Høyt Blodtrykk

Piasnuppa

Forelsket i forumet
Var til min første legetime etter jeg fikk positiv test i dag. Fikk fyllt ut helsekort for gravide, og tatt blodprøver..Men blodtrykket mitt var for høyt, skal gå med 24 timers blodtrykksmåling i morgen. Håper det bare var stressblodtrykk. At det ser bra ut på døgn blodtrykket. Bekymrer meg litt. men går sikkert bra.
Får prøve å spise mindre salt og komme mer ut. hjelper sikkert mer på kvalmen og[:)]

Fikk også en tidligere termin enn det ble regnet ut her på babyverden, men i forhold til min siste mens kan jeg ikke skjønne at legen kan si at jeg har tremin 5.okt i stedenfor 8. okt..men jeg gidder ikke henge meg så mye opp i det..venter til ultralyd for det er jo den mest korrekte terminen[:)]

krysse fingrene for at ingenting e gale... lykke til =)

greit å få sjekket BT. greit med tidligere termin da,haha![8D][:D]
men alltid greit med ul-så vet enn hvilken dato å følge

Jeg går med blodtrykksmåler nå, måler blodtrykket hver halvtime...litt irriterende så gleder meg til i mogen kl 0800 da jeg skal ta det av[:)] men greit å få sett om det er gjennomsnittlig høyt gjennom et døgn.
Har både høyt systolisk og diastolisk trykk. 140/100 og puls på rundt 100... men ser ut til å gå nedover heldigvis på dei siste målingane. Men fortsatt høyt. Har mistenkt at jeg har astma en stund, men ikke gått til lege pga det for å undersøke..og det kan ha noe med blodtrykket mitt og gjøre tenker jeg. Skal ta det opp på tirdag med lege da jeg har ny time.
Ble du sykemeldt pga høyt BT i ditt forrige svangerskap?
Noen som har erfaring med astma og graviditet?

I see[:)]
Ja får håpe det ordner seg. Får høre hva legen mener i forhold til eventuell astma osv.
Er du plaget av høyt BT nå og da? el tar du medikamenter for det?

Mamma til lille I: Er vanlig med kontorblodtrykk ja når man er med lege. Men det ble målt 3 ganger og tatt gjennomsnitt av det. Så da syns legen det var viktig med 24 timers BT måling hjemme, for å se om det har med stress på legekontoret eller noe annet. Nå i dag har BT variert , men det høyeste er 140 systolisk og 120 diastolisk. Det er jo det diastoliske trykket som er viktigst å følge med på. Det har ligget på rundt 100 i dag, men heldigvis roet seg litt ut over dagen[:)]

Selena: Ja det er fort å få høyt BT av stress. Håper du slipper noen plager med BT i dette svangerskapet. Tenker nok en del jeg og, så er vel sikkert en av faktorene til BT stiger. Får bare ta det som det kommer og slappe av når man kan[:)]

Ser ut som jeg har normalt BT i gjennomsnitt[:)] Det er veldig bra[:)] Så var nok bare stress blodtrykk[:)]

ORIGINAL: moniqo

krysse fingrene for at ingenting e gale... lykke til =)

[:)]

Back
Topp