Høyt blodtrykk

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Virker som mange av dere har fått beskjed om at dere har fått høyt blodtrykk nå i slutten av svangerskapet.
Derfor lurer jeg på hvilke konsekvenser det har for helsa? Hvordan merker dere det? Og er det tilfeldig at man får det, eller er det noen spesielle årsaker til det?
Og hva kan man isåfall gjøre for å unngå å få det?
Har liksom aldri skjønt helt greia med blodtrykket, jeg bare strekker fram armen og lar dem sjekke det uten å tenke over det...

Jeg har lavt blodtrykk, å sist kontroll var lavest av alle :/ 33+2

Jeg merker ikke noe forskjell, og er i risikogruppen for svangerskapsforgiftning. Jeg måler tre ganger morgen og kveld og er hos jordmor og lege hver uke.

Har fått beskjed om at hvis jeg får tegn til SF er det rett inn på sykehuset for innleggelse.

har heller ikke skjønt det med bt...

men jeg har lav, noe som fører til svimmelhet og kvalme hos meg

Jeg har hatt høyt bt hele svangerskapet. Er innlagt nå, og har vært det nå i to uker. Er 34 +2 i dag.
De vet ikke helt hva det kommer av hos meg. Alle prøver er fine så ingen tegn til SF.
Men det kan jo komme akutt.
De driver å prøver ut medisin på meg også. De vil ikke utelukke at det kan komme av en liten hjertefeil som jeg er født med.
Skal utredes etter svangerskapet for de vet ikke om det var høyt før jeg ble gravid.

Har høyt bt. Har risiko svangerskap pga sv. Diabetes, så jeg må måle bt minst to ganger i uka, passe på at jeg ikke blir dårlig da jeg har større sjanse for å få forgiftning. Ligger mellom 127/76-140/97

Back
Topp