Høyrisiko svangerskap og redd…

LilleJuliBaby

Andre møte med forumet
I helgen testet jeg positivt etter lang tids prøving. Er nå 4+4 uker beregnet fra siste menstruasjon. Men det er blandede følelser… Jeg er kategorisert som høyrisiko da jeg har hatt flere tilfeller av hjerneslag og helsepersonell som jeg har snakket med har ikke anbefalt ny graviditet (har en datter på 11 år fra før av). Men barneønske er så stort så vi har etter mye tenking og samtaler med sykehus og fastlege bestemt selv at vi ønsker å prøve. Nå når testen viser positiv, etter prøving i over 1 år, blir vi redd og engstelig samtidig som glad. Jeg er så redd for å få et nytt hjerneslag, og at det denne gangen ikke kommer til å gå så bra

Som de har sagt på sykehuset så er risikoen forhøyet som frisk gravid, men enda høyere for meg med min historikk. Hvor mye er vanskelig å anslå. Men likevel er sjansen for at det går bra høyere enn at det ikke går bra.
Har liksom klamret meg til dette…

Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden. Kanskje bare lufte tankene mine til andre enn min partner. Og høre om det er noen andre som har gått igjennom et svangerskap med høy risiko pga lignende?

• Omsorg
Reactions: HCS
Back
Topp