Høyt blodtrykk?

mommy_to_be

Gift med forumet
I dag har jeg målt pulsen min 4 ganger, fordi jeg har følt meg så andpusten hele dagen... Og alle gangene ble det målt mellom 140-150 slag i minuttet... er ikke det utrolig høyt? mtp at jeg ikke ha gjort noe anstrengendes, og jeg har sittet i stolen siden i morges[:-][8|]

jo, det er høyt! jeg har også høy hvilepuls nå i svangerskapet, ca 100, og det er pga økt blodvolum selvsagt, men også fordi jeg har spydd forferdelig mye og har vært endel dehydrert + psykisk kjørt! kan det være noe av det? ville kanskje tatt en tlf til jordmor og forhørt meg..

Nå jobber jo kroppen mer, under en graviditet, men jeg ville ha ringt legen/jordmor og bedt om å få en time... ihvertfall snakket med dem og høre hva de mener om dette..

Jeg målte min puls nå, og den ligger på 100 slag i min.. og jeg har nettopp vært rundt og "løpt"... og er holder på å bli frisk etter en forkjølelse, da jobber ihvertfall min kropp litt mere enn hva den gjør til vanlig..

Ring dersom du er usikker :)

Takk for svar <3

Jeg sliter jo med bekkenløsning, og har lenge kjent at jeg ikke kan gå opptrappa/hente posten uten å stå å pese lenge etterpå... jeg skal til legen den 14, men tenkte jeg skulle måle pulsen hver dag, og notere meg hva den ligger på frem til da... om den ikke roer seg, ber jeg om en hastetime... føler jo jeg sitter å rister her[8|]

Back
Topp