Høyde vs mage

VeJe

Betatt av forumet
Jeg er 163 cm høy og har allerede ganske stor mage. Det er ikke uvanlig slik jeg forstår det på grunn av at jeg er lav/kort i ryggen. Kjenner livmoren bare noen få cm under mellomgulvet. I tillegg plages jeg ennå med oppblåsthet, noe som gjør at magen blir skikkelig hard og sprengt. Det gir meg både halsbrann og en kvalm, overspist følelse. Flere som har det sånn?
Ut over det så har jeg til min store glede en svært så aktiv akrobat i magen - mye liv med andre ord hver dag og flere ganger om dagen/natten

Magen min kom tidlig denne graviditeten! Uke 13-14 så var den ganske stor, og syns den er veldig spiss?! :p
Jeg er ganske høy, 174. Har halsbrann hver eneste kveld, det slår aldri feil. Syns det er så rart det kun er på kveldene. Kanskje det kommer av all maten man har spist på dagtid.. det svir skikkelig ihvertfall :/
Så herlig med liv, kjenner også liv hver dag, rolige bevegelser om morningen og dagen, og helt vill når jeg skal legge meg :D

Jeg er 165 høy, men har "liten" mage og er ikke plaget av noe halsbrann eller liknende, men kan plutselig bli VELDIG mett etter måltider jeg også. Kjenner så vidt livmora på høyde med øverste del av navlen nå 21+0 :)

Jeg er 158 og har også fått stor mage de siste ukene. Føler meg også veldig oppblåst/mett, og blir spesielt fort mett etter måltid og like fort sulten igjen :P Jeg var veldig plaget med halsbrann med nr en og nå er det tilbake for fullt her også. Spesielt deilig etter jeg tar kapsler med fiskeolje om morgenen :D

Jeg er 163cm og nå har magen virkelig kommet! Den begynner rett under puppene, føler meg stappa og blir fort mett ja.. Livmoren kjenner jeg rett over navlen. Ikke plaget med halsbrann enda, men det kommer nok..

Jeg er 158 og fikk mage veldig veldig kjapt denne gangen. Det gjorde jeg første svangerskap også, men ikke i nærheten av slik som nå).
Livmora mi er også ett godt stykke over navlen nå, og jeg synes faktisk jeg får press mot ribbeina hvis jeg sitter for lenge.. Det kom seint sist gang, så spørs om de siste månedene blir tunge med tanke på dette

Jeg er 163 cm høy og har allerede ganske stor mage. Det er ikke uvanlig slik jeg forstår det på grunn av at jeg er lav/kort i ryggen. Kjenner livmoren bare noen få cm under mellomgulvet. I tillegg plages jeg ennå med oppblåsthet, noe som gjør at magen blir skikkelig hard og sprengt. Det gir meg både halsbrann og en kvalm, overspist følelse. Flere som har det sånn?
Ut over det så har jeg til min store glede en svært så aktiv akrobat i magen - mye liv med andre ord hver dag og flere ganger om dagen/natten

Jeg er 164 og opplever det akkurat likt som deg føler meg ofte oppblåst! Jeg har hatt mage lenge, men mulig IVF spiller inn på det også. Er jo førstegangs så er jo litt rart.

Ja det er nesten like utrolig hvor likt vi kan ha det som forskjellig :)
Var så deilig å være kommet forbi kvalme og oppkast, men nå dette altså...
I tillegg sliter jeg med søvnen - fra å sove masse og være konstant sliten så kan jeg nå våkne mitt på natten og ikke få sove mer! Frustrerende :/

Jeg er høy og har ikke så mye mage enda.. Har hørt at det er en sammenheng.

172 og magen vokste ganske så stor allerede i uke 16 (veldig tidlig for en førstegangs visstnok), så i uke 22 forsvant den mer eller mindre, men nå har den poppet igjen :) er 23+4!

Jeg er høy og har ikke så mye mage enda.. Har hørt at det er en sammenheng.
Det er nok det :) har mye plass for babyen til å kose seg. Etter det jeg har hørt fra de kortere damene, så skal du være glad for det ;) slipper visst unna pustevansker og mørbanket ribbein osv da

Denne siste uka har magen plutselig havna rett under puppene!! Jeg var ikke så stor som dette her før uke 30 med førstemann. Nå er jeg snart 22 uker. Hjelpes! Stagnerer vel litt snart, får jeg håpe ;)

Hehe ja si det.. jeg aner virkelig ikke, magefølelsen er så blanda :p
Jeg begynner å bli litt i tvil selv nå etter at så mange har vært på OUL og fått vite at babyen er enten gutt eller jente, så på litt senere UL har det vist seg å være det motsatte. Selv syns jeg at det er tydelig på UL bildet jeg fikk at det er gutt.. stirrer på bildet nå :p

Gravid og oppblåst... En dame spurte meg i dag hvor langt jeg var på vei. Svarte som sant var "22 uker i morgen". Da kom motspørsmålet om jeg ventet tvillinger... syntes visst jeg er stor til å "bare" være litt over halvveis.

Jeg begynner å bli litt i tvil selv nå etter at så mange har vært på OUL og fått vite at babyen er enten gutt eller jente, så på litt senere UL har det vist seg å være det motsatte. Selv syns jeg at det er tydelig på UL bildet jeg fikk at det er gutt.. stirrer på bildet nå :p
Så du har fått forskjellige beskjeder altså? :o
Man ser gjerne veldig lett om det er gutt ;)

Gravid og oppblåst... En dame spurte meg i dag hvor langt jeg var på vei. Svarte som sant var "22 uker i morgen". Da kom motspørsmålet om jeg ventet tvillinger... syntes visst jeg er stor til å "bare" være litt over halvveis.
Jeg får ofte også høre "det mååå være to inni der" , selv om jeg gjentatte ganger har sagt det bare er en :p

Back
Topp