Høyt blodtrykk.

• Trådstarter Trådstarter Mam
  • Opprettet Opprettet
M

Mam

Guest
E 38+6 no, å slit vældi me høyt blodtrykk. E d noen som har nokka erfaring me d? Viss d fortsette sånn hær, blir man setta i gang da, eller må man gå langt over termin viss den lille overhode ikke e klar å komme ut enda? Æ e litt bekymra for blodtrykke, men legan e tydligvis ikke så bekymra sia urin min e fin no åsånt...

Jeg har også høyt blodtrykk. Begynte med tranidate for to uker siden og må stadig øke dosen.. Går til jevnlig kontroll på sykehuset og har fått beskjed om at jeg ikke skal gå over termin. Hvis det ikke stabiliserer seg med dosen jeg har nå, blir jeg mest sannsynlig satt i gang. Er 38 + 1... Har du fått blodtrykksmedisin? Hvor høyt er blodtrykket ditt?

Har også BT i grenseland. Foreløpig trenger jeg ikke medisiner men følges ukentlig opp av lege/jordmor. Har ingen utslag på urin enda, men endel ødemer

Jeg har også høyt blodtrykk. Begynte med tranidate for to uker siden og må stadig øke dosen.. Går til jevnlig kontroll på sykehuset og har fått beskjed om at jeg ikke skal gå over termin. Hvis det ikke stabiliserer seg med dosen jeg har nå, blir jeg mest sannsynlig satt i gang. Er 38 + 1... Har du fått blodtrykksmedisin? Hvor høyt er blodtrykket ditt?

Huff, ikke bra.. Idag va d på 156/111
Tidligere har d vært 140/95. Dæm sir at æ har et blodtrykk som sprett litt opp å ned, men idag reagerte no æ å. Går ikke på nokka medisin, men skal på ny kontroll på torsdag, så spent ka d ligg på da...
Kor høyt har du sia du bruke medisin å blir satt i gang?

Har også BT i grenseland. Foreløpig trenger jeg ikke medisiner men følges ukentlig opp av lege/jordmor. Har ingen utslag på urin enda, men endel ødemer

D e bra du slepp medisin da, men at du blir fulgt opp. Har åsså samla en del væske i d siste har dæm lagt merke til. Å forje gang æ va til kontroll hadde æ lagt på mæ 4 kg på ei uke, å d kan jo heller ikke være så normalt...

D e bra du slepp medisin da, men at du blir fulgt opp. Har åsså samla en del væske i d siste har dæm lagt merke til. Å forje gang æ va til kontroll hadde æ lagt på mæ 4 kg på ei uke, å d kan jo heller ikke være så normalt...
Syns du hadde høyt trykk ja! Har betydelig lavere, men Pga høyere risiko for å utvikle svangerskapsforgiftning så følger de fortere med på meg.
Men syns du har høyt trykk ja, og med 4kg + så syns kanskje jeg det er rart at de ikke sender deg videre? Har du noe utslag på urinen?

Jeg har også høyt og følges opp på sykehuset pga det. Jeg hadde også høyt forrige svangerskap og gikk da på medisiner. Foreløpig uten medisinering nå. Blir su fulgt opp på sykehuset? Det var jo veldig høyt idag... Hvor ofte har du kontroller?

Syns du hadde høyt trykk ja! Har betydelig lavere, men Pga høyere risiko for å utvikle svangerskapsforgiftning så følger de fortere med på meg.
Men syns du har høyt trykk ja, og med 4kg + så syns kanskje jeg det er rart at de ikke sender deg videre? Har du noe utslag på urinen?

Ble sendt til UNN i tromsø for 3 uke sia pga høyt BT å 2 i protein i urin som dæm målte når æ va hos jordmor, så da blei æ innlagt i en dag. Men når æ kom dit å dæm målte alt, så va jo selvfølgelig alt fint. Ingen protein, å nogenlunde greit BT. Ikke mye dæm koinne jøre da, anna enn å sende mæ hjem ijæn. Æ skjønne ingenting av den hær kroppen min!..
No har æ høyt blodtrykk, samle en del væske å hode pine innimella. Ingen protein i urin, så da mene dæm at alt tydligvis e fint å flott...

Tidligere har d vært 140/95. Dæm sir at æ har et blodtrykk som sprett litt opp å ned, men idag reagerte no æ å. Går ikke på nokka medisin, men skal på ny kontroll på torsdag, så spent ka d ligg på da...
Vet du, jeg ville tatt kontakt med lege eller føden i morgen. Jeg synes det blodtrykket var veldig høyt, og sammen med resten av symptomene du beskriver så synes jeg ikke det høres bra ut altså!

Hmm, du har jo ganske høyt da.
Jeg låg noen uker på grensa til å få medisin. Og den er 150/100.. da det kom opp i 159/114 begynte jeg på medisiner. Låg stabilt høyt da. Er jo ikke skyhøyt, men siden jeg har måttet økt dosen to ganger, og det ikke har stabilisert seg som det skal ville de ikke tukle med det mer. Jeg skal på kontroll på torsdag, så får vi se :-)

Sniker gra oktober :) jeg hadde også et blodtrykk som spratt opp og ned når jeg målte på sykehuset og til min fastlegen, de ble litt bekymret med tanke på at jeg var så utslitt og mye hodepine. Fikk på meg en 24 t måler, og gjett om jeg fikk klar beskjed om å holde meg i ro, blodtrykksmedisin og sykmelding når de fikk se resultatet :p Du kan jo høre om du kan få gå med et slikt apparat, så får de se hvordan blodtrykke ditt ligger i gjennomsnittet i løpet av en dag :)

Vet du, jeg ville tatt kontakt med lege eller føden i morgen. Jeg synes det blodtrykket var veldig høyt, og sammen med resten av symptomene du beskriver så synes jeg ikke det høres bra ut altså!

Enig i dette :-)

Va hos jordmor idag tidlig å hos legen no på ettermiddagen. Dæm sir bare at æ skal ta d helt me ro hær hjemme. Får ikke låv å stresse eller jøre nokka som kan få blodtrykke mitt til å stige. Å sia d bare e 1 uke ijæn, så må æ tydligvis holde ut... Men selvfølgelig. Viss d skulle dukke opp andre symptoma, så skulle æ ta kontakt. Men ellers sånn som d e no, jør dæm ingenting me d... E d som bekymre mæ.

Jeg har også høyt og følges opp på sykehuset pga det. Jeg hadde også høyt forrige svangerskap og gikk da på medisiner. Foreløpig uten medisinering nå. Blir su fulgt opp på sykehuset? Det var jo veldig høyt idag... Hvor ofte har du kontroller?

Ikke av et sykehus nei. Har vært innlagt en gang pga protein i urin å høyt blodtrykk. D va for 3 uke sia, men plutseli va alt i orden å æ blei sendt hjem... Har hatt kontroll 1 gang i uka til no hos jordmor. No ser d ut som d blir litt oftere faktisk. Va både hos jordmor å lege idag, åsså har æ kontroll hos jordmor på torsdag ijæn. Spent på kossn alt e da...

Ble sendt til UNN i tromsø for 3 uke sia pga høyt BT å 2 i protein i urin som dæm målte når æ va hos jordmor, så da blei æ innlagt i en dag. Men når æ kom dit å dæm målte alt, så va jo selvfølgelig alt fint. Ingen protein, å nogenlunde greit BT. Ikke mye dæm koinne jøre da, anna enn å sende mæ hjem ijæn. Æ skjønne ingenting av den hær kroppen min!..
No har æ høyt blodtrykk, samle en del væske å hode pine innimella. Ingen protein i urin, så da mene dæm at alt tydligvis e fint å flott...
Ville nok kontaktet jordmor /lege i morgen for ny måling !

Jeg hadde ringt føden og overdrevet bittelitt hvordan jeg følte meg - hvis jeg var bekymret... Og det høres det jo ut som du er, og jeg synes også du har grunn til å være det (har jobbet en del med pasienter med høyt BT). Jeg ville bedt om å bli lagt inn til observasjon, og helst om de kunne satt meg igang. Men det er meg da, jeg tenker alltid "tenk hvis noe skulle skje og jeg ikke hadde stått nok på"...

Jeg hadde ringt føden og overdrevet bittelitt hvordan jeg følte meg - hvis jeg var bekymret... Og det høres det jo ut som du er, og jeg synes også du har grunn til å være det (har jobbet en del med pasienter med høyt BT). Jeg ville bedt om å bli lagt inn til observasjon, og helst om de kunne satt meg igang. Men det er meg da, jeg tenker alltid "tenk hvis noe skulle skje og jeg ikke hadde stått nok på"...

Føle at æ ikke kommer noen vei. Alle gangan æ har hatt høyt blodtrykk så har dæm snakka me UNN om æ skal legges inn eller ikke. Å dæm har kommet frem til at æ ikke treng d, å at æ klare mæ me å bare ta d me ro hjemme åsså at æ får oppfølging hos jordmor å fastlege. Så ka anna kan æ jøre da?? Men har æ like høyt blodtrykk på torsdag eller gått opp enda mere i vekt eller får andre sterkere symptoma, så kommer æ selvfølgelig til å reagere sterkere. Æ tenke no at når legan e rolig, så burde d jo være greit... Men klart, æ e jo bekymra. Vet no i allefall me sikkerhet at lillingen vårres har d bra, å at han veks som han skal å alt sånt :)

Back
Topp