Høyt blodtrykk ved forkjølelse?

Bkno4820372

Andre møte med forumet
Hei. Var hos legen i går og hadde blodtrykk på 130/60, er dette høyt? Legen sa bare at vi skulle følge med på blodtrykket. Er i uke 25 i dag. Har hatt tendens til litt lavt blodtrykk tidligere, men i går begynte jeg å føle at jeg brygget på noe og i dag våknet jeg skikkelig forkjølet. Kan blodtrykket øke når man er forkjølet?

Jeg synes ikke 130/60 var høyt i det hele tatt.. Heller lavt! Jeg har høyt andre steder enn hjemme eller hos jordmor og da ligger mitt på 150-160/97 og sånn!!! Men kan godt hende blodtrykket forandrer seg ved forkjølelse, det vet jeg ingenting om.. :-)

Kanskje det er lavt da.. Legen sa ingenting om hun syntes det var lavt eller høyt, bare at vi skulle følge med på det. Var litt stressa legen i går så ville ikke mase, fullt venteværelse og første dag etter ferien. Skal til jordmor i morgen, hun har sikkert bedre tid til å forklare meg det :-)

er jo forskjell fra person til person hva som er normalt. var igår til kontroll hos lege og mitt blodtrykk var 114/62, og det var helt bra :) han nevnte ingenting om at det var verken høyt eller lavt :)

Jeg hadde 130/90 for 1,5 uke siden. Hadde høyt undertrykk. Så skal til legen igjen i dag for å sjekke blodtrykket på nytt.

Sånn generelt sett er det ikke veldig høyt, men kommer jo veldig ann på hva som er normalt for den det gjelder! Det har mye å si. Kan jo komme av at du brygger på noe, men er greit å følge med på :)

Kommer mye ann på personen det måles på. Er det vanlig for deg å ha lavt og så blir det høyere uten grunn så må det følges med på.
Mitt er så lavt at hadde det vært noen av brukerne på jobb (jobbet pp sykehjem), så hadde vi ringt legevakt. Men for meg er det helt normalt.
Bra at de følger med synns jeg ;-)

Back
Topp