Høye leververdier

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Var hos legen på onsdag på sv skaps kontroll og nevnte at jeg har endel kløe, veldig sliten, blodtrykksfall osv. Hun reagerte på at blodtrykket mitt lå på 123/72 hos jordmor sist da jeg vanligvis ligger på ca 109/67. Tok ny, og ligger på 95/60.
Hun tok derfor prøver for å utelukke diabetes og leverprøver (ift svangerskapsforgiftning?)
Ringer idag og får høre at leververdiene er dobbelt så høye enn normalt, men legen kommer ikke før på mandag og ringer meg da.
Så jeg ringte føden jeg! Da ville de ha meg fastende dit imorgen tidlig for å ta gallesyre prøve, blodtrykk, urinprøve osv.
Kjenner jeg blir litt svett og tenker på å pakke fødebagen idag kansje? Er jo bare 35+3...

Huff da!! Håper ikke det er sv.forgiftning! Bra du ringte føden med en gang istedet for å vente til mandag!! :)

Så flott at du ringte føden! Applaus!
:-)
Leverprøvene er vel hovedsaklig pga svangerskapskløe tror jeg :-)
Pakk bagen i tilfelle du :-) hvis du slapper mer av da tenker jeg.

Lykke til i morgen, hold oss oppdatert :-)

Takk for det jenter! Hu på føden var veldig grei, så jeg følte meg ikke dum likevel :-) Og hun ringte legesenteret og kjeftet litt på dem som ikke hadde henvist meg dit. Da får jeg vel ordne det ikveld. Og prøve å få barnevakt til tre stk unger kl 07:00 imorgen tidlig! Mannen ville gjerne være med. Blir litt bekymret kjenner jeg. Hverken jeg eller vesla er klar enda, om det skal skje no.

Helt fantastisk at du faktisk ringte føden på eget initiativ når du ble usikker! Det er så bra at man tar plagene sine på alvor!! Helt utrolig at legekontoret ikke henviste deg videre...
Prøvene er nok som de er pga svangerskapskløe... Masse lykke til i morgen, pakk baggen i dag og legg deg tidlig :)

Kjempe bra at du ringte føden!!:)
Og kjempe bra at de vil ha deg inn.

Jeg tror leververdiene går på kløen din, uten å si noe sikkert.

Du får gjøre ting klart hvis du må være der over helga, evt hvis de må ha babyen ut. Du er jo snart i uke 36, så er jo i teorien bare 1 uke for tidlig, tror det går bra:)

Kjempe bra at du ringte føden!!:)
Og kjempe bra at de vil ha deg inn.

Jeg tror leververdiene går på kløen din, uten å si noe sikkert.

Du får gjøre ting klart hvis du må være der over helga, evt hvis de må ha babyen ut. Du er jo snart i uke 36, så er jo i teorien bare 1 uke for tidlig, tror det går bra:)
Ja, det hørtes ikke så tidlig ut når du sier det sånn. Håper det "bare" er svangerskapskløe ja. Tok to dager å få svar da jeg tok leverprøvene hos legen. Lurer på hvor lang tid det tar på sykehuset? Får jo sikkert ikke vite no imorgen men. Barnevakt ordnet, bare den dumme bagen igjen :-)

Ja, det hørtes ikke så tidlig ut når du sier det sånn. Håper det "bare" er svangerskapskløe ja. Tok to dager å få svar da jeg tok leverprøvene hos legen. Lurer på hvor lang tid det tar på sykehuset? Får jo sikkert ikke vite no imorgen men. Barnevakt ordnet, bare den dumme bagen igjen :-)

På sykehuset vil de kunne analysere prøven med en gang, regner jeg med. Grunnen til at det tar lengre tid når prøver tas på legekontor, er fordi de sendes til sykehuset for analysering, og logistikken sånn sett kan ta litt tid :-)

Masse lykke til! Så godt at de tok grep om det så rakst :)

Tok nye prøver, registrering av baby, blodtrykk osv idag. Gallesyra får jeg svar på på fredag. Registrering av babyen var helt fin og blodtrykket også. Så ringte de ista å sa at leververdiene mine var forhøyet, så jeg må tilbake for nye leververdier på torsdag, og er de forhøyet da så vurderes det å sette meg igang. Da blir det ett annet sykehus også. Wææ!

Tok nye prøver, registrering av baby, blodtrykk osv idag. Gallesyra får jeg svar på på fredag. Registrering av babyen var helt fin og blodtrykket også. Så ringte de ista å sa at leververdiene mine var forhøyet, så jeg må tilbake for nye leververdier på torsdag, og er de forhøyet da så vurderes det å sette meg igang. Da blir det ett annet sykehus også. Wææ!

Sa de noe om årsaken til forhøyningen?

Husk at på torsdag er du jo enda en uke lengre og er vel da nesten innenfor den trygge grensa:)

Sa de noe om årsaken til forhøyningen?

Husk at på torsdag er du jo enda en uke lengre og er vel da nesten innenfor den trygge grensa:)
Er antakeligvis pga svangerskapskløen. Men jeg er jo ikke klar! Kjenner at dette skal jo ikke skje enda. Noen fler som har født ca uke 36? Får jo håpe på det beste men....

Ingen premature komplikasjoner heller? Må man være på sykehuset ekstra lenge, om alt er bra? Var hun for liten da? De veier vel 2500-3000 rundt den tiden?
Hun hadde gulsot og lå noen timer i lyskasse.. Og litt treg til å suge.. Jeg hadde hastesnitt og måtte være på sykehuset i 5 dager.. Grunnen til at hun måtte ut var at hun ikke hadde lagt på seg fra uke 34 til 36..
Jeg hadde skyhøye leververdier med nr 2.. Med etter utredning i etterkant fant de ut at jeg hadde en type muskelsykdom..

Back
Topp