Høyt blodsukker, mattips?

lillparven

Glad i forumet
Jeg tok glukosebelastningstest i går, fordi de i bydelen min har et prosjekt på gang hvor de sjekker alle gravide, risikogrupper eller ei. Jeg er ikke i risikogruppe, men lå allikevel rett oppunder grensa for sv.skapsdiabetes og fikk beskjed om at kroppen min ikke regulerer blodsukkeret like bra under graviditeten. Må passe på kostholdet så det ikke forverrer seg. Ble ganske overraska... Men det fine med å vite dette, er at nå kan jeg jo forebygge ved riktig kosthold og mer mosjon! :) Så må legge om spisevanene litt her, og er på jakt etter gode oppskrifter! Noen som er litt i samme situasjon eller bare har noen gode "low-carb"-oppskrifter på lager? I så fall mottas de med takk! :D

Spis normalt. Mindre sukker og mer forsiktig med karb. men ellers alt. Beste er kylling :D

Ellers kan du dytte i deg det du vil ;) Her spiser jeg det jeg vil. Ligger selv litt i risikogruppen pga mamma, men kroppen min reagerte veldig sakte sist svangerskap. Blodsukkeret mitt var fint hele svangerskapet ellers, bortsett fra den glukosebelastninge :P

Er vel noe diabetikere her inne om jeg ikke husker feil, så de kan sikkert hjelpe til bedre. :)

Skal du inn på Sykehuset for sjekk der?

Spis normalt. Mindre sukker og mer forsiktig med karb. men ellers alt. Beste er kylling :D

Ellers kan du dytte i deg det du vil ;) Her spiser jeg det jeg vil. Ligger selv litt i risikogruppen pga mamma, men kroppen min reagerte veldig sakte sist svangerskap. Blodsukkeret mitt var fint hele svangerskapet ellers, bortsett fra den glukosebelastninge :P

Er vel noe diabetikere her inne om jeg ikke husker feil, så de kan sikkert hjelpe til bedre. :)

Skal du inn på Sykehuset for sjekk der?
Ok, takk for svar! Trengte ikke henvisning til sykehuset, men skal tilbake til helsestasjonen om et par uker for ny sjekk (måle blodsukker to timer etter vanlig frokost, for å få et mer realistisk mål).

Kjenner jeg er veldig motivert for å bedre situasjonen, m.t.p. at mini har godt av et mer stabilt blodsukkernivå, så jeg er klar for å kaste meg over det dere måtte ha av oppskrifter osv.! :) Kylling er notert (har skjønt at renskåret kjøtt er bedre enn farseprodukter...). :)

Back
Topp