Høyt Blodtrykk

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Jeg var hos legen på kontroll i dag og fikk påvist høyt blodtrykk. Jeg er snart 37uker på vei. Hun målte det flere ganger, lyttet på meg og satte meg opp til ny kontroll neste uke så føler meg godt ivaretatt.

Bare litt nysgjerrig på om det er noen som er i samme situasjon eller som har noen erfaringer. Jeg er også tungpusten, men er forkjøla så er vel litt pga det også kanskje. Tulla mi ligger i seteleie så skal på ny ultralydktr på fredag da så får nevne det for legen da også. Håpe at de bestemmer en dato for keisersnitt dersom hun ikke har snudd seg:).

Jeg var hos jordmor idag 33+2 hadde høyt blodtrykk selv. Det har svingt litt til tider men nå var det høyt. Må tilbake om en uke.

Jeg har også høyt blodtrykk. Var lagt inn for en natt på sykehuset for observasjon, men fikk reise hjem dagen etter, med lovnad om å ha hyppigere kontroller (2 ganger pr uke) og ta det veldig med ro.. :-)

Hvor høyt er det snakk om da?

Nei ikke veldig høyt,men en del høyere enn hva det har vært tidligere. Følte at legen min tok det veldig på alvor og undersøkte meg ordentlig så er ikke bekymret, men er interessant å høre om andres erfaringer. Jeg skal jo på sykehuset til UL kontroll i morgen så blir sikkert ordentlig undersøkt da også:).

Jeg har også høyt blodtrykk. Var lagt inn for en natt på sykehuset for observasjon, men fikk reise hjem dagen etter, med lovnad om å ha hyppigere kontroller (2 ganger pr uke) og ta det veldig med ro.. :)

Da må du ha god bedring og ta det med ro:). Godt du blir fulgt opp med hyppig kontroller.

Jeg har høyt blodtrykk. Var på kontroll i går og da lå undertrykket på over 100. Fikk ikke dra hjem før etter en god stund og en rekke nye målinger. Skal på kontroll i dag også for å sjekke. Blir fort anpusten og får høy puls.

Jeg har høyt blodtrykk. Var på kontroll i går og da lå undertrykket på over 100. Fikk ikke dra hjem før etter en god stund og en rekke nye målinger. Skal på kontroll i dag også for å sjekke. Blir fort anpusten og får høy puls.

Ja det var jo ganske høyt. Godt det ble sjekket mange ganger og at du skal på ny kontroll. Mitt blei også sjekket flere ganger manuelt og puls,pust og o2metning ble sjekket. Legen måler forøvrig alltid manuelt på meg da de elektroniske alltid måler feil for høyt. I tillegg har jeg også merket at det er viktig å sitte rolig og puste rolig uten å prate når de måler blodtrykket hvis ikke skyter det i været med engang..Hehe. Kjekt å vite:).

I dag har jeg tatt det veldig med ro. Etter at lillegutt var levert i bhg ryddet jeg litt også sovnet jeg på sofaen hvor jeg har ligget i nesten to timer. Det. Var deilig:).

Hvor langt er du på vei da?Håper du får muligheten til å slappe av litt du også:).

Når man får høyt blodtrykk i svangerskapet så kan d være svangerskapsforgifting.. Derfor blir d ekstra kontroller.. Har også bynt å få litt høyt men e enda innen normalen.. Men blir godt fulgt med siden æ e i risikogruppe..

Når man får høyt blodtrykk i svangerskapet så kan d være svangerskapsforgifting.. Derfor blir d ekstra kontroller.. Har også bynt å få litt høyt men e enda innen normalen.. Men blir godt fulgt med siden æ e i risikogruppe..

Ja det er jo et av symptomene så er jo veldig bra at man blir fulgt ekstra opp:). Mitt er ikke så veldig høyt,men en del høyere enn hva det har vært tidligere. I tillegg er jg ganske tungpusten så godt de passer ekstra på:).

God bedring til deg:). Hvor langt er du på vei da? Jeg er snart 37uker så er heldigvis ikke så lenge igjen:).

Takk takk :) har hatt svangerskapsforgiftning før, så blir passet ekstra godt på nå :)

Hva slags andre symptomer hadde du når du hadde svangerskapsforgiftning da og hva skjedde?Ble du satt i gang, keisersnitt o.l?

Tulla mi ligger i sete så skal på ekstra ultralyd i morgen, blir spennende:).

Jaggu ble det ikke mer styr her. Ende opp på sykehuset pga blodtrykk 160/105 idag og tung i hode. Ble sjekket nøye og alle prøver var bra. Så jeg må til fastlegen på mandag og evt ringe fødeavdeling hvis det skulle bli mer hodepine, synsforstyrrelser.

Hva slags andre symptomer hadde du når du hadde svangerskapsforgiftning da og hva skjedde?Ble du satt i gang, keisersnitt o.l?

Tulla mi ligger i sete så skal på ekstra ultralyd i morgen, blir spennende:).

Hadde veldig høyt blodtrykk 197/121. Synsforstyrrelser, hodepine og protein i urinen. Følte meg veldig dårlig.. Ble sendt på sykehuset og fikk blodtrykkmedisin, også ble jeg igangsatt med ballongkateter og piller dagen etter. Om kroppen ikke hadde respondert på blodtrykksmedisinen så hadde det blitt keisersnitt... Var da 36+4.

Skumle saker, så godt man blir passet ekstra godt på :-) bedre å ta en sjekk for mye enn for lite :-)

Hadde veldig høyt blodtrykk 197/121. Synsforstyrrelser, hodepine og protein i urinen. Følte meg veldig dårlig.. Ble sendt på sykehuset og fikk blodtrykkmedisin, også ble jeg igangsatt med ballongkateter og piller dagen etter. Om kroppen ikke hadde respondert på blodtrykksmedisinen så hadde det blitt keisersnitt... Var da 36+4.

Skumle saker, så godt man blir passet ekstra godt på :) bedre å ta en sjekk for mye enn for lite :)

Oi ja det var jo veldig høyt. Godt du ble satt i gang da. Mitt er ikke på langt nær så høyt, var bare lett forhøyet og er litt tungpusten så bra det blir fulgt opp da. Skal på ultralyd i dag så blir spennende å se om hun har snudd seg eller hva de evt bestemmer seg for:).

Oi ja det var jo veldig høyt. Godt du ble satt i gang da. Mitt er ikke på langt nær så høyt, var bare lett forhøyet og er litt tungpusten så bra det blir fulgt opp da. Skal på ultralyd i dag så blir spennende å se om hun har snudd seg eller hva de evt bestemmer seg for:).

Det blir veldig spennende! Lykke til :-)

Ja det var jo ganske høyt. Godt det ble sjekket mange ganger og at du skal på ny kontroll. Mitt blei også sjekket flere ganger manuelt og puls,pust og o2metning ble sjekket. Legen måler forøvrig alltid manuelt på meg da de elektroniske alltid måler feil for høyt. I tillegg har jeg også merket at det er viktig å sitte rolig og puste rolig uten å prate når de måler blodtrykket hvis ikke skyter det i været med engang..Hehe. Kjekt å vite:).

I dag har jeg tatt det veldig med ro. Etter at lillegutt var levert i bhg ryddet jeg litt også sovnet jeg på sofaen hvor jeg har ligget i nesten to timer. Det. Var deilig:).

Hvor langt er du på vei da?Håper du får muligheten til å slappe av litt du også:).
Er 37+3 har fått slappet mye av :) skal på ny måling i dag. Det er bra at du også får slappet av, bare ta det helt med ro. ;)

Ja det er jo et av symptomene så er jo veldig bra at man blir fulgt ekstra opp:). Mitt er ikke så veldig høyt,men en del høyere enn hva det har vært tidligere. I tillegg er jg ganske tungpusten så godt de passer ekstra på:).

God bedring til deg:). Hvor langt er du på vei da? Jeg er snart 37uker så er heldigvis ikke så lenge igjen:).
Uke 33.. E også tungpusten, til og med legen kommenterte d.. Blodtrykket mitt e ikke så ille enda men den e økende så må følge med..E endel svimmel og.. Så har en stykke å gå enda, får håpe at d ikke blir veldig mye verre..

Back
Topp