Nettopp kommet hjem fra sykehuset. Ble lagt inn fredag pga høyt bt (undertrykk på 99- 105) i en uke, 1+ på protein, samt at jeg hadde hatt en dag med pluttselig oppkast. Da jeg kom til sykehuset ble det tatt en rekke blodprøver, urinprøve og BT ble målt og jeg ble satt på ctg reg.
Ble lagt inn for observasjon, og blodprøver og ctg viste at mor og barn hadde det greit. Ingen alvorlig svangerskapsforgiftning Fikk være noen dager ekstra og blodtrykket stabiliserte seg, samt at det var rikelig utslag på blod og ctg viste regelmessige moderate modningsrier (60-80 kpac). Hadde også 2 cm åpning, og håpet at fødsel skulle skje på disse dagene. Riene vil ikke ta seg opp, og gjør liten nytte, så jeg reiste hjem og har fortsatt disse modningsriene ca 12-15 timer daglig.....bare venter på at de skal bli vondere!!!
Får håpe at du ikke har svangerskapsforgiftning og at alt blir greit; men om du skulle ha det bir du i alle fall lagt inn og overvåket nøye; hvis det er fare for mor og eller barn vil fødselen settes i gang, eller du får keisersnitt.
Masse lykke til i alle fall :-)