høyre eller venstehendt?

Prinsessea

Forelsket i forumet
Lurte litt på det,lillemor på 2år bruker begge hender,men syntes at hun bruker venstre mest..Når vet man det for sikkert? jeg er skriver med høyre og det gjør også bf

Både jeg og pappane til eldstejenta vår er venstrehendte og kommer i fra familier hvor alle er høyrehendte.
Jenta vår er høyrehendt og det merka vi tidlig (lenge før hun var 2 år) - har alltid foretrukket høyrehånda.

Er nok litt forskjellig når en kan si endelig om barnet er høyre eller venstrehendt, det kan også hende at barnet er tvehendt (bruker begge nokså likt)

Små barn bruker vel begge hendene omhverandre i starten[;)]

Jeg er venstrehendt - dvs skriver med venstre, men klipper med høyre da... Jeg var omkring to år da mine foreldre begynte å ane at jeg var kjeivhendt - mest synlig når jeg plukket bær og valgte venstre hånd, eller plukket opp små honeykorn el.lignende..

så du kan jo teste henne litt? [:)]

Tusen takk for svar[:)] Da skal jeg teste hun ut litt[:D]

tobias har alltid brukt venstrehånda mest, både jeg og faren er høyrehendte.. men så er gubben venstrehendt da så det er jo litt artig [8D]

Tror kanskje Ida her er venstrehendt... Om vi spør hvor hånda er, bruker hun venstre hånd til å peke på høyre, noe som ville vært helt unaturlig for de fleste høyrehendte. Dessuten er hun mye flinkere til å spise med venstre enn høyre. Ellers går det veldig mye om hverandre, da...

Var helt sikker på at hun ble høyrehendt pga at vi var det,men så feil kan man ta[:)] Har alltid ønsket å være venstrehendt jeg da,hehe

ORIGINAL: Prinsessea

Var helt sikker på at hun ble høyrehendt pga at vi var det,men så feil kan man ta[:)] Har alltid ønsket å være venstrehendt jeg da,hehe

hehe, kan jeg spørre hvorfor? [:)]

ligger det i genene?
trodde det var bare å flytte "tingen" over i høyre hånden om og om igjen, så ville de automatisk bli høyrehendt.  som feks ta en vott på venstre hånden hår de skal tegne eller plukke opp noe

ORIGINAL: ^Elise^

ORIGINAL: Prinsessea

hehe, kan jeg spørre hvorfor? [:)]

Siden flere er høyrehendte,så derfor har jeg alltid ville det..hehe men har endelig lagt det litt fra meg[:D]

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

ligger det i genene?
trodde det var bare å flytte "tingen" over i høyre hånden om og om igjen, så ville de automatisk bli høyrehendt.  som feks ta en vott på venstre hånden hår de skal tegne eller plukke opp noe

Har jeg aldri hørt om[8|] 

Det er forsket mye på dette - men det er ikke funnet noe eget gen for venstrehendte[:)] heller ikke at det er arvelig....
mener jeg har lest at hos venstrehendte er høyrehjernehalvdel mer utviklet[:)] Kunstnere og følelsesmennesker er visstnok ofte kjeivhendte...

litt utenom topic . men fant denne: http://www.abcnyheter.no/node/53726

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

ligger det i genene?

Ligger nok litt dypere enn som så! Min kjøre morfar er tvungen høyrehendt, da det ikke var noe som het venstrehendt i hans skoetid. Nå har han desverre fått alzheimer, og jo mer syk han ble dess mer falt han tilbake til venstre hånden.. til tross for at han har brukt høyre hele livet!!!!!!!!!

Jeg er venstrehendt, bruker riktig når jeg spiser og klipper ellers bare venstre...
Begge ungene er høyrehendte.

Nåe faren min var liten var han venstrehendt og da gipsa de hånda hans så han kun kunne bruke høyre...[&:]

ORIGINAL: Vani

ORIGINAL: ^Elise^

Det er forsket mye på dette - men det er ikke funnet noe eget gen for venstrehendte[:)] heller ikke at det er arvelig....
mener jeg har lest at hos venstrehendte er høyrehjernehalvdel mer utviklet[:)] Kunstnere og følelsesmennesker er visstnok ofte kjeivhendte...

litt utenom topic . men fant denne: http://www.abcnyheter.no/node/53726

dette stemmer veldig godt på meg.... jeg er ekstremt kunsnerisk!

som i NOT???? [:D][:D][:D]

Back
Topp