Høyt Overtrykk

Nr32024

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
idag når jeg var hos jordmor målte hun blodtrykket mitt til 147/72. undertrykket er bra men overtrykket er for høyt.. jeg har vært svimmel og uvel de siste dagene og utrolig sliten.. hun anbefalte meg å trappe ned på jobb - da jeg jobber 100%. har også hatt hodepine de siste timene.. huff.. jeg skulle virkelig ønske at det snart var august! dette er slitsomt. lurer på om jeg skal dra til legen imrg. og få ordnet viss prosent sykemelding..

Føler med deg.. Hadde 150/80 i går, og sliter med hodepine og kvalme hver dag...

Har du sjekket jernlagerene også? ? Det har ikke jeg.. tror jeg må få det gjort..

Høres ut som du burde ta det litt med ro ja. Nå er det jo slik at overtrykket er mer følsomt og påvirkes mer av stress, aktivitet etc enn det undertrykket gjør. Og det er også undertrykket som vektlegges mest ifb med svangerskap(og ifb med svangerskapsforgiftning). Men med både hodepine og kvalme sier jo kroppen noe om at du kanskje bør roe ned. Overtrykket vil nok sikkert roe seg da også tror jeg. Lytt til kroppen!

Det var ikke kjempe høyt. Normalt overtrykk ligger på 120-140. Men det er ikke høyt før det er over 160, iallefall det jeg lærte på skolen og det vi praktiserer på jobb :) jeg lå på 130-150 i overtrykk hele det første svangerskapet mitt, men hadde høyt undertrykk i tillegg (90-100) så jeg var ofte på kontroll pga mistanke om svangerskapsforgiftning. Heldigvis utvikla det seg aldri noe mer :)

Men om du sliter med svimmelhet og diverse annet burde du nok roe ned :)
Dette svangerskapet har jeg slitt med migrene og svimmelhet pga hodepina. Men jeg har nå veldig lavt blodtrykk, ligger på rundt 95/65 hele tiden.

Overtrykket skal vel Være Max 100+alderen din? Da skulle mitt Vært 119 .. og til vanlig har jeg rundt 110 tror jeg.

Jobber du eller er du sykemeldt? :)
Ja jobber 80%
Jm ville sykemelde meg ned til i allefall 50% pga jeg helst ikke skal ta smertestillende.. Men ville ikke enda. Har så mange kunder fremover mot 17 mai :-P

Overtrykket skal vel Være Max 100+alderen din? Da skulle mitt Vært 119 .. og til vanlig har jeg rundt 110 tror jeg.
Da skulle jeg hatt 123 i overtrykk :p vanligvis ligger jeg rundt 105-115, så d stemmer ikke. :) vet ikke hvor du har hørt d, men jeg har iallefall lært fa jeg gikk på skole og vi praktiserer på jobb (jobber innenfor helse) med at 120-140 er normalt overtrykk. Men alt mellom 95 og og 160 er greit. Men om man har andre plager / symptomer så blr du jo roe ned :) det trenger ikke ha noe med blodtrykket å gjøre, men om man sliter med noen plager som feks svimmelhet eller hodepine bør man jo ta hensyn til d :)

Back
Topp