Høyt symfysemål

I dag ble jeg målt av en vikar. Plutselig målte hun 39 cm, er uke 39+1.. Fikk sjokk. Det er totalt forskjellig fra forrig jordmor! Skjønner ikke noe. To ultralyder nå på slutten har vist et avvik på 2%, som ikke regnes som avvik.. Tenk om det plutselig kommer en kjempe! Blir i alle fall ikke klok! Første født 7 dgr etter termin var 3300 g.

Å måle hos ulike jordmødre er håpløst. Jeg hadde en som målte en plutselig nedgang i symfyse men det var helt annen måte å gjøre det på enn de jeg vanligvis har vært hos for der var det fin og riktig vekst.

I dag ble jeg målt av en vikar. Plutselig målte hun 39 cm, er uke 39+1.. Fikk sjokk. Det er totalt forskjellig fra forrig jordmor! Skjønner ikke noe. To ultralyder nå på slutten har vist et avvik på 2%, som ikke regnes som avvik.. Tenk om det plutselig kommer en kjempe! Blir i alle fall ikke klok! Første født 7 dgr etter termin var 3300 g.

Alle måler forskjellig, så helt håpløst å sammenligne om det er forskjellige som har målt.
Egentlig ganske tullete, det burde jo ikke være så mange måter å gjøre det på :rolleyes:

Back
Topp