Høygravid!!!??!

goldpen

Nybakt tobarnsmor bosatt i Oslo
En av kantinedamene på jobben min kalte meg "høygravid" i dag!  Hva f*** skal det bety, liksom? "Jeg er nå bare halvveis" sa jeg, med et noe anstrengt smil. Er ikke spesielt stor i forhold til terminen i det hele tatt. Andre har akkurat begynt å kommentere at nå ser jeg gravid ut. Det er fortsatt kolleger som blir overrasket når jeg forteller det.
Sprøtt, altså. Folk har forskjellige erfaringer med å se gravide, virker det som. Tror vi får høre mye rart etterhvert.Og de værste kommentarene kommer sikkert fra folk som ikke har vært gravide selv, eller mannfolk da. 

Min kjære f.eks, har ikke begrep om magestørrelsen på gravide. Når vi går i byen blir han forskrekket over størrelsen på damer som kanskje er sånn 6-7mnd på veg. "hun der skal nok snart føde" kommer det. [:D] Jaja, vi blir vel vant til kommentarene etterhvert. Det blir neppe færre av dem, for å si det sånn.

Flere som får sånn respons, eller?

Jeg har ikke fortalt deg hva min mann klarte å si her. Og da hadde vi bare kommet til slutten av mai.

Jeg hadde kommet hjem fra skolen etter å ha vært borte ei uke. Vi blei sittende på kvelden. Han tok seg noe øl og vi begynte diskutere om hvordan gravide damer ser ut og om det kom til å bli gutt eller jente. Jeg fortalte han at jeg hadde hørt at gikk man med gutt ble mor veldig pen i svangerskapet og gikk man med jente tok jenta skjønheten i fra mora. Jeg fortalte at når jeg gikk med min første var jeg veldig pen

Hvorav... min kjære sier " ja det blir du i allefall ikke denne gangen[:@][:@][:@][:@]"

Han burde fått telt i hagen[:D]

Toyah, hiv ham ut i hagen om han sier noe sånt igjen. Han kan sove under en kvast med brennesler!

Sissel; den historien din var hjerteskjærende. Uffameien.

Gaupen: kjenner til det med større brød. Har gått fra en beskjeden 80B til en noget sprengfull 80D! [:D] Min kjære følger nøøøøye med i den utviklinga, ja. Magen er ikke så stor, altså. [:D]

Mye moro med kropp, ja. Gruer meg til å pese meg opp de fire etg til leiloigheten vår om 4 måneder...Tror jeg må kutte ned på sjokomelka, Toyah. Om jeg skal greie trappa.[&:]

Noen som har erfaring med den slags bosituasjoner? Først slepe magen, så babyen opp og ned der. Får bekkenløsning bare ved tanken...

stakkar gubben har prøvd å gjøre godt igjen den komentaren siden den datt ut. Men det er jo godt jeg ikke er nærtagen og har litt samme tendensen til ups hva sa jeg nå.[:D]

De trappene blir heavy ja.... bodde i 3 egt når jeg fikk første mann. Hata de trappene hi hi

Og jeg har glemt å kjøpe sjokomelk..... kanskje like greit siden jeg har gått opp en halv kilo[:D]

huffamei, ja de kan si det utoligste. gravide er vakre uansett syns jeg

Back
Topp