og at alle er så pene..

Er det dumt at folk på reklamene er pene?

Det er jo det som selger. Det er beklageligvis ingen som er interessert i å se ordinære eller stygge modeller, selv om det hadde hjulpet selvtilliten til mange usikre sjeler. Så kan du jo ha i tankene at bildet er photoshoppet herfra til Pluto.

det jeg mente var at jeg skulle ønske de kunne ha modeller som var litt fyldigere da som var ekte og ikke photoshoppet.Det hadde hjulpet for mange for er mange som får en enda lavere og enda dårligere selvtillit av disse tynne beinranglene :) 

Nedsig skrev:

Dollface skrev:

©Smartass skrev:

Dollface skrev:

©Smartass skrev:

*tine* skrev:
Jeg får mest noia av at alle er så bodybuilder brun :/

Det blir vi også, hvis vi kjøper bikini på H&M <3

blir vi tynne og? for i såfall må jeg slutte å kjøpe bikini på kappahl...

Jepp. og du får også amputert venstre fot.

Kan leve med det så lenge jeg får flat mage og fin brunfarge....

Du trenger ikke amputere venstrebeinet for å få til det.

nei, men det er åpenbart en enkel løsning.. "Ta på en bikini fra hm.. bli tynn og brun og mist beinet"  kontra "Tren hardt, ta sol, spis sunt og tren enda hardere"

Hehe, må nå le litt jeg da, var egentlig så jeg forventa at det skulle være et innlegg om den "grusomme sexfikserte bikinireklamen".. :-P 

Når det kommer til sutring over vakre modeller i bikinier etc så merker jeg at jeg på en måte er litt metta av all denne klagingen.. Nå er jeg gått mer over til en sånn "ja det finnes haugevis med dødstynne vakre jenter her i verden, noe de med ekstra flesk på kroppen snart blir nødt til å innfinne seg med" holdning..! 
Full forståelse for at mange har dårlig selvtillit, har ikke hatt verdens beste jeg heller, men er man misunnelig på andre og misfornøyd med seg selv så får man bare gjøre noe med det rett og slett. Enkelt og greit. 

knotte81 skrev:

Nedsig skrev:

knotte81 skrev:
Jeg er enig med deg i det,men en reklame kan og tolkes på mange måter synes denne og mange andre reklamer har for mye fokus på tynne beinrangler og at alle er så pene..

Det er jo det som selger. Det er beklageligvis ingen som er interessert i å se ordinære eller stygge modeller, selv om det hadde hjulpet selvtilliten til mange usikre sjeler. Så kan du jo ha i tankene at bildet er photoshoppet herfra til Pluto.

det jeg mente var at jeg skulle ønske de kunne ha modeller som var litt fyldigere da som var ekte og ikke photoshoppet.Det hadde hjulpet for mange for er mange som får en enda lavere og enda dårligere selvtillit av disse tynne beinranglene :) 

En bikini ser best ut på en slank å solbrun modell enkelt å greit! Klart det selger best! Folk kan da virkelig ikke få dårligere selvtillit av det?!?
Flott modell med flott kropp og flott bikini :-)) slapp av liksom!

Ireneogstine skrev:
Jeg blir mest fokusert på den voldsomme fake brun fargen. 

haha ja det har jeg tenkt på å når jeg ser reklamene :)

Samfunnet er svært seksualisert - denne reklamen er intet unntak.
Det er vist blitt tilnærmet umulig å produsere en reklame for undertøy eller bikini uten at modellen har "kom å ta meg" blikk, og poserer deretter.

Nedsig skrev:

Hvorfor tenker du at det er helt ok å bruke det nedsettene ordet/betegnelsen "tynne beinranglene" om slanke jenter/kvinner?

ja så både bikinien og kroppen og skulle gjerne sett sånn ut selv..

Bikini på en lekker dame selger bedre fordi man vil se ut som ho og tror man kanskje gjør det med den bikinien 

Ser man meg i bikini får man ikke lyst til å kjøpe den..enkelt og greit!

Stygg bikini. Og et merkelig og rart bilde som ikke gir meg lyst å kjøpe noe som helst; bikinitoppen ser ut som en som glir opp. Nesten så det med vilje er gjort slik at å ha underlivet hennes i trynet på meg er meningen.

dresden skrev:
Stygg bikini. Og et merkelig og rart bilde som ikke gir meg lyst å kjøpe noe som helst; bikinitoppen ser ut som en som glir opp. Nesten så det med vilje er gjort slik at å ha underlivet hennes i trynet på meg er meningen.

excactely my point!!

mamma_møø skrev:

dresden skrev:

excactely my point!!

Kan ikke tenke meg noen annen grunn, faktisk. Helt merkelig bilde.

dresden skrev:

mamma_møø skrev:

dresden skrev:

excactely my point!!

Kan ikke tenke meg noen annen grunn, faktisk. Helt merkelig bilde.

mhm. Og spes med tanke på at det liksom er bikiniOVERDELEN det reklameres for.

Skjønner hva du mener, men jeg må innrømme at jeg ikke tenker over det i det hele tatt lenger - de er jo overalt. På en annen side blir jeg gledelig overrasket over reklamekampanjer der det brukes en annerledes modelltype enn de som er en del slankere enn den gjennomsnittelige kvinne.

Den eneste reklamen jeg kommer på å ha reagert på med hevede øyebryn de siste årene er den fra Nike (?) der Trianna poserer i storformat, splitter naken, og liksom skal reklamere for skoene hun har på seg. Klart det er dem man legger mest merke til når en flott dame står med stussen ut og gjør strekkøvelser:) På en annen side er ikke hun det verste forbildet rent kroppslig; hun ser sunn og trent ut i forhold til mange av for eksempel H & M-modellene.

Back
Topp